Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:01:20 GMT

رسانه‌ای که پشت صحنه‌اش تحقیق نباشد هیچ است!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۸۴۴

رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه رسانه‌ای که پشت صحنه‌اش تحقیقات نداشته باشد، هیچ است، گفت: ما باید جامعه را بشناسیم و بدانیم جامعه چه‌ می‌گوید و ما چه می‌فرستیم و چه بازخوردی دارد. او همچنین تأکید کرد که بودجه سازمان صداوسیما نباید صرف کارهای ضعیف و بدون پشتوانه پژوهشی شود.

به گزارش ایسنا، عبدالعلی علی‌عسکری در اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران، تحقیق در زمینه افکار عمومی را اولویتی حیاتی در سطح دنیا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از روابط عمومی صداوسیما، رییس صداوسیما در افتتاحیه اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکارسنجی در ایران، مطالعه افکار عمومی را بسیار مهم و موضوع درجه یک جهانی برشمرد.

رییس سازمان صداوسیما در این همایش بر اهمیت موضوع تحقیقات و نظرسنجی که عامل مهمی برای تحقیقات در کشور است تأکید کرد و گفت: سازمان صداوسیما با افکار عمومی ملت ایران و سایر ملت‌ها سر و کار دارد و حیات رسانه‌ملی به این است که بتواند با مخاطبان تعامل کند.

وی افزود: مطالعه افکار عمومی بسیار مهم است و موضوع درجه یک جهانی است و برای کشور ما هم درجه یک است پس تحقیقات و مطالعاتی که درباره افکار عمومی است فوق‌العاده اهمیت دارد.

علی‌عسکری رویارویی اصلی دنیای امروز را رویارویی رسانه‌ای و افکار عمومی دانست و گفت: در این رویارویی جریانات شناختی در درجه اول هستند.

رییس صداوسیما با توصیف اوضاع کنونی کشور در میدان نبرد فرهنگی با دشمنان گفت: این نبرد از جنس افکار عمومی و افکار عمومی پایه است.

وی افزود: دشمنان تلاش و هزینه می‌کنند که در افکار عمومی ما نفوذ کنند تا به اهدافشان برسد که اقدامی هویتی ـ فرهنگی و حتی در رده اقدامات امنیتی است.

رییس صداوسیما با اشاره به عنوان معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت گفت: در این معاونت سه عنصر  تحقیق، برنامه ریزی و نظارت را در کنار هم آوردیم که با پژوهش نیاز جامعه را دریابد و با مهندسی پیام مورد نظر را یافته و نتیجه را در اختیار بخش تولید قرار دهد.

وی افزود، بر این اساس پایه محتوایی که تولید و برنامه‌سازی می‌کنیم باید بر مبنای پژوهش و تحقیقات باشد.

علی‌عسکری با تأکید بر لزوم مطالعات اجتماعی ساخت برنامه‌ها گفت: اگر به این امر توجه نکنیم کار ما بسیار کم‌اثر و یا بی‌اثر می‌شود و در واقع تیری در تاریکی است. ی

رییس رسانه ملی بهره مندی روش ترسیم دیاگرام های علت و معلولی را در زمینه پژوهش‌ها روشی متناسب با موضوع پژوهش در رسانه ملی دانست و گفت: باید با این روش ارتباط پدیده‌ها را با هم بفهمیم و آن را به برنامه‌سازان یاد دهیم.

وی پدیده‌های اجتماعی را پیچیده توصیف کرد و گفت: باید برای تمام عوامل تحلیل داشته باشیم تا بتوانیم راه حل درستی ارائه دهیم.

علی‌عسکری استفاده از روش تولید تصویر غنی یا Rich Pictur را هم به پژوهشگران توصیه کرد تا با تشریح همه مطالب در یک تصویر، بتوان به خوبی مفاهیم را برای دیگران تبیین کرد.

رییس سازمان صداوسیما پژوهش را پایه اصلی غالب برنامه‌های رسانه ملی دانست و گفت: بیشتر تولیدات سازمان از پشتوانه پژوهشی برخوردارند و برای آن حتی در نگارش فیلمنامه‌ها بودجه می‌گیرند.

وی افزود: بنابراین مطالعات و تحقیقات پراکندگی دارند اما انسجام آن به مرکز تحقیقات است که زیرساخت‌های عمده، تحلیل‌ها، درک عمیق و ... را باید از این مرکز به سازمان منتقل کرد.

علی‌عسکری خطاب به مدیران مرکز تحقیقات گفت: تمام کارهای تحقیقاتی در سراسر سازمان زیرمجموعه شما هستند و شما باید در تمام بخش‌های سازمان فعال باشید و موج آفرینی پژوهشی کنید.

رییس صداوسیما تأکید کرد: مرکز تحقیقات باید سند اقدام و سیاست‌نامه‌اش را به طور مداوم درباره تمام موضوعات کشور منتشر کند.

علی‌عسکری با بیان اینکه امروز بشریت به اوجی از دانش رسیده است که در هیچ زمان دیگری نبوده، گفت: کسی که می‌خواهد در رسانه کار کند و اثرگذار باشد باید در قله دانش قرار بگیرد و مهمترین جایی که باید تراز خودش را حفظ کند مرکز تحقیقات است.

وی از پژوهشگران مرکز تحقیقات خواست فعالانه کار کنند و به اینکه هر هفته هر ماه و هر سال گزارش کاری ارائه دهند متعهد باشند تا میزان اثرگذاری این پژوهش ها بر برنامه‌ها روشن شود.

بر اساس این گزارش، در این همایش از پژوهشگرانی چون دکتر فرامرز رفیع پور و دکتر مرتضی کتبی که سالیان متمادی و در طول 50 سال فعالیت پژوهشی در کشور همواره تلاش کرده اند با اهدای لوح سپاس قدردانی شد. د

ر پایان نیز از 4 عنوان کتاب های منتشر شده مرکز تحقیقات با عنوان های نقشه راه، چهل منزل انقلاب، ایران نما و نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری 1396 رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش

پس از مشارکت چشم گیر مخاطبان شبکه ورزش سیما در رای گیری قهرمان ایران که به انتخاب برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ پرداخت، قرار است پنجم اردیبهشت ماه با پخش زنده تلویزیونی همزمان شبکه ورزش و شبکه سه برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ در اختتامیه جشنواره قهرمان ایران معرفی شوند.

در این مراسم که شبکه ورزش میزبان آن است و در سالن همایش‌های صداوسیما با اجرای پیمان یوسفی برگزار می‌شود، رییس سازمان صداوسیما، نامزد‌های قهرمان ایران، وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌ها و بزرگان ورزش کشور حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • رونمایی از «قهرمان ایران» در شبکه ورزش
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد