Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد مشاور دبیر کل مجمع تقریب، در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: امام حسن عسگری(ع) را به این دلیل به این نام نهادند چون آن امام همام در تمام عمرشان در محاصره بودند، البته در میان ائمه ما تنها امامی که به دلیل محصور بودنشان به مکه مشرف نشدند امام حسن عسگری بودند و پس از دوران کوتاه امامت خویش، در سن 28سالگی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: جنایتکاران عباسی، امام حسن عسگری را در محاصره قرار دادند و دشمنان اجازه ندادند ایشان تبلیغات ناب اسلامی را به گوش مردم برسانند و جلوی تبلیغات امام را گرفتند اما ایشان سعی کردند از طریق وکلایی که داشتند،ارتباط با مردم را حفظ کنند و مطالب را به گوش مردم برسانند و مردم هم به خود حضرت برسانند.
 
حجت الاسلام کیایی نژاد در ادامه بیان داشت: امام عسکری برای دوران غیبت هم برای مسلمانان برنامه داشتند، ایشان ویژگیهای کسانی که مسلمانان باید به آنان مراجعه کنند برشمردند و فرمودند اولا: فقیه باشد و کاملا درمسائل فقهی تسلط داشته باشد، خویشتن دار باشد، حافظ دینش باشد، برای هوای نفسش کار نکند، و مطیع به امر مولا باشد لذا اگر کسی را با این ویژگی پیدا کردید باید از او پیروی کرد؛ این برنامه باعث می شود در زمان غیبت امام زمان(عج) کسی دچار سردرگمی نشود و این رویه ادامه پیدا کردو تاکنون هم ادامه دارد.
حجت الاسلام کیایی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که واقعا باید مورد توجه قرار بگیرد، مخصوصا برای نسل جوان ما این است که با زندگی ائمه بیشتر آشنایی داشته باشند و باید معرفت و شناخت  نسبت به ائمه بزرگوار ما بیشتر شود.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)

آیت الله سید محمد سعیدی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با رشد کمی و کیفی بیش‌تری برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های دهه کرامت باید اصلاح خانواده‌ها باشد، افزود: در دهه کرامت اقدامات مبلغین، نیرو‌های انتظامی و رسانه‌ها بسیار اثرگذار است.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بازتاب این اتفاقات یک اقدام الهی است، بیان کرد: امروز در دانشگاه‌های خاص آمریکا شاهد اتفاقاتی هستیم که سابقه نداشته و این به برکت اخلاص در امور است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دهه کرامت امسال ویژه است، عنوان کرد: امروز جریان فداکاری و شهادت‌طلبی حماس و مردم فلسطین در دنیا صدا کرده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف تلاش می‌کند به این نظام آسیب وارد کند، تصریح کرد: ما نیز باید از فرصت‌هایی مانند دهه کرامت استفاده کنیم تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به اینکه دشمن برای برهم ریختن انسجام جامعه به عرصه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده است، گفت: در این جریان مهم باید همه از نیروی انتظامی پشتیبانی کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دهه کرامت باید حق حریم‌داری اعتاب مقدسه رعایت شود، بیان کرد: باید مراقب انصاف، ساخت و سازها، عفاف و حجاب و ... در جوار کریمه اهل بیت (ع) باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در دهه کرامت باید معرفت مردم به اهل بیت (ع) افزایش پیدا کند، گفت: این موضوع رمز زیارت مطلوب و بهای رسیدن به بهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)