Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:36:29 GMT

آمادگی برای مقابله با زلزله تهران فراموش شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۳۹۸۹

آمادگی برای مقابله با زلزله تهران فراموش شده است

خبرگزاری فارس: حسین کتابدار مدیرعامل هلال احمر استان تهران در پنجمین جلسه شورای اداری استان تهران با بیان اینکه زلزله در تهران فراموش شده است، گفت: جای دارد در شورای مدیریت بحران و شورای معاونین استان مسائل مربوط مطرح شوند؛ زیرا اگر در آینده نزدیک مشکلی به وجود آید به ما می‌گویند چرا هلال احمر و اورژانس مسائل و مشکلات را مطرح نکرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل هلال احمر استان تهران بیان کرد: هر هفته بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از شهر تهران به شهرستان‌های کوهپایه‌ای برای تفریح و سیاحت از طبیعت عزیمت می‌کنند که هیچگونه آموزشی ندیده‌اند. این امر آموزش‌های لازم به خود را نیاز دارد و ما در جمعیت هلال احمر یک شعاری داریم که می‌گوید هر خانواده یک امدادگر.

وی در ادامه افزود: اگر مورد بحرانی در شهر تهران اتفاق بیفتد در صورت آموزش ندادن به مردم نمی‌توان از ما انتظاری داشت لذا ما در زمینه آموزش‌ها آمادگی کامل داریم، ولی نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها نیز وجود دارد. به طور مثال تیم‌های ما در هفته گذشته در ارتفاع ۳۴۰۰ متری توانستند افرادی که در کوهستان گرفتار شده‌اند را نجات دهند که این امر به دلیل حرفه‌ای بودن کوهنوردان بود که توانستند یک روز را در کوهستان تحمل کنند و ما نیز در روز بعد توانستیم به آنان دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران در ادامه افزود: این افراد از اصول اصلی کوهپیمایی غافل شدند و این مشکل برایشان به وجود آمد. امدادگرانی که در جمعیت هلال احمر حضور دارند معمولاً به صورت داوطلب هستند که نیاز است از آنان حمایت شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: زلزله تهران تهران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر  مبنی بر گم شدن فردی در کوهستان های آخ تنگ خسروشیرین، تیم پایگاه کلوان با آمبولانس به منطقه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: نجاتگران با تلاش چهار ساعته ، پس از دریافت اطلاعات از همراهان فرد و ۲ ساعت کوهپیمایی،  فرد گمشده  راکه مردی ۵۲ ساله بود،  پیدا و وی را به کوهپایه کوه منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۳۹ سیل‌زده در ۳ شهر مرزی خراسان جنوبی
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل
  • فعالیت دائمی ۲ پایگاه هلال احمر مازندران
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده
  • آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات
  • ۳ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در اتوبان قم به تهران
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران + ویدئو
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران | ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم | وضعیت مجروحان را ببینید
  • صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت