Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‎ای پایان نامه‎های دانشجویی به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در سالن استاد موحد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‎ نامه‎های دانشجویی با هدف فراهم کردن بستری برای کمک به رشد و تقویت مهارت‎های ارتباطی، بیانی و ایده پردازی در دانشجویان و مهیا کردن فرصتی برای برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه و کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی برگزار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     این دوره از مسابقات با حضور دانشجویانی از دانشگاه‎های تبریز، هنر اسلامی و دانشگاه آزاد تبریز، دانشگاه آزاد واحد بناب و دانشگاه صنعتی سهند، برگزار شد.     «در پایان این دوره از مسابقات علیرضا سلیمانیان»، دانشجوی ارشد رشته بیوشیمی دانشگاه تبریز و «محمد علی عبدالصمدی»، دانشجوی دکتری رشته معماری از دانشگاه آزاد واحد تبریز به عنوان نفر اول تا دوم این مسابقات، شناخته شدند..
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان شرقی جامعه دانشگاه آزاد صنعت تبریز منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق تبریز با دانشگاه‌های آذربایجان شرقی امضا شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: این تفاهم‌نامه که حاصل برگزاری ۳۰ جلسه کار کارشناسی با حضور روسای دانشگاه‌های استان است، در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید و ارتقای سطح همکاری، ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و افزایش دانش فنی و توسعه منابع انسانی متخصص و افزایش بهره‌وری نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف صنعت، اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز امضا شد.
توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی عضو اتاق تبریز و همچنین اجرای مسئولیت اجتماعی برای تسهیل اشتغال و پرورش نیروی کار ماهر و ارتقاء مهارت شاغلان، گسترش همکاری و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، جهت بهبود مشارکت بین اتاق بازرگانی تبریز (به نمایندگی صنایع استان) و دانشگاه‌های مستقر در استان آذربایجان‌شرقی از اهداف این تفاهم نامه است.

بخش خصوصی از مهاجرت نخبگان جلوگیری کند
یونس ژائله؛ رئیس اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه مهم و راهبردی استان آذربایجان‌شرقی در حوزه اقتصاد و صنعت گفت: دانشگاه‌ها در حوزه آموزش نیروی انسانی نقش بزرگی دارند و می‌توانند به رشد و توسعه کشور کمک کنند.
وی بر ضرورت جذب دانشجویان مستعد و نخبه در بخش صنعت، به‌ منظور توسعه استان تأکید کرد.
رئیس اتاق تبریز گفت: ما توانستیم در حوزه صادرات خوب عمل کنیم، اما ظاهراً در صادرات نیروی انسانی بیشتر از صادرات محصولات و کالاها موفق بودیم، چرا که بهترین نیروها در تمامی زمینه‌ها، جذب شرکت‌های بزرگ در سایر کشورها شده‌اند و این امر به نفع سایر کشورها و به ضرر کشور خود ما است.
ژائله نقش بخش خصوصی را در جلوگیری از مهاجرت قابل تأمل دانست و افزود: بخش خصوصی می‌تواند با جذب نیروی انسانی در کنار دانشگاه‌ها قرار گرفته و مانع از خروج نخبگان از کشور شود.
رئیس اتاق تبریز گفت: صنعت تنها مختص علوم پایه و مهندسی نیست، بلکه موارد دیگری از جمله برندینگ را نیز شامل می‌شود و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر، بیکار نمی‌مانند
مسعود بنابیان؛ نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز، بخش های صنعت و دانشگاه را وابسته به یکدیگر دانست و افزود: دانش آموختگانی که در دانشگاه‌های معتبر علمی از جمله دانشگاه صنعتی شریف یا دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده‌اند، بیکار نمی‌مانند، بنابراین باید سطح دانشگاه‌ها را به جایی برسانیم که فارغ التحصیلان آن به‌راحتی بتوانند به‌واسطه مهارتی که کسب کرده‌اند، در صنایع جذب شوند.
وی اظهار کرد: مهاجرت نیروی انسانی تنها مربوط به دانشگاه، صنعت یا جذب در حرفه و شغل خاصی نیست، بلکه عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند که باید به‌ صورت کارشناسی و تخصصی بررسی شود.

دانشگاه‌ها را به محل کار می‌کشانیم
یونس اکبرپور پایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز در این نشست تأکید کرد: دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها را به محل کار بکشانیم و از ظرفیت‌های دانشگاهی در خصوص رفع نیازهای صنایع و از ظرفیت صنایع در راستای جذب نیروی انسانی بهره ببریم.
وی بر لزوم بهره‌گیری از تمامی رشته‌های دانشگاهی در صنایع، به‌ منظور قوی‌تر و عملیاتی شدن اهداف تأکید کرد.

استفاده از ظرفیت اتاق تبریز در راستای نگهداری نخبگان
صفر نصراله‌زاده؛ رئیس دانشگاه تبریز، امضای این تفاهم‌نامه را آغاز مسیری پربرکت دانست و افزود: یکی از مباحث مهم در حال حاضر بحث کارآفرینی است، در این راستا باید با مهارت‌افزایی از طریق آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای و تهیه بسته‌های لازم برای به‌ کارگیری نیروهای آموزش دیده اقدام شود.
وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های گسترده رئیس اتاق تبریز چه در اتاق و چه در مجموعه‌های شخصی خود، گفت: باید از این ظرفیت در راستای نگهداری نخبگان در استان استفاده شود.
نصراله‌زاده ادامه داد: زمانی که نخبه دانشگاهی احساس کند، کسی قدر او و علم و دانش او را نمی‌داند و زمینه لازم برای فعالیت او وجود ندارد، ناامید شده و به فکر مهاجرت می‌افتد و این خطر بزرگی برای کشور است.

واحدهای صنعتی اعلام نیاز کنند
اسماعیل فاتحی‌فر؛ رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به رسالت خود در راستای تأمین نیازهای نیروی انسانی بخش صنعت، خواستار اعلام نیاز از سوی واحدهای صنعتی و سپس برنامه‌ریزی در دانشگاه برای تربیت نیروی ماهر و کارآمد در این زمینه شد.

خلاء سرمایه انسانی ماهر احساس می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی گفت: بخش عمده‌ای از درآمد استان ما مربوط به صنعت است و ما باید تلاش کنیم با افزایش تعامل بین بخش دانشگاهی و صنعت به نیازهای هر ۲ حوزه پاسخ بدهیم.
آرش رنجبران با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در استان در حال تحصیل هستند، بر لزوم جلوگیری از خروج نیروی انسانی از کشور تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: خروج استعدادهای ارزشمند ۲ ضربه مهلک به جامعه می‌زند؛ نخست اینکه خلاء سرمایه‌های انسانی که با صرف هزینه، وقت و انرژی در کشور تربیت شده‌اند، احساس می‌شود. دوم اینکه افرادی که مهاجرت می‌کنند، به طور عمده نخبگان و استعدادهای سطح بالا هستند که ژن مرغوب‌شان را نیز با خود از کشور خارج می‌کنند و در نتیجه کشور از نظر استعداد در آینده فقیرتر خواهد شد.

ارتباط صنعت و دانشگاه باید تقویت شود
اصغر عابدزاده؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق تبریز و دانشگاه‌های استان را امری مبارک دانست و اظهار کرد: دانشگاه ما یک دانشگاه مهارت‌محور است و همراهی علم و صنعت یکی از افتخارات این دانشگاه محسوب می‌شود.
وی صنعت را ویترین تولید و اشتغال دانست و افزود: اگر بتوانیم نیروهای متخصص تحویل صنعت بدهیم، هم کشور پیشرفت می‌کند و هم مقبولیت تولیدات داخلی بالاتر می‌رود.
عابدزاده خاطرنشان کرد: همواره ارتباط بین دانشگاه و صنعت وجود داشته است، اما تاکنون آن طور که باید نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

ذهنیت صنعتی برای دانشجویان فنی ضروری است
محمدباقر محمدصادقی آزاد؛ رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به ظرفیت‌های کارگاهی، آزمایشگاهی و اساتید این دانشگاه، از اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر با بخش صنعت خبر داد.
وی با اشاره به وجود حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت گفت: اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت را از دل دانشگاه‌ها و از دوران تحصیل شروع کنیم، امر مثبتی است؛ چرا که دانشجو با به دست آوردن ذهنیت صنعتی و بازاری می‌تواند مسیر آینده خود را بهتر ترسیم کند.

توان هنرمندان در صنعت مغفول مانده است
سجاد پاکزاد؛ رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: همواره صحبت از خروج نخبگان از کشور می‌شود، اما باید این را نیز به یاد داشته باشیم که تعداد قابل توجهی از افراد مستعد و نخبه در استان حضور دارند، اما نادیده گرفته شده و از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود، این به معنای اتلاف نخبگان است.
وی با اشاره به ظرفیت ویژه آذربایجان‌شرقی در وجود دانشگاه تخصصی هنر گفت: متاسفانه تاکنون از ظرفیت متخصصان و هنرمندان در صنایع استفاده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت صرفاً به علوم مهندسی و علوم پایه نیاز ندارد، بلکه می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله برندینگ از ظرفیت هنرجویان و هنرمندان مستعد استفاده کند.

دانشگاه های آذربایجان شرقی ظرفیت مناسبی برای تربیت نیروی انسانی دارند
میکائیل جمالپور؛ رئیس دانشگاه پیام‌نور تبریز، پیشقدم شدن اتاق تبریز برای امضای تفاهم‌نامه را به فال نیک گرفت و بر ضرورت ارتباط فعال و همه جانبه بین دانشگاه و صنعت تأکید کرد.
وی از آغاز ارتباط دانشگاه پیام نور با برخی از شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی به‌ ویژه در مناطق صنعتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه ارتباط افزایش یابد.
جمالپور با بیان اینکه معمولا ما تفاهم‌زده می‌شویم، ابراز امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه به قرارداد و عقد همکاری منجر شود.
وی ظرفیت دانشگاه‌های استان را در پرورش نیروی انسانی قابل توجه دانست و اظهار کرد: در برخی موارد شاهد نامهربانی در خصوص کارکرد دانشگاه‌ها هستیم، اما پذیرش دانشجویان کشور در دانشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر خارجی، نشان از ظرفیت بالای دانشگاه‌های کشور در تربیت نیروی انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • طرح قرآنی«رمضان، بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اشکذر اجرا می‌شود
  • پیروزی حسین وفایی در مسابقات اسنوکر آزاد جهانی
  • برگزاری سومین دوره مسابقات جام رمضان مشهد پرشورتر از گذشته
  •  فراخوان ثبت‌نام «مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای سدید»
  • کسب موفقیت دانشجویان انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس در جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران
  • در مسابقات ورزشی دانشجویان دانشگاه اردبیل چه گذشته؟
  • سومین برد فصل اینترمیامی: مسی نیست، سوارز که هست!
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان
  • تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق تبریز با دانشگاه‌های آذربایجان شرقی امضا شد