Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فلسطین «وفا»، وزارت امور خارجه مالزی امروز با انتشار بیانیه ای از تصمیم استرالیا برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل انتقاد کرد و گفت: این تصمیم اهانت به ملت فلسطین محسوب می شود. در این بیانیه همچنین بر مخالفت شدید مالزی با این تصمیم استرالیا تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: کشورش قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد اما در عین حال تصریح کرد استرالیا تا زمان امضای توافق صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل نخواهد کرد.
کشورهای عربی و اسلامی درباره پیامدهای این اقدام هشدار داده و تاکید کرده اند این اقدام از سویی به فرصت های صلح و از سوی دیگر به روابط مشترک آسیب وارد می کند. پیشتر مالکوم ترنبول نخست وزیر سابق استرالیا هشدار داده بود که به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل روابط کشورش را با اندونزی تهدید خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزارت امور خارجه مالزي استراليا قدس اسرائيل مخالفت فلسطينيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از عدم مراعات شأن رییس‌جمهور در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر‌های خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

لازم به ذکر است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور اهدا کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند