Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه بررسی و نتیجه نهایی استیضاح وزیر علوم یکشنبه هفته آینده دراین کمیسیون برگزار می شود.

علیرضا سلیمی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه بررسی استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: جلسه بررسی استیضاح با حضور منصور غلامی وزیر علوم و معاونان وی و طراحان استیضاح در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم محلات ادامه داد: در این جلسه از تعداد 10 محور استیضاح، 5 محور مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد در جلسه فوق العاده ای که در یکشنبه هفته آینده برگزار می شود ما بقی محورهای استیضاح بررسی شود.
وی یادآور شد: در جلسه امروز استیضاح کنندگان همچنان بر نظر خود باقی ماندند و اما جمع بندی نهایی یکشنبه آینده خواهد بود که احتمال دارد که برخی امضاهای خود را تعدیل کنند.
استیضاح وزیر علوم سه شنبه 13 آذرماه با بیش از 80 امضا تقدیم هیات ریسه مجلس شده است.
نبود برنامه و سیاست‌های کلان پژوهشی و فناوری در چهارچوب اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی و اجرا نشدن پژوهش‌های کلان کشوری تحت نظارت شورای عتف، بی توجهی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی و تعیین تکلیف نشدن حق التدریسان فنی و حرفه‌ای با وجود تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه و بی توجهی به آموزش در دانشگاهها و توسعه نیافتن رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه های کشور و به روز نشدن رشته‌های دانشگاهی از محورهای این طرح استیضاح است.
نابسامانی در اجرای طرح آمایش سرزمین و اجرای سلیقه‌ای و عملکرد نامناسب شورای گسترش آموزش عالی در دادن مجوز رشته به ویژه به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و رعایت نکردن استاندارد در جذب هیات علمی برای موسسات غیر انتفاعی و گسترس مقطع تحصیلات تکمیلی بدون داشتن هیات علمی، ضعف شدید مدیریتی و نظارتی وزیر در ستاد وزارت علوم و انتصابات دانشگاه های کشور و نداشتن برنامه مناسب برای ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی باوجود دراختیار داشتن زبده ترین متخصصین کشور از دیگر محورهای این طرح استیضاح است.
سیام**1058**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عليرضا سليمي مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

کد خبر 745016

دیگر خبرها

  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت