Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین زاده گفت: با گذشت ۲۲ماه از واگذاری شرکت ملی فولاد، بانک ملی بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان پول پرداخت کرده و تقریبا معوقات حقوق کارگران را به صفر رسانده است.

محمدرضا حسین‌زاده رئیس بانک ملی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واگذاری گروه ملی فولاد به بانک ملی اظهار کرد: گروه ملی فولاد ایران به دلیل بدهی امیر منصور آریا از اسفند ۹۵ با حکم قوه قضاییه به بانک ملی واگذار شد که در زمان واگذاری، این شرکت ۸ ماه حقوق معوق به همراه بدهی‌های گسترده به سازمان‌های تأمین اجتماعی، مالیات و سایر دستگاه‌های دیگر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بانک ملی با اشاره به میزان پرداختی‌های این بانک به شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: از زمان واگذاری شرکت ملی فولاد که نزدیک به ۲۲ ماه از آن می‌گذرد، بانک ملی بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان پول پرداخت کرده است و تقریبا معوقات حقوق کارگران را به صفر رسانده و تنها یک ماه حقوق معوق دارند که به دلیل عدم حضور در محل کار که باعث عدم تولید شده، پرداخت صورت نگرفته است.

به گفته وی، از این ۴۷۰ میلیارد تومان پرداختی بخشی برای سرمایه در گردش، تهیه مواد اولیه و راه اندازی سه خط از پنج خط صرف شد.

حسین زاده با اشاره به ذخائر شرکت ملی فولاد بیان کرد: حدود ۲۷ هزار تن از محصولات این شرکت در انبار است که می‌توان با فروش آن اقدام به تأمین سرمایه در گردش و احیای تولید کنند و شرایط برای تولید فراهم است.

به گفته وی، بانک ملی در دوماه اخیر نزدیک به ۱۳۸ میلیارد تومان بدهی معوق پرداخت کرده است که شامل خرید مواد اولیه و سرمایه در گردش است.

حسین زاده با اشاره به تعداد کارگران و معوقات آن بیان کرد: تعداد کارگران بیش از ۳ هزار نفر است و با احتساب یک ماه اخیر حدود ۱۲ میلیارد تومان معوقات وجود دارد، اما با وجود این شرکت ملی فولاد پس از واگذاری به بانک ملی شرایط نرمالی را تجربه می‌کند و نسبت به سایر بنگاه‌های اقتصادی شرایط مناسب تری دارد.

رئیس بانک ملی اظهار کرد: پس از واگذاری این شرکت به بانک ملی از پنج خط، سه خط وارد مدار شد، اما با توجه به فرسودگی و عمر پنجاه ساله دستگاه ذوب خط چهارم و پنجم نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: شرط کارگران شرکت ملی فولاد اهواز برای بازگشت مبنی بر صرف ۷ هزار میلیارد تومان در شرکت ملی فولاد اهواز و راه اندازی خط چهارم و پنجم به صورت خلق‌الساعه توقع به جایی نیست، اما مدیران این شرکت با ترسیم نقشه راه در پی افتتاح تدریجی خطوط چهار و پنج این شرکت هستند.

حسین زاده در پایان گفت:کارخانه ملی فولاد اهواز، خانه کارگران این شرکت است و شرایط برای بازگشت آنها فراهم است.

انتهای پیام/

شرایط بازگشت کارگران شرکت ملی فولاد فراهم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی احتمال واگذاری سرخابی‌های پایتخت به ۲ بانک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رضا محمد کاظمی، استاد دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت ورزش و صادق رئیسی کیا کارشناس حقوقی درباره موضوع واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به ۲ بانک صحبت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • تعیین تکلیف معوقات مالیاتی گروه امیرمنصور آریا
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • عکس| کنایه خنده‌دار به واگذاری تیم استقلال و پرسپولیس
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • بررسی احتمال واگذاری سرخابی‌های پایتخت به ۲ بانک