Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@16:21:00 GMT

آغاز درختکاری منازل شهروندان از ١٠ دیماه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۲۷۹

به گزارش وانانیوز، 

 علی محمد مختاری با بیان اینکه در قالب طرح نهضت درختکاری تعداد قابل توجهی درخت از انواع گونه های بومی ، مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی در معابر ، حاشیه بزرگراه ها ، بوستانها و طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران کاشته می شود گفت: در همین راستا به منظور اجرای طرح فراگیر کاشت درخت در باغچه منازل شهروندان نیز ، برنامه ریزیهای لازم انجام و دستورالعمل‌های مربوطه به مناطق بیست و دو گانه شهرداری ابلاغ شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هماهنگی با سامانه 137 بعمل آمده و شهرداری‌های مناطق موظف گردیده اند نسبت به تشکیل و تجهیز اکیپ های کاشت و تامین درختان اقدام نمایند . در همین راستا علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق رسانه‌های همگانی، ادارات فضای سبز مناطق نیز با نصب پلاکارد و بنر در محل های پر تردد به ساکنین هر منطقه اطلاع رسانی خواهند کرد.

مختاری در ادامه تاکید کرد: ثبت درخواست‌ها تنها از طریق سامانه 137 و تماس یا مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات ، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه محل سکونت شهروندان امکان پذیر بوده و تعداد درخت تحویلی و قابل کاشت در هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس حداکثر چهار اصله ، شامل انواع گونه های زینتی شهری و برخی اقلام مثمر نظیر انجیر ، خرمالو ، سیب ، گلابی ، به و . .. می باشد . ضمناً با توجه به تراکم کار و تعداد زیاد درخواست ها ، اکیپ های مزبور از هر گونه اقدام در خصوص محوطه سازی معذور هستند و نگهداری درختان غرس شده توسط همکاران فضای سبز به عهده ساکنین محترم منازل می باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص درخواست هایی که از سوی شهرک ها ، مجتمع های مسکونی، ارگان ها و ... مطرح می‌گردد که مایل به دریافت تعداد بیشتری نهال هستند، گفت: این مراکز  می‌بایست درخواست خود را بصورت مکتوب به منطقه مربوطه ارسال نمایند تا پس از بررسی و تأمین اعتبارات لازم مورد اقدام قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان گرامی در اجرای منظم و به هنگام این طرح تصریح کرد: اکیپ های مراجعه کننده به درب منازل جهت کاشت درخت متشکل از مهندس مجرب ( ترجیحاً بانوان کارشناس) ، کارگر ماهر فضای سبز ، یک دستگاه وانت و دیگر ادوات و لوازم مورد نیاز  بوده و این اکیپ ها صرفاً بر اساس درخواستهای ثبت شده اعزام می شوند و موظف به ارائه کارت شناسایی می باشند.
مختاری با تاکید بر لزوم ثبت نام شهروندان برای استفاده از خدمات این طرح تصریح کرد: ثبت درخواست ها از تاریخ 97.10.10  آغاز و تا 97.12.10  ادامه خواهد داشت و کاشت درخت بر اساس اولویت‌های ثبت درخواست از 15 دیماه لغایت 15 اسفندماه به انجام خواهد رسید .

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شهروندان عزیز در نگهداری از این سرمایه‌های طبیعی شهر کوشا باشند و اجرای نهضت درختکاری گامی در جهت جلب مشارکت همشهریان در حفظ فضای سبز و تحقق آرمان "تهران ، شهری برای همه" باشد.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: درختکاری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر

در کوچه تهرانی نژاد مرعشی واقع در خیابان ۱۷ شهریور منطقه ۱۴ شهر تهران یک خانه قدیمی وجود دارد که به گفته شهروند خبرنگار ما این عمارت به زمان قاجار باز می‌گردد و تاریخی است. اما این خانه بسیار قدیمی و در حال فرسوده شدن است و از سوی دیگر اقدام به تخریب آن کرده اند.

این موضوع دغدغه ساکنان این منطقه شده و با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان شهری درخواست نگهداری و بازسازی این خانه تاریخی را کردند.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

نمایی از سردر عمارت عالی قاپو قزوین در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی      

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان