Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@13:55:18 GMT

تنها نیم‌فصل بدون باخت پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۱۴۰

به گزارش ایلنا،پرسپولیس نیم فصل اول را فراتر از تصور خوشبین‌ترین هوادارانش به پایان رساند. وقتی در ابتدای فصل وحید امیری، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و محسن مسلمان از تیم جدا شدند کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم به فینال لیگ قهرمانان‌ آسیا برسد و در لیگ برتر نیز بتواند بازهم در صدر جدول باشد. پرسپولیس برانکو اما امسال هم بهترین نمایش را داشت و با وجود تمام کاستی‌ها و سختی‌هایی که داشت به صدر جدول رسید و تنها به خاطر تفاضل گل در رده سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که هوادارانش راضی بودند تا در نیم فصل از اوج و شکوهش دور نشود بهتر از سال‌های قبل در آسیا نتیجه گرفت و در لیگ هم رکوردهای تازه‌ای را خلق کرد.

نیم‌فصل بدون باخت

پرسپولیس در نیم‌فصل اول رقابت های لیگ برتر هرگز مثل دو فصل قبل که به مقام قهرمانی رسید امتیاز نگرفت اما رکورد منحصر به فرد و جالبی را به جای گذاشت. این تیم برای اولین بار در تاریخ هجده ساله لیگ برتر درحالی نیم فصل اول را به پایان رساند که هیچ باختی نداشت. البته که سپاهان هم در این زمینه شریک پرسپولیس است و هیچ شکستی تا الان نداشته است. با این وجود می‌توان گفت برانکو یک رکورد جالب دیگر را برای پرسپولیس به جای گذاشت و آن هم اولین نیم فصل بدون باخت در تاریخ لیگ برتر است.

بیشترین برد؛ سومین تیم برتر

پرسپولیس اما در لیگ هجدهم 8 برد کسب کرد. این درحالی است که در لیگ هفدهم این تیم 11 برد و در لیگ شانزدهم با برانکو 9 برد داشت. اما جالب است که برانکو در اولین سال حضورش در پرسپولیس نیم‌فصل اول خوبی نداشت و با وجود کسب 7 برد اما 4شکست نیز در کارنامه‌اش ثبت شد. نکته جالب اینجاست 8 بردی که برانکو با پرسپولیس در نیم‌فصل اول کسب کرد هرچند از دو فصل قبل این تیم کمتر بود اما یکی از بهترین عملکردهای این تیم در نیم‌فصل اول از نظر تعداد برد بوده است. این تیم یک بار دیگر در لیگ چهارم به 4 برد دست پیدا کرده بود هرچند در آن نیم‌فصل سه بازی را باخته بود. پرسپولیس با افشین قطبی در لیگ هفتم در نیم فصل اول 10 برد کسب کرد هرچند این تعداد برد را در هفده بازی کسب کرد. در سال‌های دیگری چون لیگ سیزدهم  و دهم نیز پرسپولیس در لیگ هجده تیمی به هشت برد در نیم فصل اول دست یافت.

رکورد مساوی‌ها؛ 7

پرسپولیس لیگ هجدهم نیم فصل اول را با هفت مساوی به پایان رساند در حالی که این نیز در نوع خودش یک رکورد به حساب می‌آید. پرسپولیس در لیگ یازدهم  و نهم نیز همین تعداد مساوی را داشت اما لیگ در آن ادوار هجده تیمی بود ولی پرسپولیس لیگ هجدهم این تعداد مساوی را در پانزده بازی کسب کرده است.

بهترین گلزن؛ 7 گل

علی علیپور آقای گل لیگ برتر در لیگ هفدهم در نیم فصل اول با 7 گل و 2 پاس گل بهترین گلزن تیمش بود. او فصل قبل و در پایان نیم فصل اول 8 گل زده و یک پاس گل داده بود. در لیگ شانزدهم مهدی طارمی در پایان نیم‌فصل اول بهترین گلزن تیمش بود و 7 گل زده و یک پاس گل هم به همبازیانش داد. در لیگ پانزدهم هم که طارمی سرانجام به عنوان آقای گلی دست پیدا کرد در نیم فصل اول 9 گل زد و یک پاس گل هم داد.

پنالتی زن اول؛ 2 گل

ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد که هر دو گل را هم علی علیپور به ثمر رساند. جالب است که هر دو پنالتی پرسپولیس در برابر دو رقیب اصلی این تیم یعنی پدیده و سپاهان بود و هر دو پنالتی امتیازآور بوده است. علیپور در بازی با پدیده یک پنالتی سه امتیازی زد و در بازی برابر سپاهان پنالتی‌اش شکست را تبدیل به مساوی کرد.

بهترین پاس‌دهنده؛ 6 پاس گل

امید عالیشاه با پاس گلی که در بازی با پارس جنوبی داد تعداد پاس‌هایش را به عدد 6 در لیگ برتر رساند. در نیم‌فصل اول لیگ برتر فصل قبل محسن مسلمان 7 پاس گل و یک پاس گل بیشتر از عالیشاه در لیگ هجدهم داده بود. آنچه بین عالیشاه و مسلمان تفاوت ایجاد می‌کند گلی است که عالیشاه در این فصل به ثمر رسانده است. مسلمان در لیگ شانزدهم در نیم فصل اول تنها دو پاس گل داده بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه

امید عالیشاه کاپیتان محبوب تیم پرسپولیس بعد از تمام شدن بازی های ملی با یک استوری به استقبال بازی های باشگاهی رفت. تیم پرسپولیس در جام حذفی و لیگ برتر برای قهرمانی می جنگد اما سرخپوشان برای قهرمانی در لیگ برتر مانع سختی به نام استقلال دارند. استقلال هم اکنون با عملکرد بی نظیر شاگردان نکونام در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیسی ها در تعقیب آنها هستند.

تیم ملی ایران در این فیفادی در دو بازی به مصاف ترکمنستان رفت و هر دو بازی را با برد پشت سر گذاشت. این بازی ها در چارچوب مرحله مقدماتی راه یابی به جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • اندی رابرتسون و انجام چالش رتبه بندی 5 هافبک برتر اروپایی بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • گل گهر به دنبال طلسم شکنی مقابل پرسپولیس
  • لدلی کینگ: تیری آنری بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر انگلیس است
  • (عکس) رجزخوانی کاپیتان پرسپولیس برای رقبا با این ژست ویژه
  • کروس در بین 8 بازیکن برتر تاریخ آلمان
  • اکبری ماراتن برده را باخت/ عطایی فینالیست شد
  • گزارش دومین تمرین پرسپولیس بدون سرمربی
  • پرسپولیس بی‌رحم‌ترین تیم سال ۱۴۰۲
  • پرسپولیس، ترسناک‌ترین میزبان لیگ برتر
  • پرسپولیس، ترسناک‌ترین تیم لیگ برتر