Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگار جوان، مسعود کمالی اردکانی مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی شامل محصولات پتروشیمی (به غیر از میعانات گازی) در هشت ماهه سال جاری به رقمی بیش از ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با ۱۰.۳ میلیارد دلار و ۳۲ درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با ۱.۸ میلیارد دلار و ۱۴ درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود ۱.۴ میلیارد دلار صادرات، ۴۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند.

کمالی اردکانی در خصوص صادرات کالا‌های گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل با ۴.۴ میلیارد دلار صادرات، بیش از ۹ درصد رشد داشته و همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با ۱.۴ میلیارد دلار صادرات، رشد ۱۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: مهلت ثبت‌نام کارت سوخت المثنی تمدید شد

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات محصولات لوازم خانگی اظهار کرد: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار با ۲۲ درصد رشد همراه بوده است.

 بازارهای اصلی محصولات صنعتی عمدتاً کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات معدن پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

حسین بزرگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های صادراتی استان در پارسال گفت: صادرات مغز بادام به بیش از دو هزار تن در پارسال افزایش پیدا کرد که در واقع جهش پنج برابری داشته است.

وی اظهار کرد: پارسال هدف گذاری بخش کشاورز ارتقا تولید محصولی، ارتقا بهره‌وری محصولات، ارتقا سلامت محصولات، توسعه صادرات، توسعه ظرفیت ساختار‌های نیمه دولتی و توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بود که در حوزه ارتقا تولید ۲۵ درصد هدف گذاری شد و در حال حاضر رشد یک درصد سالیانه است و با توجه به نرخ مطلوب جایگزینی جمعیت هدف گذاری‌ها هم به همین مبنا است که پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار تن افزایش در بخش کشاورزی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید

بادام مامایی چهارمحال و بختیاری، محصولی با شهرت جهانی + فیلم

بزرگر ادامه داد: با توجه به وضعیت خوب بارندگی‌ها در سال ۱۴۰۱، اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها که منجر به بهره‌وری بهتر در مدیریت آب شد همچنین اجرای برنامه الگوی کشت، افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و طرح‌های توسعه و تأمین و انتقال آب در اراضی شیب دار، توسعه گلخانه‌ای از ۲۹ هکتار به ۱۰۰ هکتار، باعث شد تا تولید کشاورزی در سال گذشته به بیش از پنج درصد و بیش از ۸۰ هزار تن افزایش تولید داشته رقم خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقا بهره‌وری محصولات کشاورزی در استان، اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آبی استان مجهز به سامانه‌های نوین شدند و راندمان آب آبیاری به بیش از ۵۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در زمینه ارتقا بهره‌وری محصولات در سال گذشته طرح سازگاری با کم آبی اجرا شد که به دنبال این هستیم که حدود ۱/۵ میلیون متر مکعب مصرف بخش کشاورز را سالانه کاهش پیدا کند.

بزرگر با اشاره به ارتقای سلامت محصولات اضافه کرد: پس از دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مجوز‌های لازم برای احداث مرکز ملی تشخیص آبزیان را دریافت شد که در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیریت پذیر کردن میدان عرضه دام، صدور بیش از ۳۰ درصد QR کد گلخانه‌های استان، راه اندازی مرکز درجه بندی محصولات گلخانه‌ای که منجر به نظارت پذیرتر شدن این موضوع در شهرستان بروجن شد، راه اندازی دفع آفات نباتی بروجن، دریافت مصوبه برای شهرک نهاده‌های بخش کشاورزی که منجر به متمرکز کردن نهاده‌ها و نظارت بیشتر می‌شود، افزایش تولید بذر اصلاح شده که عاری از آفات و بیمار‌ها هستند و میزان سم پاشی را در محصولات کاهش می‌دهند، توسعه کلینیک‌ها و خدمات گیاه پزشکی در سطح استان، این موارد از جمله اقدامات مؤثر است که در حوزه سلامت محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان
  • ۱۲۰ میلیون دلار صادرات اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن/درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها
  • پاداش نقدی ۷ میلیون و ۴۴۰ هزار دلاری FIVB در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان