Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:32:18 GMT

چهارمین سالانه هنرهای شهری تهران فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۳۶۳

چهارمین سالانه هنرهای شهری تهران فراخوان داد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام کرد فراخوان چهارمین سالانه هنرهای شهری پایتخت با عنوان (بهارستان 98) گفت: این طرح با رویکرد محوری استقبال از نوروز باستانی با توسعه رنگ در فضای شهری تهران برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان زیبا سازی شهر تهران، برزین ضرغامی در این خصوص گفت: طرح بهارستان 98 یک اقدام فرهنگی است که با استفاده از توان هنرمندان تجسمی در هنرهای شهری و ایجاد نشاط در سطح شهر برگزار می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، فراهم کردن زمینه ایده پردازی و خلق تجربه ‌های جدید رنگی در منظرشهری، بهره‌ گیری از فرهنگ و هنر و مراسم وآئین‌ های ایرانی- اسلامی در کنار فرصت بروز ایده‌ های خلاق هنرمندان تجسمی را از جمله اهداف برگزاری این طرح، برشمرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هنرهای محیطی و آذین‌ بندی خلاق و نوگرا، دیوارهای کوچک شهر من و تخم‌ مرغ‌ های نوروزی را از بخش های اصلی این دوره از سالانه هنرهای شهری عنوان کرد و گفت: هنرمندان تجسمی در این بخش ها به رقابت با هم می پردازند و علیرضا اصفهانی ‌زاده، محمود پورنصری ‌نژاد، سعید روانبخش، سیدمحمود شعیبی، کامبیز صبری، کیانوش غریب ‌پور، محمدرضا فیروزه ‌ای و محسن گودرزی از اعضای شورای انتخاب آثار و داوری بهارستان 98 هستند.
به گفته این مقام مسئول، طرح های مختلف برای زیباسازی و ایجاد تنوع در جداره‌ های شهری، پایه پل‌ ها، عرشه پل ‌های سواره و پیاده، تنه خشک درختان و هواکش مترو مورد توجه هیات داوری بهارستان 98 خواهد بود.
وی در مورد بخش «دیوارهای کوچک شهر من» در طرح بهارستان 98 گفت: این طرح فرصتی فراهم می شود تا با استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان ساکن محله ها و تاکید بر زمینه‌ های فرهنگی محله ها، دیوارهای کوچک گوشه گوشه‌ ی شهر تهران را بر اساس شکل‌ و ماهیت طبیعی آن‌ ها، بدون کم‌ ترین دستکاری در ساختار موجود، به محل روایت‌ های زیبا از زندگی تبدیل و هنر دیوارنگاری را در مویرگ‌ های شهر جاری کنیم.
به گفته ضرغامی در این بخش علاوه بر رویکرد سال گذشته مبنی بهره‌ مندی از دیوارهای مختلف شهر با حفظ ساختار، امکان طراحی دیواره‌ها با رویکرد حرفه ‌ای نقاشی نیز فراهم است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از بخش «تخم ‌مرغ‌ های نوروزی» با عنوان حجم‌ های دوست ‌داشتنی و خاطره ‌انگیزی که چند بار شهر را به سفره‌ های رنگین نوروزی تبدیل کرده ‌اند، یاد کرد.
ضرغامی با اشاره به اینکه همه‌ هنرمندان با گرایش‌ های مختلف هنرهای تجسمی، نقاشان، مجسمه ‌سازان، طراحان گرافیک، هنرمندان تصویرگر، هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و سایر موارد می ‌توانند در بهارستان 98 شرکت کنند، ادامه داد: هیات داوران 3 اثر در بخش نقاشی دیواری و 3 اثر در بخش هنرهای محیطی و آذین بندی را با جایگاه برابر، به ‌عنوان آثار برگزیده بهارستان 98 معرفی خواهند کرد و بخش تخم‌ مرغ‌ های نوروزی به صورت غیررقابتی برگزار می‌ شود.
ضرغامی خاطرنشان کرد: به هنرمند برگزیده یا نمایند‌ه‌ تیم هنری تندیس سالانه، دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال اهدا می ‌شود و به تمامی هنرمندان راه‌ یافته به بخش ‌های مختلف رویداد، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.
هنرمندان برای اطلاع از شرایط و زمان ارائه آثار می توانند به سایت سازمان مذکور مراجعه کرده و یا با شماره 22969742 تماس حاصل نمایند.
تهرام/9343//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زيباسازي شهر تهران پايتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و… اعلام شده است.

شهریار افندی‎ زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.

وی تأکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها نیاز است در کنار هم برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد «ایمنی حمل و نقل» در نظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و…، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از امروز چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرا بورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

کد خبر 6086203

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت