Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در بجنورد گفت: امروز ایران در حوزه امید به زندگی در دنیا جز ۴ کشور اول قرار دارد. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد مینو اصلانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 8 شهید زن خراسان شمالی اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به بالندگی و آزادگی در سطح دنیا رسیده‌ایم که هر فریاد آزادی خواهانه‌ای که در غرب بلند می‌شود به گفته خود آنها متاثر از انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه آن اعتراضات کشور فرانسه می‌باشد.

نشریات ترکیه در یک نگاه|دادگاه قانون اساسی حکم به آزادی استفاده از حجاب داد/فواد اوکتای: گذرگاه ترور در شمال سوریه را تکه تکه می‌کنیمبازارچه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در استان البرز راه‌اندازی می‌شودسند راهبردی ارتقاء وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

وی عزت و کرامت زن را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در قرنی که زن باید به عنوان مادر، همسر و سرچشمه همه خوبیها و نیکی‌ها یاد شود از آن به عنوان برده و جسم مادی یاد می‌شد، که انقلاب اسلامی آن را تغییر داد. خانم فرانسیس اندیشمند و نویسنده غربی در نامه‌ای به زنان ایرانی می‌نویسد که ما امروز به زن مسلمان غبطه می‌خوریم. شان و منزلت زنان در غرب از بین رفته و هیچ هویتی ندارند.

خانم اصلانی با بیان اینکه در حوزه امید به زندگی در زنان جزو چهار کشور اول دنیا هستیم تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد نویسندگان زن کشور به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید اما امروز این تعداد به 12 هزار نفر افزایش پیدا کرده است. به برکت انقلاب همواره زنان در عرصه علم، مقالات علمی، ورزشی و اجتماعی دارای شأن و منزلت بسیاری هستند.

رئیس بسیج جامعه زنان در ادامه خاطرنشان کرد: بنابه گفته اندیشمندان و مقامات علمی غرب، پیام انقلاب اسلامی به غرب به وجود اورنده جنبش‌های عفیفانه و مقابله با بی‌حجابی شده است.

اشتغال خانگی بانوان در دستور کار جدی بسیج جامعه زنان 

وی در خصوص اقدامات بسیج جامعه زنان کشور در حوزه ایجاد اشتغال خانگی و پایدار افزود: دروازه استقلال خانگی برنامه های زیادی اعم از آموزش توانمندسازی معرفی تولیدات خانگی انجام گرفته گرفته است، همچنین بانک اطلاعات از سه هزار بانوی کارآفرین بسیجی در سراسر کشور را فراهم کردیم که با ارائه آن به بانوان سراسر کشور آموزش های لازم را در این جهت به آنها بدهیم.

خانم اصلانی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق را یکی از معضلات کنونی کشور عنوان کرد و گفت: پیگیری ها و توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسئله آسیب های اجتماعی باعث شده تا حرکت جدی در این مسیر انجام داده و خوشبختانه امسال توانستیم هزار گروه جهادی مشاوره محور را به نقاط مختلف کشور اعزام کنیم که با ارائه مشاوره دینی اجرای طرح‌های مادرانه دخترانه و آموزش های مهارت زندگی توانستند قدری از این مشکل را حل کنند.

یادوراه بانوان شهید برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه یادواره زنان شهید با هدف الگوسازی برای دختران جوان کشور برگزار می‌شود افزود: متاسفانه گاها سلبریتی‌ها تبدیل به الگوهایی برای قشر جوان می‌شوند که تبعات آن بسیار جبران ناپذیر و بد خواهد بود به همین منظور سعی داریم تا با برگزاری این یادواره‌ها زنان شهید را به عنوان الگوهایی درست و عالی به نوجوانان و جوانان در تحکیم بنیان خانواده معرفی کنیم.

رئیس جامعه بسیج زنان کشور در خصوص ارتباطات این سازمان با معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت: تاکنون برنامه‌ها و هم فکری‌های مشترکی داشته‌ایم اما در برخی موارد مانند سند 2030 و برخی سیاست‌های این سازمان در خصوص زنان مخالفت‌های خود را با دلایل منطقی و عقلی بیان کرده‌ایم. باید به این نتیجه برسیم که با توجه به صحبت مقام معظم رهبری نظام حقوقی زن در اسلام آن‌قدر قوی است که نیازی به غرب نداشته باشیم.

وی در رابطه با حاشیه سازی‌های حضور بانوان در ورزشگاه‌ها افزود: اینکه تمام تمرکز و توان مدیریتی حوزه زنان به سمتی برود که یک صدم درصد از 30میلیون خانم کشور به ورزشگاه بروند یا خیر، کاری حاشیه‌ای، بیهوده و خارج از اولویت‌های حوزه زنان است. مسائل ورزشی زنان به طور جدی در بسیج زنان کشور درحال پیگیری است.

خانم اصلانی در پایان تصریح کرد: متاسفانه مسئله حجاب در کتاب‌های درسی ما مغفول مانده است و این باعث شده تا دانش آموزان دختر تعریف جامعی از حجاب نداشته باشند.

انتهای پیام/ن

R7719/P1361/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب، قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد