Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@13:08:09 GMT

استان بوشهر پیشتاز در نوسازی ناوگان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۲۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به مناسبت بیست و ششم آذر آغاز هفته حمل و نقل و راهداری گفت : با تحویل 11 دستگاه ماشین آلات سنگین نوبه ناوگان حمل و نقل جاده ای استان ،استان بوشهر توانسته  نخستین استانی باشد که ناوگان حمل و نقل جاده ای فرسوده خود را نوسازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علم افزود: بر اساس آمارهای موجود استان بوشهر دارای چهار هزار و 334 کیلومتر راه اصلی ، 845 کیلومتر راه فرعی و دو هزار و 246 کیلومتر راه روستایی است که برای حفظ ، توسعه و نگهداری راهها دهها پروژه بزرگ و کوچک با صرف هزار میلیارد ریال انجام شده است.
وی همچنین به کاهش تلفات موتور سواران اشاره کرد و گفت : با توزیع کلاه ایمنی و سه هزار نفر ساعت آموزش برای موتور سواران آمار تلفات موتور سواران از 53 نفر به 37 نفر کاهش یافته است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یکی دیگر از اقدامات شاخص این بخش را پوشش 95 درصدی محورهای ارتباطی استان به سامانه های هوشمند جاده ای  رصد و مدیریت تردد و ترافیک به کمک تکنولوژی پیشرفته سامانه های حمل و نقل هوشمند عنوان کرد.
علم افزود: بوشهر تنها استانی است که تقریبا تردد و ترافیک در همه محورهای شریانی و اصلی آن به کمک 52 سامانه کنترل سرعت ، 54 سامانه تردد شمار بر خط ، 17 سامانه نظارت تصویری و 4 سامانه توزین در حال حرکت کنترل و مدیریت می شود.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود  
 
 
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بوشهر پیشتاز نوسازی ناوگان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار

محمد رضا مدرس‌خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی کشور با اشاره به دستور جلسه این مجمع مبنی بر افزایش سرمایه ۴۳ درصدی این شرکت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی هیئت مدیره این شرکت به علل مختلف مطرح شد که از جمله آنها می‌توان، به مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی گروه کشتیرانی اشاره کرد.

وی به افزایش سرمایه برخی شرکت­های گروه اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه شرکت فله گروه کشتیرانی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته، در نمونه‌ای دیگر سرمایه شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز از ۱۰۸ به ۳۶۰ میلیارد تومان ارتقاء داده شده است؛ ضمن اینکه دیگر شرکت‌های گروه نیز به فراخور افزایش سرمایه را تجربه کردند.

مدرس خیابانی، مجموع افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را طی سال ۱۴۰۲ حدود ۸۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی علت دوم تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خصوص افزایش سرمایه این شرکت را افزایش فعالیت‌ها در جهت بهسازی و نوسازی دارایی‌های ثابت دانست و افزود: در همین رابطه طی سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ میلیون دلار تعداد ۵ هزار دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی برای تقویت ناوگان کانتینری خریداری شد، همچنین ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده نیز در راستای حمل‌و‌نقل چندوجهی و ارائه خدمات لجستیکی به ارزش حدود ۹۸۹ میلیارد تومان خریداری و شرکت حمل‌و‌نقلی جاده‌ای گروه کشتیرانی تأسیس گردید.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت نوسازی ناوگان، تأکید کرد: با توجه به تغییر مداوم قوانین و مقررات بین‌المللی دریانوردی باید برای رفع این محدودیت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن نوسازی ناوگان با ورود شناور‌های تازه محقق شود.

مدرس‌خیابانی در پایان اظهارات خود منبع تأمین افزایش ۴۳ درصدی سرمایه گروه کشتیرانی را از محل سود انباشته این شرکت اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به این تحولات روند سودآوری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به صورت مستمر حفظ کنیم.

منبع: روابط عمومی شرکت کشتیرانی 

شایان ذکر است، در پایان مجمع عمومی فوق‌العاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سهامداران با افزایش سرمایه این شرکت از رقم ۵۷.۷۲۲ به ۸۲.۵۰۰ میلیارد ریال موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • پیش‌ بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات راهداری