Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@00:29:09 GMT

سکته مغزی، شایع ترین علت معلولیت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۹۳۰

‍‍‍‍‍‍

سکته مغزی وقتی رخ می دهد که ناگهان یک رگ خونی در مغز پاره شود و یا مسدود گردد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نتیجه سکته مغزی، معلولیت جدی و یا مرگ است. در درمان سکته، هر ثانیه ارزش دارد. هنگامی که اکسیژن به فرد نرسد، در عرض چند دقیقه سلول های مغز شروع به از بین رفتن می کند.  داروهایی که لخته خون را از بین می برند می توانند از آسیب مغز جلوگیری کنند، اما این داروها باید در عرض سه ساعت اول شروع علائم مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هنگامی که منطقه ای از بافت مغز از بین برود، قسمت هایی از بدن که تحت کنترل آن منطقه است، عملکرد خود را از دست می دهند. به همین علت سکته مغزی یکی از طولانی ترین معلولیت ها را در پی خواهد داشت.    علائم سکته مغزی - بی حسی ناگهانی بدن، به خصوص یک طرف آن - تغییرات ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم و سخت بلعیدن غذا - به طور ناگهانی و بدون علت دچار سردرد شدید شدن - به طور ناگهانی سرگیجه داشتن، سخت راه رفتن و عدم تعادل داشتن - به طور ناگهانی پریشان و گیج شدن، سخت صحبت کردن و سخت فهمیدن سی تی اسکن مشخص می کند که سکته مغزی ناشی از مسدود شدن رگ خونی است یا خونریزی در مغز  عوامل خطر سکته مغزی - افزایش فشار خون - افزایش کلسترول خون - دیابت - چاقی   دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سکته مغزی معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن