Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@14:47:58 GMT

جمهوری اسلامی برای حفظ استقلال موفق عمل کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۷۵۱

جمهوری اسلامی برای حفظ استقلال موفق عمل کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی میرسلیم روز یکشنبه در نشست دستاوردهای چهل ساله انقلاب راهکارهای عبور از مشکلات در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار داشت: حفظ استقلال نیازمند گول نخوردن است، حفظ استقلال برای ما ارزان تمام نشد، اکنون هم بهایش را پرداخت می کنیم.
وی با اشاره به نقشه های دشمنان برای به زانو درآوردن و دست برداشتن از استقلال مان افزود : آنها در 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کوتاه نیامدند و پیام های مختلفی هم دادند، البته خیلی ها گول این حرف ها را خوردند، اما استقلال ما برپا مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی، گول مذاکره را نمی توان خورد در جایی که بدخواه ما هستند، خاطر نشان کرد: کار و مبنای اعتقادات ما چیزهایست که بدخواهان و دشمنان ما به صورت ریشه ای آنها را قبول ندارند.
وی در ادامه سخنانش بیان داشت: برای مهارکردن کشورهای جهان از نظر استکبار، طرح جهانی شدن از طرح های است که از دهه 80 میلادی بسیار جدی گرفته شد، این طرح زمینه های مختلفی دارد که یک زمینه آن اقتصادیست اما اساس آن به زمینه اطلاع رسانی بر می گردد.
میرسلیم با بیان این که یک روی جهانی شدن از نظر اجتماعی تضعیف کانون خانواده است، خاطر نشان کرد: ما در زمینه حفظ کیان خانواده خیلی موفق نبودیم، زحمت کشیدم اما هجمه در این مورد علیه ما زیاد بود، به طوری که سن متوسط ازدواج از 23 و 24 سال به 32 و 33 سال رسیده که به تبع آن نرخ باروری کاهش می یابد.
وی درباره جهانی شدن سیاست و اینکه بر اساس آن در داخل کشور خود تصمیم گیرنده اساسی نباشید و برنامه را کسانی دیگر تنظیم کنند، اضافه کرد: آمریکا بزرگترین تولید کننده سلاح در کشور است، برای فروش سلاح اقدام به درگیری در منطقه و سایر موارد دیگر می کند تا از این طریق بازار فروش شان را گرم نگه دارند.
وی با بیان این که کشورهای جهان اول در مورد فروش بقیه کالاهای تولیدی خود شیوه های مختلف را به کار می گیرند، تصریح کرد: ما ایرانیان نمی پذیریم کسی برای ما نقشه ترسیم کند، فشار بیاورند تا بپذیریم ، آزمایش کردند و می کنند، اما شکست خورده و می خورند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اساس انقلاب اسلامی چیزی نبود که با آبنبات دادن به جوانان ما، دلشان را شیرین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته پژوهش جایگاه فناوری و پژوهش را مهم عنوان و خاطر نشان کرد: در زمینه پژوهش بایستی فکرمان را بگذاریم برای شناخت حقیقت انسان، این که به کجا می خواهد برود و چه جایگاهی می خواهد پیدا کند.
وی در خاتمه بیان داشت: پژوهش را باید برای نیاز حقیقت انسان و پاسخگویی به نیاز انسان به کار گیریم.
این همایش از سوی مجمع دانشجویان عدالتخواه و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان برگزار شد.
هنگام سخنرانی میرسلیم برق سالن قطع شد و در حین سخنرانی برای چندین بار قطع و وصل شد، این مراسم در تاریکی و بدون استفاده از سیستم صوت برگزار شد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 600 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای دانشکدهای ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استقلال برق فناوری مجمع تشخیص مصلحت نظام منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان

سایت محلی رشتکده نوشت:  نحوه گزینش در وزارت آموزش و پرورش همیشه مورد سوال بوده است و بسیاری از مصاحبه شوندگان و دانشجو معلمان مدعی هستند که سوالات عقیدتی خاصی از آنها پرسیده می شود.   در این زمینه در برخی گزارش‌های ارسالی ادعا شده است که هسته گزینش آموزش و پرورش گیلان با چندین بار آزمون و مصاحبه شرایط گزینش را بسیار سخت و نشدنی کرده است و نوع سوالات نیز بسیار عجیب‌تر شده است.   در گزارشی که از سوی مطلعین به دست ما رسیده ادعا شده است: کمترین کاری که گزینش می‌کند تعهد کتبی است. تاکنون سه اخراجی و یازده تعلیقی داشتیم و بقیه نیز با تعهد کتبی تهدید شده‌اند. چون در سه ماه تابستان حقوق کامل می‌گیرند و مقرری از آن‌ها کم نمی‌شود این تعلیق سه ماهه این حقوق را از آن‌ها می‌ گیرد.   همچنین ادعا شده که برخی از سوالا از فرایض دینی و سیاسی عمومی فراتر رفته است. به طور مثال ادعا شده است که از دانشجو معلمان پرسیده می‌شود که نظرتان درباره دولت رئیسی چیست. این در حالی است که دولت مستقر ربطی به شرایط عمومی گزینش ندارد.   عصر ایران آماده انتشار توضیحات احتمالی آموزش و پرورش گیلان در زمینه ادعاهای مطرح شده در این خبر است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات