Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@16:51:35 GMT

ژن خوب بانک سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۸۵۹

ژن خوب بانک سرمایه

صراط:

فامیل بازی و استفاده از لابی جهت تصدی یک صندلی موضوع تازه ای نیست اما نکته مهم تکرار آن است که به شدت افکار عمومی را جریحه دار می کند. از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی کم شاهد این دست از اتفاقات نبودیم و علیرغم نقدهایی که بسیاری از مدیران به این تراژدی داشته اند اما چون خودشان پیش قراول چنین انتصابهایی بودند این روند متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید قبول کرد که این موضوع ظاهراً مسری است و از یک مدیر به مدیر بعدی سرایت می کند. البته ریسک بعضی از این روابط آنقدر بالاست که اگر فردی موفق به انجام آن شود باید تندیس ریسک طلایی را تقدیمش کرد.

علی اصغر مونسان رئیس  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  است. در زمانی که به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انتخاب شد شائبه های فراوانی در خصوص نسبت فامیلی او با حسن روحانی به وجود آمد که در نهایت با یک بیانیه توسط روابط عمومی منطقه ی آزاد کیش این موضوع تکذیب شد.

کلاف ماجرا آنجا  سر در گم می شود که به ناهید مونسان مدیر روابط عمومی بانک سرمایه می رسیم که خوشبختانه نه ایشان نه برادرشان قصد انکار این نسبت را با هم ندارند. هر چند که ناهید مونسان قبل از تصدی برادر خود به عنوان مدیر روابط عمومی بانک سرمایه انتخاب شد،  اما از زمان روی کار آمدن دولت روحانی همواره حساسیت های زیادی راجع به انتصابهای معنادار وجود داشته است. آنچه که حائز اهمیت است عدم درک درست موضوع و پیامدهای چنین رفتاری در سطح جامعه است و ایکاش زمانی که بانک سرمایه با پرونده های عریض و طویل و سهامداران زیان کرده دست و پنجه نرم می کرد در خصوص گزینش مدیران آن هم مدیران سطح بالا دقت بیشتری به خرج می داد. انتخاب مونسان به عنوان مدیر روابط عمومی بانک سرمایه حکایت معروف ژن خوب را یادآوری می کند. از مدیران این بانک و حتی از خود خانم مونسان انتظار می رفت در شرایطی که بحران فراگیری را تجربه می کنند یک مشکل به مشکلات قبلی اضافه نکنند. انتخاب ناهید مونسان در شرایطی که حساسیت های زیادی پیرامون این اسم در دولت روحانی وجود داشت آب را به آسیاب چه کسی می ریخت که حتی وقت کافی جهت بررسی پیامدهای آن گذاشته نشد.

اوضاع بد بانک سرمایه و انتظار سهامداران از تمام شدن ناکامیهای این بانک با برخی از رفتارها نه تنها شدنی نیست بلکه در مسیر غیر ممکن قرار می گیرد. امیدواریم هرچه زودتر اپیدمی پاسکاری فامیلی در صندلیهای مدیریتی در کشور خاتمه یابد آن هم در رده های مدیریتی حساس که آحاد مردم می توانند مخاطبان آن باشند. پیامدهای چنین رفتاری در سطح جامعه پاشیدن بذر ناامیدی بین جوانانی است که نقشه ی راهی برای موفقیت خود دارند اما وقتی با چنین صحنه هایی روبرو می شوند بدون شک دچار یأس و دلسردی خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علی اصغر مونسان بانک سرمایه انتصاب فامیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران، در مراسم یازدهمین مجمع عمومی و شانزدهمین کنگره حزب مستقل واعتدال که جمع کثیری از چهره‌های شاخص سیاسی و مذهبی حضور داشتند، قدرتعلی حشمیان ضمن عرض خیرمقدم، گزارشی از  فعالیت حرب مستقل و اعتدال ایران و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و خانه‌ احزاب  ارایه دادند.

کواکبیان رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب مردم سالاری طی سخنانی از مسئولان خواست که به خواسته‌های احزاب توجه کنند و از رئیس جمهور تقاضا کرد که به وعده خودعمل کند و در مورد دستورشان که قول داده بودند به خانه احزاب ساختمان مناسبی اختصاص دهند پیگیری ومساعدت کنند.

دکتر حشمت الله قنبری استاد دانشگاه و رئیس ستاد دهه فجر طی سخنانی حاضرین را دراین ماه مبارک رمضان به رعایت تقوا وکمک به مستمندان دعوت کرده وضمن تشریح دوران زندگی کریم اهل بیت ازهمگان خواستند که از راه وروش زندگی امام حسن مجتبی (ع) راالگو وسرمشق خود قرار دهند.

در ابن مجمع عمومی و کنگره که ۳۵ نفر کاندیدا شده بودند، ابتدا اسماعیل ابراهیمی بعنوان رئیس مجمع عمومی و بهمن درویشی نایب رئیس اول و میرهاشمی منشی وپناهی ناظر مجمع عمومی برگزیده شدند و سپس با حضور ۳۴۱ نفر، انتخابات برگزار شد و در نتیجه دبیرکل واعضای شورای مرکزی حزب مستقل واعتدال ایران برای سه سال به شرح ذیل انتخاب شدند.

الف- اعضای اصلی شورای مرکزی.

۱) قدرتعلی حشمتیان با۲۵۹ رای بعنوان رئیس شورای مرکزی ودبیرکل

۲) راضیه علی بخشی ۱۴۳ رای

۳) فاطمه بهاروند ۱۲۸ رای

۴) حسن درزینی ۱۱۵ رای

۵) بهزاد معنوی پناه ۱۰۷ رای

۶) نظامعلی امجدیان ۹۹ رای

۷) رضا سرابیان ۸۹ رای

۸) حامدعلی بخشی ۸۶ رای

۹) منوچهر لعلی ۸۱ رای

۱۰) سارا فدایی ۷۶ رای

۱۱) حعفرآئین پرست ۷۱ رای

۱۲) میثم اشرفی اصفهانی ۶۷ رای

۱۳) ایرج جمشیدنژاد ۶۶ رای

۱۴) عزیزعلی پرتوی ۶۲ رای

۱۵) منصور خوشخت ۵۸ رای

ب- هیئت بازرسی بازرسین اصلی

۱) حاجیه شهناز ۱۷۰ رای

۲) مهدی زواره‌ای ۸۲ رای

۳) حمیداشرفی اصفهاتی ۷۲رای

دیگر خبرها

  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «طلوع خونین»
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پر شد
  • تداوم کم آبی سد‌های خراسان رضوی
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پُر شد
  • بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • سیل جان ۲ نفر را تفت گرفت