Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا خواجویی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک مورد نیاز در استان و کشور وجود دارد گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۸ هزارو ۱۸۰ حلقه لاستیک سبک و ۱۲ هزار و ۳۳۰ حلقه سنگین در استان کرمان جذب شده است.

وی افزود: استان کرمان براساس ناوگان حمل و نقل باری رتبه دهم کشور را دارد و خودرو‌های حمل بار استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواجویی اظهار داشت: برای حمل و نقل برون شهری ۷ هزار و ۲۳۰ حلقه لاستیک از طریق اداره کل راهداری در حال توزیع است و مابقی مربوط به حمل و نقل درون شهری است.

وی گفت: در تمام کالا‌ها هیچ کمبودی نداریم و در مناسبت‌ها که تقاضا افزایش پیدا می‌کند نیز با برگزاری نمایشگاه ها، کالا‌ها توزیع و قیمت‌ها را در سطح بازار کنترل می‌کنیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده و برخی فکر می‌کنند لاستیک نیست و آن را می‌گیرند و در منازل نگهداری می‌کنند افزود: سالانه ۵ میلیون حلقه لاستیک باری در کشور نیاز داریم که یک میلیون در لاستیک بارز تولید و مابقی توسط دولت با ارز دولتی تامین می‌شود.

خواجویی درباره کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز استان بیش از ۸ هزار تن موجودی برنج داریم و در گوشت نیز، گوشت گرم و منجمد از استرالیا و کشور‌های دیگر وارد می‌شود و در هفته بیش از ۸ تن در استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح

کرمان کمبودی درلاستیک موردنیاز ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لاستیک کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه بار، تبعات تورمی ندارد

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور با انتقاد از رویکرد سازمان راهداری در افزایش کرایه حمل کالا‌ها، پیرامون درباره میزان رشد آن در سال در ۱۴۰۳ گفت: ارزیابی و پیشنهاد ما این است برای امسال نرخ کرایه حمل بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جلال موسوی» نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور درباره آخرین تغییرات به وجود آمده در نرخ کرایه حمل و نقل کالا به بازارنیوز گفت: تاکنون این مولفه تغییری نداشته است. کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران ارزیابی‌های خود درباره میزان افزایش نرخ کرایه بار را به سازمان راهداری ارائه داده، اما از ۱۵ یا ۱۶ فروردین امسال هیچ خبری درباره این موضوع به ما داده نشده است.


کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران افزود: در حال حاضر رانندگان از این مسئله ناراحتند. هر ساله در تاریخ یک آذر حق توقف رانندگان را تعیین و سپس آن را ابلاغ می‌کردیم. در طول این مدت هر ساله ۱۰ درصد بر روی حق توقف کامیون‌داران افزوده می‌شد.


وی تصریح کرد: از آذر ماه سال ۱۴۰۲ دو الی سه جلسه برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار شده، اما با این حال هنوز چیزی برای ما مشخص نشده است. مضاف بر این موضوع، قبل از فرارسیدن عید نوروز پیشنهادی درباره نرخ کرایه حمل بار به سازمان راهداری ارائه شد، اما با این حال از این موضوع هم خبری نشده است.


موسوی درباره پیشنهاد این کانون درباره نرخ کرایه حمل بار کامیون‌داران گفت: ارزیابی ما از وضعیت نرخ کرایه حمل بار این است که برای سال جاری ۶۰ یا ۷۰ درصد بر نرخ کرایه حمل بار کامیون‌ها افزوده شود.


نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران تصریح کرد: در سال گذشته سازمان راهداری پیشنهاد ۶۳ درصدی را برای نرخ کرایه حمل و نقل کامیون‌ها مطرح کرد که با مخالفت کامیون‌داران مواجه شد، اما در نهایت این عدد به ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرد.


وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه تاثیری بسیار اندکی بر افزایش تورم و یا قیمت تمام شده کالا‌ها دارد، گفت: به عنوان مثال، کرایه یک مسیر ۱۰ میلیون تومانی با افزایش ۳۰ به رقم ۱۳ میلیون تومان می‌رسد. در صورت تقسیم این مبلغ در ۲۲ تن یا عبارتی دیگر ۲۲ هزار کیلو بار عدد کوچکی به دست خواهد آمد. افزایش نرخ کرایه حمل و نقل کالا هیچ تبعات تورمی به همراه ندارد.


اختلاف ۱۰ میلیون تومانی لاستیک کامیون میان سامانه وزارت صمت و بازار


موسوی همچنین درباره سوالی پیرامون قیمت ثابت سوخت و همچنین لاستیک‌های دولتی ارائه شده به خودرو‌های سنگین پاسخ داد: به هیچ عنوان تایری تحت عنوان لاستیک دولت به کامیون‌داران عرضه نمی‌شود. در اردیبهشت سال گذشته قیمت یک جفت لاستیک نو چینی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بود، اما قیمت همان لاستیک در ماه‌های دی و بهمن به عدد ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسیده بود. هیچ گونه تایر دولتی وجود ندارد و لاستیک‌های وارداتی فقط با ارز نیمایی وارد می‌شود.


نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران درباره لاستیک‌های ایرانی خودرو‌های سنگین، گفت: در حال حاضر شرکت‌های بارز و رازی این نوع تایر‌ها را تولید می‌کنند. قیمت سال ۱۴۰۲ تایر‌های بارز در سامانه ۱۹ میلیون تومان است، اما قیمت آزاد آن ۲۹ میلیون تومان است؛ لذا، این شرکت از ارائه محصولات خود در سامانه سرباز زده و ترجیح می‌دهد آن‌ها را در بازار آزاد عرضه کند.


وی تصریح کرد: قیمت تایر‌های خارجی ارائه شده در سامانه وزارت صمت با تایر‌های عرضه شده در بازار نهایتا یک الی دو میلیون تومان است، اما قیمت سامانه‌ای لاستیک خودرو‌های سنگین بارز که تولید داخل است، ۱۰ میلیون تومان اختلاف قیمت با محصولات عرضه شده در بازار دارد.


در صورت افزایش معقول کرایه‌ها، مشکلی با افزایش قیمت گازوئیل نداریم


موسوی همچنین درباره قیمت گازوئیل خودرو‌های سنگین، گفت: من اعتقادم بر این است که قیمت حقیقی گازوئیل نرخ فعلی نبوده و کرایه حمل و نقل کامیون‌داران هم حقیقی نیست. در بسیاری از گفتگو‌های اقتصادی دائماً این مثال زده می‌شود که قیمت سوخت در کشور‌های همسایه و یا اروپایی بیشتر از ایران است، اما در بیان این مسئله نسبت به میزان حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران و همچنین موضوعی مانند کرایه حمل و نقل کامیون‌داران را مورد توجهی قرار نمی‌دهند.


نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران در پایان تاکید کرد: رانندگان کامیون نسبت به افزایش قیمت سوخت مشکلی ندارند، به شرط این که به تناسب آن مقدار رشد، نرخ کرایه حمل بار هم افزایش پیدا کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: کامیون داران ، حمل و نقل ، کرایه حمل و نقل ، کانون انجمن صنفی کامیون‌داران ، سید جلال موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9D

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • افزایش کرایه بار، تبعات تورمی ندارد
  • سربلندی رسانه ملی در پوشش رسانه‌ای عملیات «وعده صادق»