Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: در طرح پیشنهادی مطرح شده الحاق یک تبصره به ماده ۴۱ قانون کار مبنی براینکه کارفرمایان مشاغل ایجاد شده در روستا‌ها با کمتر از ۱۰ نفر کارگر شمول حداقل مزد مستثنی شوند. پرداخت مزد، حق بیمه و سایر مزایای متعلقه کارگران این مشاغل براساس قرارداد فی‌مابین بوده و صندوق بیمه متناسب با مبلغ دریافتی ملزم به ارائه خدمات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) با ایجاد هزار شغل در ۶ سال گذشته زنان سرپرست خانوار، معلولان، روستاییان، افراد دارای سوسابقه و کم‌توان را در کارگاه‌ها مشغول به کار کرده و این افراد می‌توانند در صنایع دستی، صنایع کوچک، خیاطی و... مشغول شوند.

اکبر اخوان مقدم مدیرعامل این خیریه اعلام کرد که بستری را فراهم کرده‌ایم تا افراد در معرض آسیب که در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها زندگی می‌کنند بتوانند دارای شغل شوند و ما بر حسن اجرای قرارداد بین کارفرما و این افراد نظارت داریم.

مقدم در رابطه با طرح پیشنهادی تغییرات در قانون کار که به مجلس رفته است، گفت: به دنبال افزایش شغل هستیم و مانع اصلی را در قانون کار می‌بینیم. باید این نواقص برطرف شود و این یک مطالبه عمومی است. چرا که شاهد افزایش قرارداد‌های غیررستمی و افزایش تورم و بیکاری هستیم. این در حالی است که هر روز دستمزد کارگران بی‌ارزش‌تر می‌شود و بر تعداد بیکاران افزوده می‌گردد.

وی گفت: متأسفانه مسئولان اجازه ورود به قانون و تصحیح آن را نمی‌دهند و راهی جز این نداریم که نمایندگان را متقاعد کنیم. در این الحاقیه ماده ۴۱ قانون کار که به مجلس پیشنهاد شده آماده کارگاه‌های کوچک واقع در روستا‌ها که کمتر از ۱۰ کارگر داشته باشند دستمزدشان توافقی بوده و بیمه و دستمزد آن‌ها براساس پولی که می‌دهند محاسبه شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی ظهر امروز در اولین شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان فامنین در سال‌جاری با تقدیر از فعالیت‌های سال گذشته شورا افزود: اقدامات در مبارزه با مواد مخدر در چند عرصه باید انجام شود ابتدا اقدامات سلبی، سپس اقدامات ایجابی است.

وی ادامه داد: متولیان آموزش و امور فرهنگی در شهرستان می‌توانند در این امر مؤثر باشند و بدون برنامه در این مسیر هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود

فرماندار فامنین تصریح کرد: باید هدف‌گذاری و چشم انداز درستی در این زمینه داشته باشیم

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه با آنها مواجه هستیم به سه دسته تقسیم می‌شوند اول عده‌ای آسیب زا هستند، دوم عده‌ای آسیب دیده و عده‌ای نیز مخاطبین اصلی هستند که افراد در معرض آسیب هستند و باید برای این افراد برنامه درست داشته باشیم

وی تأکید کرد: در این حوزه باید از انجام کار نمایشی و سطحی پرهیز شده و این موضوع به صورت جهادی دنبال شود

فرماندار فامنین اظهار داشت: لازم است برای نقاط مختلف آلوده در سطح شهرستان برنامه‌های اساسی داشته باشیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود

حسینی بیان داشت: در این عرصه از فرهنگ سازی نباید غفلت شود.

کد خبر 6081357

دیگر خبرها

  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی