Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز فیلی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خدمات نظام پس از انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی بیان داشت: مراکز سلامت استان نیز از ۲۳ مرکز به ۸۷ مرکز افزایش یافته و قبل از انقلاب حتی یک خانه بهداشت نیز در استان وجود نداشت که اکنون ۳۶۵ خانه بهداشت در استان احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشغول تحصیل هستند در حالیکه قبل از انقلاب این امر وجود نداشت.

وی افزود: قبل از انقلاب تنها ۹۶ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت که این تعداد بعد از انقلاب به یکهزار و ۱۵۰ تخت رسیده است.

فیلی تعداد پزشکان مشغول به طبابت در استان را پیش از انقلاب ۵۰ پزشک عنوان کرد و گفت: این تعداد پس از انقلاب به ۸۰۰ پزشک در مناطق مختلف استان افزایش یافته و شاخص برخورداری استان از آمبولانس نیز پیش از انقلاب هشت دستگاه بود که این تعداد پس از انقلاب به ۹۶ دستگاه آمبولانس رسیده است.

وی افزود: همچنین ایجاد ۳۹ پایگاه اورژانس، ۱۷۰ داروخانه، شش کلینیک دندانپزشکی، ۷۸ تخت ویژه و برخورداری از دو فروند بالگرد از دیگر خدمات انجام شده در حوزه درمان پس از انقلاب است.

کد خبر 4486742

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳، از تصویب تعرفه ترجیحی برای ماندگاری در مناطق کم برخوردار برای اولین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سال جاری برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

عبادی با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی ادامه داد: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمام پرستاران برسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری اضافه کرد: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یک ساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

کد خبر 745118

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • دولت تعرفه‌های پزشکی را ابلاغ کرد
  • تعرفه های جدید پزشکی ابلاغ شد
  • پلمب ۴۸ واحد متخلف در منطقه ثامن در طرح سلامت نوروزی