Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@15:34:57 GMT

' کولی گیری پور دنگ و فنگ' در انزلی رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۱۸۲

' کولی گیری پور دنگ و فنگ' در انزلی رونمایی می شود

انزلی-ایرنا-انجمن طرفداران توسعه انزلی با هدف ترویج کتابخوانی و زبان گیلکی از کتاب ' کولی گیری پور دنگ و فنگ' داریوش رمضانی رونمایی می کند.

آرمین صافدل دبیر بخش فرهنگی انجمن طرفداران توسعه انزلی در این باره به ایرنا گفت : انگیزه دیگری که باعث شد این کتاب را در آیینی به شهروندان معرفی کنیم موضوع این کتاب است که به تالاب انزلی و خطر نابودی آن مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها عنوان شده وضعیت این نعمت خدادادی گیلانیان وخیم است و حل این بحران مشارکت عموم شهروندان گیلانی از جمله هنرمندان را می طلبد.
«کولی گیری پور دنگ و فنگ» پنجمین کتاب از مجموعه کتابهای داستان مصور گیلکی «ماجراهای گوزن» نوشته داریوش رمضانی هنرمند گیلانی ساکن کانادا است.
در این داستان مصور ، گوزن و دوستش یوسف برای کولی گیری به مرداب انزلی می روند و با صحنه عجیبی مواجه می شوند...
به گزارش ایرنا ، گوزن عنوان مجموعه ای از کتاب های طنز مصور گیلکی خلق شده توسط هنرمند خوش ذوق کشورمان داریوش رمضانی است. رمضانی متولد 1355 و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است و سالهاست در زمینه کاریکاتور فعالیت می کند.
این هنرمند خلاق گیلانی در حال حاضر در کانادا بعنوان گرافیست مشغول به کار است و همچنین روی کتابهای داستان مصور به زبان فرانسه و انگلیسی نیز کار می کند.
کتابهای دیگری که تاکنون از این مجموعه چاپ شده ( گوزن در رشت) ، ( بازگشت اسی کولکاپیس ) ، ( نجات خاخورزا رایان) ، ( گوزن اویر می شود) است .
کتابهای مصور گوزن به زبان طناز گیلکی به همت حوزه هنری و حمایت های آن به چاپ رسیده است. در این مجموعه به موضوعات انسانی ، لزوم حفظ طبیعت ، آثار تاریخی و میراث فرهنگی ، احترام و بزرگداشت مفاخر ، پاس داشت زبان مادری ، کتاب و کتابخوانی توجه شده است.
داریوش رمضانی با مجموعه کتابهای گوزن علاوه بر پاسداشت زبان مادری اش گیلکی مخاطبان را به مهرورزی و انسانیت و کمک به یکدیگر، کتاب و کتابخوانی ، حفظ طبیعت و آثار تاریخی و میراث فرهنگی ، گرامیداشت مفاخر فرا می خواند.
6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب انزلي تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه آثار ۱۵ جلدی همایش جهانی بقیع رونمایی شد

مجموعه آثار ۱۵ جلدی همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و با حضور آیت الله محسن قمی، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در قم برگزار شد.

مجموعه آثار 15 جلدی همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب و همچنین کتاب «بقیع در آینه نگاره‌های هنری» با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و‌ زیارت، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) و حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب رونمایی شد.

این مجموعه 15 جلدی گزیده‌ای ازاطلاعات پژوهشی مرتبط با موضوع بقیع است که در طول 20 سال گذشته توسط پژوهشگاه حج و زیارت تهیه و‌ تنظیم شده‌ است.

همچنین کتاب «بقیع در آینه نگاره‌های هنری» با موضوع بنا و معماری تاریخی بقیع اثر احمد خامه‌یار نیز در این آیین رونمایی شد.

در پایان نیز از 6 نفر از پژوهشگران فعال در عرصه بقیع، تجلیل شد.

همچنین این همایش در روز نخست برگزاری خود (چهارشنبه 29 فروردین ماه)، در دو نوبت صبح و عصر کارگروه‌های علمی- تخصصی گوناگونی را با عناوین «مطالعات سیاسی و اجتماعی بقیع»، «مطالعات معاصر بقیع»،«مطالعات دینی»، «مطالعات بین‌المللی»،«شخصیت شناسی مدفونان بقیع» و «مطالعات تاریخی تمدنی بقیع» برگزار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • رونمایی از تیزر سریال «هیس، هیچی نیس!»
  • مجموعه‌داستان‌ «گوش قرمز» چاپ شد
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید
  • مجموعه آثار ۱۵ جلدی همایش جهانی بقیع رونمایی شد
  • ۱۵ مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد