Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- براي افرادي که دوست دارند صفر تا صد برنامه‌ي سفرشان از پيش مشخص باشد، و در کوتاه‌ترين زمان ممکن بهينه‌ترين سفر را داشته باشند، رزرو هتل بسيار ضروري است.

رزرو آنلاين هتل ، خداحافظي با آژانس‌هاي مسافرتي!

همه‌ي ما بارها و بارها با ترکيب «رزرو هتل» روبرو شده‌ايم، روي سايت‌هاي مختلف در اينترنت، بيلبوردهاي خياباني، تابلوهاي تبليغاتي تمام آژانس‌هاي مسافرتي اين ادعا را دارند که با بهترين خدمات براي شما رزرو هتل ارزان انجام مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر زياد اهل سفر باشيد حتماً برايتان پيش‌آمده که يکي دوبار از رزرو هتل خود راضي نباشيد و انتخاب شما از انتظارتان خيلي دور بوده است. در اين متن، مي‌توانيد تجربيات موفق و ناموفق من از سيستم‌هاي رزرو آنلاين هتل را بخوانيد.

رزرو هتل چيست؟

براي افرادي که دوست دارند صفر تا صد برنامه‌ي سفرشان از پيش مشخص باشد، و در کوتاه‌ترين زمان ممکن بهينه‌ترين سفر را داشته باشند، رزرو هتل بسيار ضروري است. شما پيش از هتل در خانه‌ي خودتان با اطلاعات اتاق هتل‌ها، موقعيت مکاني‌شان، دوري يا نزديکي آن به فرودگاه، ترمينال مسافربري و راه‌آهن آشنا مي‌شويد، قيمت هتل‌هاي مختلف را با توجه به امکاناتشان با هم مقايسه مي‌کنيد و پيش از سفر به مقصد اتاق موردنظرتان را انتخاب مي‌کنيد! به اين کار، در اصطلاح رزرو هتل مي‌گويند. اگر هميشه با اين سوال روبرو بوده ايد که رزرو هتل چيست، مي توانيد اينجا کليک کنيد تا بهتر با اين فرآيند آشنا شويد. 

دردسر بزرگ؛ رزرو هتل با آژانس‌هاي مسافرتي

قصه از اينجا شروع مي‌شود که سال‌ها پيش در يک عصر پاييزي براي سفر به جنوب ايران برنامه‌ريزي مي‌کردم؛ اما هنوز مردد بودم که به کيش سفر کنم يا شيراز! تصميم گرفتم با چند آژانس مسافرتي معروف که با تبليغ «رزرو هتل ارزان» فعاليت مي‌کردند تماس بگيرم. پس از چندين ساعت تماس با آژانس‌هاي مسافرتي و منتظر بودن پشت خطوط آن‌ها قيمت‌ هتل‌هاي مدنظرم را يادداشت کردم. به صراحت مي‌توانم بگويم قيمت‌ها براي يک هتل يکسان در يک تاريخ يکسان کاملاً با هم متفاوت بودند و من گيج شده بودم که کدام يک راست مي‌گويند. ضمن اينکه آژانس‌ها براي خدماتي که ارائه مي‌دهند، هزينه‌ي اضافي هم دريافت مي‌کنند.

به همين خاطر تصميم گرفتم در اينترنت به دنبال شماره‌ي هتل‌هاي مورد نظرم بگردم تا به صورت مستقيم با آن‌ها وارد مذاکره شوم. بيشتر هتل‌هايي که انتخاب کرده بودم از من خواستند با مراجعه به سايت‌هايشان رزرو هتل را انجام دهم.

دردسر بزرگ‌تر؛ رزرو هتل از طريق سايت هتل‌‌ها

براي رزرو هتل کيش به سراغ سايت‌ چند هتل‌ شناخته‌شده‌ي اين جزيره رفتم. مجبور بودم يکي يکي اسم هتل را سرچ کنم قيمت‌ها را براي تاريخ موردنظر يادداشت کنم، خدماتشان را به خاطر بسپارم تا بتوانم آن‌ها را با هم مقايسه کنم. مقايسه قيمت رزرو هتل هاي کيش، انتخاب از بين آن‌ها و بعد مقايسه مجددشان با قيمت رزرو هتل هاي شيراز پروسه وقت‌گير و کسل‌کننده‌اي بود. علاوه بر اينکه سايت چند تا از هتل‌ها آن‌قدر در هم ريخته و نامنظم بود که نمي‌توانستم به راحتي با آن‌ها ارتباط برقرار کنم. خوب است اضافه کنم خيلي از اين سايت‌ها امکان پرداخت آنلاين نيز نداشتند!

يادم آمد براي رزرو هتل خارجي سابقاً سايت‌هايي را توي اينترنت ديده بودم که با توجه به بودجه‌، تاريخ سفر و خدمات موردنظرتان امکان مقايسه بين تمام هتل‌ها و هاستل‌هاي هر شهر را مهيا مي‌کرد. اولين چيزي که به خاطرم آمد رزرو هتل از سايت booking بود که در ادامه برايتان درباره‌ي آن توضيح مي‌دهم.

يک راه‌حل خوب؛ رزرو هتل از سايت Booking

سايت Booking (بوکينگ) مشهورترين سايت رزرو هتل در جهان است. اين سايت تقريباً اطلاعات همه هتل‌ها، هاستل‌ها و ساير اقامتگاه‌ها را در اکثر شهرهاي دنيا دور هم جمع کرده است. براي رزرو هتل از سايت booking بايد در سايت ثبت نام کنيد. با عضويت در اين سايت از قيمت و خدمات مراکز اقامتي شهر موردنظرتان مطلع شويد و در خيلي از موارد هم امکان رزرو هتل بدون کرديت کارت براي شما مهياست. علاوه بر اين براي بعضي از هتل‌ها حتي اگر اتاقي را رزرو کرديد اما در لحظه‌ي آخر تصميمتان عوض شد يا به هر دليلي سفرتان کنسل شد، براي کنسل کردن اتاق هزينه‌اي از شما گرفته نمي‌شود. ضمناً رزرو هتل با تخفيف يکي از امکاناتي است که بوکينگ به مشتريان خود ارائه مي‌دهد؛ يعني علاوه بر اينکه با خيال راحت عکس‌هاي هتل‌ها را مي‌بينيد، نظرات مسافران قبلي را درباره‌ي رزرو هتل‌ ها مي‌خوانيد و با اطمينان و بي‌واسطه اتاقتان را انتخاب مي‌کنيد، مي‌توانيد بين 10 تا 70 درصد هم تخفيف بگيريد و هزينه‌هاي سفرتان را به حداقل برسانيد!

با خودم فکر مي‌کردم که کاش يک روز سايت‌هاي ايراني هم نسخه‌ي مشابه آن را راه‌اندازي کنند، تا رزرو هتل مشهد يا مثلاً رزرو هتل اصفهان هم به راحتي رزرو هتل ترکيه يا شهرهاي اروپايي باشد!

گرچه در آن سال‌ها هنوز سايت‌هاي رزرو آنلاين هتل در ايران راه‌اندازي نشده بودند و من در نهايت با مراجعه به يکي از همين آژانس‌هاي مسافرتي به سفر رفتم و اصلاً از اتاقم راضي نبودم اما اين روزها نسخه‌هاي ايراني شده‌ي بوکينگ کار رزرو هتل ارزان قيمت و مناسب را آسان کرده‌اند.

آسان و ارزان مثل بوکينگ؛ رزرو هتل جااينجاس

يکي از شبيه‌ترين سايت‌هاي فارسي به بوکينگ براي رزرو هتل جااينجاس است که تقريباً همه‌ي امکاناتي را که بوکينگ به کاربران خود ارائه مي‌دهد براي شما فراهم کرده است. هنگام رزرو هتل در جااينجاس مي‌توانيد به راحتي هتل‌هاي مختلف را با توجه به قيمت، آدرس و دسترسي به ديدني‌هاي مقصد، امکانات و خدمات با هم مقايسه کنيد. يکي از مهم‌ترين امتيازات اين سايت رزرو هتل با تخفيف است. با مراجعه به اين سايت ضمن اينکه مي‌توانيد از خدمات و امتيازات هتل‌ها اطلاعاتي به دست بياوريد مي‌توانيد با هزينه‌ي کمتر اتاق موردنظر خود را رزرو کنيد. رزرو هتل از اين سايت، به آساني رزرو هتل از سايت Booking است؛ چون جااينجاس طرف قرارداد بهترين هتل‌ها در همه‌ي شهرهاي ايران است و به اين واسطه با قيمت پايين‌تري اتاق‌ها را اجاره مي‌دهد. علاوه بر اين با مراجعه به نظرات کاربران، مي‌توانيد از نقاط قوت و ضعف هتل‌ها مطلع شويد و با اطمينان بيشتري محل اقامتتان را انتخاب کنيد!

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رزرو آنلاين هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائر حج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

دراین نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت عملیات ثبت نام در استان ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و به دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی دراین خصوص انجام شده است و انتظار می رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیر ساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

در ادامه این جلسه، طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد و ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اعلام کرد که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می شود دریافت کنند.

وی افزود: این مبلغ در سهمیه ی سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می کنند، محاسبه نخواهد شد.

پایان بخش این جلسه گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج در خصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات بود و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم اخذ و توجه به نظرات تمامی دست اندرکاران مرتبط با این حوزه ها در تدوین نهایی سامانه مذکور تاکید کرد.

کد خبر 6092450

دیگر خبرها

  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما