Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش ایکنا از خراسان رضوی محمدرضا مسیب زاده در نشست خبری که در حاشیه همایش و محفل بزرگ دانش آموزان حافظ جزء 30 قرآن کریم که امروز در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز با ویژه‌برنامه‌های متنوع در مدارس کشور از 24 آذرماه آغاز شده است و تا 30 آذر ماه در مدارس کشور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هر روز این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است. شنبه، 24 آذر، با عنوان «مدرسه، کانون تربیت اسلامی، وحدت و همدلی»، یکشنبه، 25 آذر، با عنوان «فرهنگ انتظار و مهدویت»، دوشنبه، 26 آذر، با عنوان «ولایت و ولایت‌پذیری»، سه‌شنبه، 27 آذر، با عنوان «حفظ قرآن کریم و مطالبه رهبر معظم انقلاب»، چهارشنبه، 28 آذر، با عنوان «تجلیل از نخبگان عرصه قرآن، عترت و نماز»، پنجشنبه، 29 آذر، با عنوان «سبک زندگی اسلامی، پیام شهدا و شهدای منا» و جمعه، 30 آذرماه، با عنوان «نماز جمعه، خانواده و تربیت اسلامی» نامگذاری شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت مرحله آموزشگاهی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور در رشته‌های قرائت، ترتیل‌خوانی، حفظ کل، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مداحی و در بخش نماز نیز شامل احکام ، انشای نماز و اذان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح نور یک میلیون و 800 هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: اجرای طرح قرآنی نور با محوریت حفظ ترتیبی قرآن کریم در واقع اولین لبیک آموزش و پرورش به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم بود.

مسیب زاده در خصوص میزبانی خراسان رضوی در سی و هفتمین دوره مسابقات دانش آموزان گفت: وجود بارگاه منور رضوی، حضور نیروهای اجرایی توانمند، درخواست استان و درخواست دانش آموزان علت میزبانی این استان است و در سال 98 نیز این مسابقات به میزبانی خراسان رضوی و زنجان برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام هر دو سال برگزار می شود، بیان کرد: برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام یک اتفاق ویژه است که پس از 20 سال وقفه در سال گذشته برگزارشد و در سال 98 نیز این مسابقات برگزار می شود.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: حرکت حفظ قرآن حدود 20 سال است که به صورت نرم در کشور آغاز شده است و حاصل ان تربیت هزاران حافظ کل و حافظ اجزاء قرآن بوده است.

وی افزود: با اهتمام جدیدی که توسط دستگاه ها شکل گرفته است به تشویق و ترویج مردم به سمت حفظ قرآن در حرکت است. ما اگر بخواهیم در بحث حفظ قرآن موفق باشیم باید در این خصوص فرهنگ سازی صورت گیرد؛ لذا همانطور که نقش آموزش و پرورش در این امر مهم است، نقش رسانه ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به نوبه خود وظیفه کمک به آموز و پرورش، رسانه و سایر دستگاه ها را که در این زمینه کار می کند، دارد که امید است این اقدامی که در طرح حفظ جزء 30 در سال 97 صورت گرفت زمینه را برای اقدامات در سطوح بالاتر فراهم کند ضمن اینکه با وحدتی که در خصوص برنامه های قرآنی در سال جاری بین دستگاه ها به وجود آمده بستر خوبی فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی مسیب زاده قرآن و عترت اوقاف حفظ مدارس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران گفت: نقدینگی ها و سرمایه ها بابد به سمت تولید هدایت شوند و بانک‌ها بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، با تبریک هفته کارگر و روز جهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید، به کارآفرینان، کارفرمایان، تولید کنندگان و کسانی که در بخش کار و تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و دغدغه کار و تلاش را دارند خسته نباشید و خدا قوت گفت.

وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری درباره تاکید معظم له درباره تامین امنیت شغلی کارگران گفت: روز گذشته با جمعیت بیش از ۲۰۰۰ نفری به خدمت حضرت آقا رسیدیم. مطالبی که ایشان عنوان فرمودند حرف دل همه کارگران بود. در تمام مصاحبه‌ها و سخنرانی ها، مهم‌ترین بحثی که بر آن تاکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است و کارگران با بحث امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: مقام معظم رهبری مشکلات و مسائل جامعه کارگری را به دقت رصد کردند و جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران و خانواده هایشان را مورد اشاره قرارداده و گفتند اگر حال کارگران در کشور خوب باشد یعنی حال نصف جامعه خوب است.

بیات با بیان اینکه باید فرمایشات سکاندار نظام جمهوری اسلامی و کسی که در  رأس امور است، به منصه ظهور برسد تا جامعه کارگری به عینه دستاورد اقدامات صورت گرفته را ببیند، خاطرنشان کرد: ما همه ساله خدمت مقام معظم رهبری می رویم و ایشان نکات مهمی را گوشزد می‌کنند و کمترین انتظار این است که تا سال آینده و دیدار دیگر بسیاری از فرامین ایشان جنبه عملیاتی پیدا  کرده و آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون کار و دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت می گذرد ولی می بینیم که کارگران قرارداد دائم ندارند و در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد موقت بسته می شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در پایان با بیان اینکه باید نقدینگی ها و سرمایه ها به سمت تولید هدایت شوند، اظهار کرد: بانک‌ها باید بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار بدهند زیرا پایه و اساس اقتصاد و رشد اقتصادی هر کشور تولید آن است و اگر حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید باشد، موجب شکوفایی و بهره‌وری اقتصادی می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند