Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت و نماینده او در اتاق اصناف ایران گفت: راه اندازی فروشگاه های بزرگ (هایپر مارکت) یکی از اصلی ترین دلایلی است که واحدهای صنفی کوچک آسیب می بینند.

به گزارش ایرنا ابراهیم درستی، یکشنبه در همایش تولید ملی، شبکه توزیع، فرصت ها، چالش های پیش رو، در شیراز افزود: برای پیشگیری از این آسیب ها باید ایجاد فروشگاه های بزرگ با انجام کار کارشناسی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ظرف چهار سال گذشته، مشکلاتی در حوزه واحدهای صنفی کوچک به وجود آمده است که عمده این مشکلات پس از راه اندازی فروشگاه های بزرگ بروز کرده است.
درستی ادامه داد: باید تمام واحدهای کوچک و بزرگ صنفی از بخشنامه هایی که صادر شده، بهره مند شوند و یکی از اهدافی که اتاق اصناف آن را دنبال می کند، احیای واحدهای صنفی کوچک است.
نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران افزود: یکی از راه هایی که منجر به موفقیت در حوزه اصناف خواهد شد، کار تشکیلاتی است به همین سبب باید با وفاق و همدلی در این حوزه عمل کرد زیرا اگر در پی فردگرایی باشیم بدون تردید این امر منجر به شکست اصناف خواهد شد.

**جایگاه اصناف در میان عامه مردم محفوظ است
رئیس اتاق اصناف فارس هم در این همایش بیان کرد: سه مولفه اصلی که باعث ماندگاری اصناف به عنوان واحدهای اقتصادی در ذهن مردم شده است شامل، پیشینه طولانی، فرهنگ خرید از مغازه و فعالیت خیر و موثر بودن آنهاست.
سید محمود هاشمی افزود: برخی از واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی به ویژه واحدهای صنفی واهمه دارند اما این در حالی است که جایگاه اصناف در میان مردم محفوظ و از ارزش خاصی برخوردار است.
وی، اشتغال پایدار را مهمترین دستاورد اصناف دانست و گفت: اصناف در آرام سازی بازار موثرند و بزرگترین تشکل مدنی به شمار می آیند که نه تنها از دولت کمک نمی گیرند بلکه یاری رسان دولت هم هستند.
رئیس اتاق اصناف مرکز فارس ادامه داد: مسئولان باید از این قابلیت و ویژگی مهم اصناف برای ایجاد اشتغال ثابت، حمایت کنند و دولت قدر اصناف را بداند.
هاشمی در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: تفاهم نامه های متعددی با سازمان های گوناگون امضا شده که این تفاهم نامه ها در کنار تشکیل کارگروه های مختلف، سبب تسهیل مشکلات واحدهای صنفی شده، از جمله این کارگروه ها می توان به کارگروه های بهداشت حرفه ای و دامپزشکی اشاره کرد.
ع.پ/ 6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مشاور وزير صنعت واحدهاي صنفي كوچك آسيب پذير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

منوچهر نصیری گفت: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود