Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون وزیر بهداشت گفت: نزدیک به 20 سال است که 40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی همیشه خالی است و از طرفی این بیمارستان‌ها حاضر به ارائه خدمات درمانی با هزینه کمتر نیستند و 80 درصد مردم نیز توان ورود به بیمارستان خصوصی را ندارند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، ایرج حریرچی روز یکشنبه در اولین نشست هم اندیشی مسئولان ستادهای کارآفرینی و اشتغال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: حتی بهترین نظام‌های سلامت جهان نیز 20 تا 30 درصد منابع خود را هدر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بتوانیم با کمترین منابع، به نتایج ایده آل خود برسیم و سلامت بیشتر را با منابع فعلی به دست بیاوریم.

* اهداف نظام سلامت
وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت تا سال 2008 افزایش طول عمر یعنی امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی، کاهش مرگ‌های زودرس و ناتوانی‌ها، حفاظت از مخاطرات مالی ناشی از بیماری ها و کاهش هزینه های فقرزای سلامت را از اهداف سلامت در کشورها عنوان کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: پاسخگویی و افزایش رضایت مردم از دیگر اهداف نظام سلامت است. هر ایرانی 3 تا 10 بار در سال با نظام سلامت در ارتباط است، بنابراین پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت تنها در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات بالینی نیست، بلکه بیمار و مردم انتظار دارند کرامتشان حفظ شود و در کنار ارائه خدمات بهداشتی درمانی مناسب، به آنها احترام نیز گذاشته شود.

* کارآفرینی در حوزه سلامت
حریرچی درباره کارآفرینی در حوزه سلامت اظهار داشت: هر اقدامی در حوزه کارآفرینی سلامت باید در راستای اهداف نظام سلامت و دستیابی به آنها باشد. در حال حاضر پنجره جمعیتی کشور دارای جمعیت فعال است و مولدانشان حدود 70 درصد جمعیت را تشکیل می دهند و طی 30 سال آینده تعداد سالمندان کشور افزایش می یابد و تعداد موالیدمان کم خواهد شد. همچنین باید انتخاب نوع اشتغال با مکان و موقعیت همخوانی داشته باشد.
اجتمام*9482*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت حريرچي بيمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در بسیاری از زمینه‌ها و شاخص‌های بهداشتی در حوزه بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی شاهد رشد ۲ تا ۲.۵ برابری بودیم.

وی افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که امسال کشف و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی و سطوح با دستگاه‌های پرتابل ۱۵۵ درصد یعنی بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد کرد.

جندقی اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ کل بازرسی‌ها شامل بازرسی از مراکز اقامتی، بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸ درصدی برخوردار شد.

وی افزود: بازرسی از مراکز اقامتی ۴۱ درصد و بازرسی از اماکن بین راهی ۳۸ درصد رشد پیدا کرد و تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امسال ۳۶ درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شاخص کنترل کیفی آب و مواد غذایی اعم از نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و کلرسنجی از منابع آب آشامیدنی نیز ۱۰۸ درصد رشد یافت.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ از ۸ صبح تا ۸ شب فعال بوده و بازرسی‌ها متناسب با شرایط هر استان و شهرستان افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: امسال مدت زمان بازرسی‌ها با توجه به نظر معاون بهداشت هر دانشگاه از ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در روزهای اداری و غیر اداری قابل افزایش بود.

کد خبر 6080144 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان