Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@06:53:04 GMT

ترزا می، بلر را به کارشکنی و توهین متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۹۷۹

ترزا می، بلر را به کارشکنی و توهین متهم کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، ترزا می گفته است: "اینکه تونی بلر به بروکسل برود و با فراخواندن به همه‌پرسی دوم، در مذاکرات جاری کارشکنی کند، توهین به مقامی است که روزی خود او در آن قرار داشت و مردمی که او خدمتگزارشان بود."

 

بلر روز جمعه گفت "اگر دیگر گزینه‌های برگزیت به جایی نرسد" این "منطقی" خواهد بود که نمایندگان پارلمان به برگزاری یک همه‌پرسی دوم رای بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: "دلیل اصلی اینکه باید همه‌پرسی دوباره‌ای برگزار کنیم، این است که ۳۰ ماه مذاکره کرده‌ایم و اگر روراست باشیم، می‌بینیم که در این خصوص در وضعیت بحرانی قرار داریم."

 

با بن‌بست موجود و فقدان حمایت لازم برای تصویب توافق پیشنهادی ترزا می در پارلمان، گروهی از سیاستمداران بریتانیایی که خواهان یک همه‌پرسی دیگر هستند فعالیت‌هایشان را تشدید کرده‌اند.

 

اما ترزا می می‌گوید سیاستمدارانی که می‌خواهند با برگزاری همه‌پرسی دوباره برگزیت را منتفی کنند، "به جای منافع ملی، دنبال منافع سیاسی خودشان هستند."

 

می گفت نمایندگان پارلمان نمی‌توانند "از تحقق برگزیت شانه خالی کنند" و "موظفند آنچه را که مردم بریتانیا به آن رای دادند، عملی کنند".

 

به گزارش بی بی سی، در حالی که تقریبا ۱۰۰ روز به مهلت قانونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مانده، هنوز چگونگی این خروج روشن نیست.

 

قرار بود سه‌شنبه گذشته از نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در خصوص توافق پیشنهادی ترزا می برای برگزیت رای‌گیری شود، اما دولت این رای‌گیری را به تعویق انداخت، چرا که به اذعان ترزا می، طرح او "با اختلاف چشمگیر شکست می‌خورد."

 

به گزارش یورونیوز،به دنبال تعویق رای‌گیری پارلمانی برای توافق برگزیت، ترزا می تور اروپایی خود را برای نجات این توافق‌ آغاز کرد.

 

اما سفر اروپایی او دستاورد چشمگیری نداشت و اتحادیه اروپا اعلام کرد توافقش با دولت می قابل مذاکره مجدد نیست، هرچند حاضر است درباره مفاد آن توضیحات بیشتر و تضمین‌هایی بدهد.

 

بزرگترین مشکلی که در لایحه خروج باعث شد حتی موافقان دولت ترزا می با آن مخالفت کنند بندی معروف به "توقف و برگشت" (Backstop) است. ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا است تنها مرز زمینی بریتانیا با اتحادیه اروپا است. "توقف و برگشت" برای این طراحی شده که اگر شرایطی پیش آید که برقراری مرز گمرکی بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی غیر قابل اجتناب شود، شرایط به حالت قبل برخواهد گشت تا راه حلی جدید پیدا شود. اما چون برای این وضعیت توقف و برگشت هیج محدوده زمانی تعیین نشده، بسیاری از موافقان خروج نگرانند که ممکن است بریتانیا در این شرایط برای همیشه گیر کند و نتواند از آن خارج شود.

 

ترزا می روز چهارشنبه هم با چالش رای اعتماد هم حزبی‌هایش روبرو بود.

 

هرچند که او با ۲۰۰ رای موافق، در مقابل ۱۱۷ رای مخالف، در مقام رهبری حزب تثبیت شد، اما اینکه بیش از یک سوم نمایندگان حزب محافظه‌کار با او مخالفند، به اضافه مخالفت شدید اکثریت قاطع نمایندگان احزاب دیگر، می را در موقعیت سیاسی دشواری قرار داده و مشخص نیست او چه طور می‌خواهد توافق مورد نظرش را به تصویب پارلمان برساند.

 

نمایندگانی از حزب ملی اسکاتلند، حزب ولز، لیبرال دموکرات، حزب سبز، و همچنین برخی از نمایندگان حزب کارگر، از جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و دولت در سایه، خواسته‌اند که عدم اعتماد به ترزا می را رسما در پارلمان به رای بگذارد.

 

اما با توجه به شمار نمایندگان محافظه‌کار و تداوم حمایت نمایندگان حزب اتحادگرای دموکراتیک از ایرلند شمالی، مشخص نیست که دولت می با رای عدم اعتماد ساقط شود و کوربین برای همین هنوز طرح عدم اعتماد را در پارلمان مطرح نکرده است.

 

منتقدان جرمی کوربین در حزب کارگر می‌گویند با توجه به بدبینی این رهبر چپگرا به اتحادیه اروپا و سیاست‌های حاکم بر آن، کوربین در نهایت مشکلی با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ندارد.

 

رهبر حزب کارگر و دیگر مقام‌های ارشد این حزب خواهان برگزاری یک انتخابات زودرس هستند و امیدوارند با پیروزی در آن، خود مذاکرات برگزیت را به شکلی دیگر پیش ببرند.

 

اما گروهی از نمایندگان این حزب از حامیان سرسخت همه‌پرسی دوم برای لغو برگزیت و باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

 

این موضع حامیانی در دیگر احزاب، حتی حزب محافظه‌کار نیز دارد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترزا می برگزیت اتحادیه اروپا جام نیوز تونی بلر بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899003

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین