Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:49:18 GMT

حرکت آموزش عالی جامعه محور شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۷۷۸

حرکت آموزش عالی جامعه محور شود

به گزارش ایرنا، دکتر عزیزالله حبیبی روز یکشنبه در پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: دانشگاه ها در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر فرایندهایی را پشت سرگذاشته اند.
وی اظهار داشت: در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی دانشگاه ها عمدتا آموزشی بودند و به تدریج با دانشگاه های نسل دوم روبرو شدیم که با تحقیق و پژوهش برای اساتید و دانشجویان همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیبی گفت: به تدریج از یک دهه گذشته جرقه دانشگاه های نسل سوم که برای کارآفرینی در جامعه تلاش می کردند، زده شد ولی اکنون تکلیف ما در آموزش عالی این است که دانشگاه هایمان نگاهی به جامعه داشته باشند.
وی افزود: انتظار می رود که دانشگاه در بطن جامعه و صنعت در بطن دانشگاه قرار گیرد و یک فرایند دوسویه و رو به تعالی و پیشرفت داشته باشیم.
وی بیان داشت: چنانچه تحقیقات ما پی ریزی خوبی داشته باشد آسیب پذیری ما کمتر خواهد بود زیرا تحقیقات یکسویه ممکن است جامعه را دچار تلاطم کند.
رئیس دانشگاه خوارزمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز، گفت: این نمایشگاه یک برگه سبزی است از رهاورد یکساله تمام پژوهشگران در بخش های دانشگاهی، آموزش و پرورش، نهادهای دولتی، موسسات تحقیقاتی و بخش صنعت است و ایده پردازان نتایج تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشته اند.
وی، حرکت اخیر رئیس جمهور و معاونین و وزرا با تشکیل کارگروه های تخصصی به فال نیک گرفت و افزود: اگرچه این حرکت مقداری دیر است ولی باز حرکتی میمون و مبارک است.
حبیبی بیان داشت: نمایشگاه امسال با تعداد 170 غرفه در فضای 5 هزار مترمربع بنا شده که حدود 400 طرح فناورانه در آن به معرض نمایش گذاشته شده و بیش از 90 طرح در این نمایشگاه رونمایی می شود.
وی اضافه کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه با همت آموزش و پرورش 240 کارگاه آموزشی و حدود 40 کارگاه آموزشی نیز توسط سایر دستگاه ها برگزار می شود.
وی گفت: در آخرین روز برگزاری نمایشگاه، مراسم تقدیر و تجلیل از پژوهشگران دانشگاهی و فناوران و مهارت افزایی که در راستای مهارت های علمی و حرفه ای تلاش داشته ا ند را خواهیم داشت.
حبیبی اظهار امیدواری کرد که این حلقه جدید بین صنعت و دانشگاه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و نمایشگاه هم پل خوبی برای این ارتباطات باشد.
پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش وفناوری استان البرز از 24 تا 28 آذر ماه از ساعت 9 صبح تا 16 در دانشگاه خوارزمی در معرض دید عموم قرار دارد.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش عالی آموزش و پرورش استان البرز جامعه صنعت منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی صبح یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حامی‌ترین عزیز برای آموزش و پرورش است و در فرمایش‌های متعدد از جمله دیدار اخیر با معلمان، نکات مبسوط و کاربردی را بیان کردند.

وی افزود: ایشان فرمودند همه جامعه مکلف هستند که از معلم و آموزش و پرورش حمایت کنند، زیرا حال جامعه بستگی به حال مدرسه دارد. مدرسه امروز نماد آینده جامعه است و نبض جامعه به دست آموزش و پرورش و مدارس زده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عملکرد برخی مسئولان در این حوزه بسیار مهم است، تصریح کرد: اشتباهی که در برخی ادارات و سازمان‌ها صورت می‌گیرد نگاه به آموزش و پرورش به مانند یک اداره دیگر است، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این تصور اشتباه است.

وی ادامه داد: اگر نگاه به آموزش و پرورش اولویت اول باشد به لطف خداوند، مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات فرهنگ ساز در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح سپاس معلم در دو سال اخیر در آموزش و پرورش استان اصفهان اجرا شد. این طرح به پیشنهاد ما به صورت ملی در حال اجراست و براساس آن سایر نهادها و ادارات به محوریت فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها در مدارس حضور یافته و جلسات تجلیل توسط آنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش افزود: رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به این حوزه دارد و شورای عالی آموزش و پرورش که ۱۰ سال بدون حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، در دو سال اخیر با حضور رئیس جمهور تشکیل و تصمیم‌های خوبی در آن اتخاذ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های این جلسات، اجرای رتبه بندی معلمان بود که با رفع بسیاری از اشکالات شروع خوبی در این زمینه داشتیم. دیگر خروجی این جلسات نیز استخدام نیروهای جدید بود که در دو سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر به عنوان نیروی تازه نفس با نگاه ویژه به کیفیت آموزش و گزینش وارد آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر گفت: کاهش چشمگیر ورودی‌ها در سایه بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان سبب ایجاد یک ابر چالش برای آموزش و پرورش شده بود. با تلاش‌های صورت گرفته عدد پایه به ۲۵ هزار نفر و امسال به ۳۰ هزار نفر رسید.

ابراهیمی با اشاره به تجلیل از معلمان فداکار اظهار کرد: در پی یک ایده استانی، هزاران نفر از معلمانی که از منظر دانش‌آموز و خانواده‌ها، فداکاری شاخصی داشتند براساس یک فراخوان به ما معرفی شدند. به عنوان مثال معلمی داریم که ۱۵۴۰ کودک کار را به عرصه تعلیم و تربیت بازگردانده و این دانش آموزان امروز جز فارغ‌التحصیلان موفق هستند. در همین راستا از تعدادی از این معلمان شاخص به نمایندگی از هزاران نفر، تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 6096903

دیگر خبرها

  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم