Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، توجه به تنگناهای اقتصادی مردم را اولویت نخست نمایندگان در تصویب بودجه سال جاری دانست و اظهار کرد: در وضعیت  فعلی با توجه به این که تحریم ها شرایط انقباضی را برای کشور ایجاد می کنند، بودجه سال ۱۳۹۸ باید متفاوت با سال های گذشته تدوین شود و انقباضی باشد. در تصویب بودجه سال ۱۳۹۸، باید ردیف بودجه بعضی از بخش ها به ویژه بخش هایی که در معیشت و اقتصاد مردم کمتر سهیم هستند یا اصلا سهیم نیستند به طور کلی حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: اگرچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز  بودجه سال ۱۳۹۸ را مطالعه نکرده اند اما در همین ابتدای راه مجلسی ها باید به رفع تنگناهای مردم در بودجه توجه داشت باشند و مسائل اقتصادی مهم تر را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که سهم خواهی بعضی از نمایندگان هنگام تصویب بودجه  تا چه اندازه زیان بار است، گفت: بنده به طور کلی  با این رویه نمایندگان مخالف هستم. این که نمایندگان مجلس منطقه ای فکر کرده و منطقه ای عمل کنند، غلط است. ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در سطح ملی بیندیشیم و در عین حال باید نگاهمان به منطقه هم باشد. اگر اهداف و سیاست های کلی یک نماینده تنها منقطه ای باشد به طور کلی در بخش منافع ملی دچار خسران می شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به تنگناهای بودجه‌ای باید مسائل ملی در اولویت قرار بگیرد و نوعی یکسان سازی عمومی برای همه کشور لحاظ شود. البته در مناطقی که محرومیت بیشتر است باید در تخصیص بودجه نمایندگان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از برخورد برخی از نمایندگان در سهم خواهی هنگام تصویب بودجه درمجلس شورای اسلامی توضیح داد: متاسفانه این نگاه ملی به مسائل بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار محدود است. نمایندگان تهران تلاش می‌کنند تا این نگاه را عمومیت بخشند اما به طور معمول نمایندگان همچون گذشته چون برای منطقه‌ای مشخص کار می‌کنند، از محبوبیت محلی برخوردار می‌شوند و در برای رای آوری در دوره‌های بعدی مجلس، امتیازهایی بدست می‌آورند. نابراین این نگاه ملی در مجموعه مجلس وجود نداریم اما درتلاش هستیم تا این نگاه در سطح بودجه و کمیسیون تلفیق عمومیت پیدا کند.

مافی در پایان با اشاره به همکاری نمایندگان با دولت در تصویب بودجه گفت: دولت به طور معمول با کسر بودجه است بنابراین باید منابع این کسری را تامین کند. به دیگر سخن دولت زمانی که کسری بودجه دارد باید به دنبال تامین منابع باشد اما مجلس هم تلاش می کند در این زمینه در حد انتظاراتی که مردم دارند و اختیاراتی که قانون به نمایندگان داده است، به دولت کمک کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز_ یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 748603

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند