Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رای الیوم ؛ حماس عملیات خود را در کرانه باختری تشدید کرده است.
روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی به قلم زهیر انداروس آورده است ، منابع سیاسی تل آویو طبق نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص معتقدند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دردسری واقعی افتاده است زیرا دو اتفاقی که از آن می ترسید رخ داده است: نخست، ناامنی در نواز غزه و کرانه باختری و دوم، موج اعتراضاتی که قرار است هفته آینده علیه بالارفتن قیمت کالاهای خوراکی، آشامیدنی، سوخت و سایر مواد آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل گر سیاسی روزنامه معاریو هم نتانیاهو را در حالتی بسیار عصبی توصیف کرده است.
نخست وزیر اسرائیل دیروز جمعه به عنوان وزیر ارتش ”رشته تحریم هایی“ را علیه فلسطینی ها در پاسخ به حملات اخیر آنها اعلام کرد و روزنامه هاآرتص نوشت این تصمیم در پی ارزیابی امنیتی نتانیاهو با حضور شخصیت های امنیتی و نظامی بزرگ از جمله گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش اتخاذ شده است.
کانال ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد قرار است منازل مجریان عملیات ظرف 48 ساعت تخریب شود و مجوزهای اعضای خانواده و نزدیکان آنها لغو شود. همچنین قرار بر این شده است که فعالان حماس در کرانه باختری و شرق قدس بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام) شوند و تعداد ایست بازرسی و نیروهای امنیتی در کرانه باختری افزایش و اعمال محاصره بر رام الله و البیره ادامه یابد. همین منابع در ادامه خبر دادند نتانیاهو تصمیم دارد عملیات ساخت و ساز در شهرک های صهیونیستی از جمله شهرک عوفرا را تقویت کند و در کنار ایجاد کانون های شهرک نشینی در کرانه باختری، عوفرا را توسعه دهد.
علاوه بر این تارنمای روزنامه عبری یسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) عصر روز جمعه جزئیات جدیدی از روند آتش بس نزدیک شهرک جفعات آساف منتشر کرد و به نقل از منابع آگاه امنیتی نوشت مجری عملیات بعد از شلیک به یکی از نظامیان اسرائیلی و قتل او موفق به ربودن سلاحش شده است. طبق این منابع، مجری عملیات از خودرو پیاده شده و به بالاتنه نظامیان شلیک کرده و بعد از آن که از مرگ آنها مطمئن شده سلاح یکی از نظامیان مقتول را برداشته است. این منابع همچنین خاطرنشان کردند ارتش اسرائیل به این مسئله اشاره ای نمی کند. سخنگوی نظامی اسرائیل در گفت و گو با این پایگاه عبری گفت ارتش تاکید دارد برای اطمینان از ماجرا در حال تحقیق است.
در همین زمینه روزنامه عبری هاآرتص نوشت جنبش حماس مانع تراشی برای اسرائیل در مسیر رسیدن به ثبات امنیتی در کرانه باختری اشغالی را ادامه می دهد. این روزنامه در ادامه نوشت پیش بینی های اسرائیل حاکی از احتمال افزایش شدت عملیات سازمان یافته مقاومت در کرانه باختری بعد از اقدام صبح پنجشنبه ارتش اسرائیل در ترور اشرف نعالوه و صالح البرغوثی دو جوان فلسطینی است.
عاموس هرئیل تحلیل گر سیاسی روزنامه هاآرتص که با منابع عالی رتبه در مجموعه امنیتی تل آویو در ارتباط است گفت : پیش بینی می شود حماس تلاش خود را برای اجرای عملیات جدید در کرانه باختری دو برابر کند. هرئیل افزود: حماس به مانع تراشی برای اسرائیل برای برقراری ثبات امنیتی در کرانه باختری ادامه می دهد و مدعی است فعالیت های نظامی و امنیتی اش در کرانه باختری تعارضی با مذاکرات آتش بس غزه ندارد.
این تحلیل گر سیاسی خاطرنشان کرد ماه‌های اخیر شاهد افزایش عملیات امنیتی در کرانه باختری بوده است که با زیر گرفتن عمدی با خودرو آغاز شد و بعد از حمله با سلاح سرد به شلیک گلوله رسید و با آن که این نوع عملیات در حال افزایش است، نیروهای امنیتی اسرائیل قادر به مقابله با آن نیستند بلکه برعکس، این نیروها برای حفظ ثبات امنیتی در کرانه باختری با مشکلات فزاینده ای رو به رو هستند. وی معتقد است مجریان عملیات در حال دریافت کمک و پشتیبانی از اطراف خود هستند یعنی همان اتفاقی که برای مجری عملیات برکان افتاد اما بزرگ ترین خطر در کرانه باختری اکنون حماس است.
هرئیل افزود: حماس به تلاش خود برای اجرای عملیات در کرانه باختری ادامه می دهد و شاباک اخیرا از بازداشت چندین تن از اعضای هسته های وابسته به این جنبش خبر داده است که برای اجرای عملیات علیه اهداف اسرائیل در الخلیل برنامه داشتند.
در همین رابطه، دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) اعلام کرد تعداد حملات از ماه اوت گذشته افزایش داشته است. به گفته این نهاد و طبق اعلام کانال دو تلویزیون اسرائیل، حملات از اوت به بعد هر ماه در حال افزایش است و فقط 64 مورد پرتاب سنگ در ماه اوت ثبت شده است که این تعداد در ماه سپتامبر به 70 مورد رسید.
وی خاطرنشان کرد در ماه اکتبر تعداد حملات به 95 مورد رسید که یکی از آنها شلیک گلوله در شهرک صنعتی برکان بود که دو شهرک نشین در جریان آن کشته شدند. در ماه نوامبر گذشته هم تعداد حملات به 114 مورد رسید که 89 مورد از آن پرتاب کوکتل مولوتوف و 12 مورد حمله با بمب های لوله ای و سه مورد شلیک گلوله و 5 مورد حمله به طرق مختلف و 4 مورد حمله با سلاح سرد و یک مورد حمله مسلحانه بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حماس اسرائيل اعتراضات فلسطين تحليلگر سياسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، حمله های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری ادامه دارد.

نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر برقه در شرق رام الله در کرانه باختری حمله ور شدند.

منابع محلی از درگیری شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در شهرک عنبتا در شرق طولکرم خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که یک جوان فلسطینی از ناحیه سر از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک یتما واقع درجنوب نابلس در کرانه باختری نیز حمله ور شدند.

از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که بر اثر شکنجه و جنایات پزشکی و سیاست گرسنه نگه داشتن که از سوی اشغالگران پس از هفتم اکتبر اعمال شده است، ۱۸ فلسطینی در زندانها و مراکز بازداشت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

کد خبر 6095425

دیگر خبرها

  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی