Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان تهران از تایید محکومیت‌های صادره در مورد اسفندیار رحیم مشایی خبر داد. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،چهارم شهریور ماه 1397 بود که اولین جلسه دادگاه اسفندیار رحیم مشایی تشکیل و کیفرخواست وی قرائت شد.   ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ دومین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم مشایی با حضور نمایندگان رسانه‌ها از جمله، خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری تسنیم، شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران ۲۱ شهریور ماه اعلام کرد براساس نتیجه دادرسی در سه فقره اتهامی اسفندیار رحیم مشایی، اتهام اول دایر بر اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی است که بر اساس آن وی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.
بنابر اعلام رئیس کل دادگستری تهران، مشایی، در ارتباط با عنوان اتهامی دیگر دایر بر تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام ردیف سوم دایر بر توهین به مقامات قضایی به سبب انجام وظیفه، به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شد.
اسماعیلی تاکید کرد: در مجموع مجازات مشایی ۶ سال و نیم است، اما چنانچه همین رای مورد تایید دادگاه تجدیدنظر قرار بگیرد و تغییری در آن حاصل نشود به موجب قانون، مجازات اشد یعنی صرفا ۵ سال از حبس قابلیت اجرا خواهد داشت.
جلسه دادگاه تجدیدنظر «رحیم مشایی» رئیس دفتر رئیس جمهور سابق چهارشنبه ۱۴ آذر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر و مستشاران شعبه برگزار شد.

با وجود اعلام قبلی و ابلاغ وقت دادگاه، متهم پرونده از حضور در جلسه محکمه خودداری کرد، اما وکلای وی در این جلسه حضور یافتند و به دفاع از اتهامات مشایی پرداختند.
امروز، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: برابر دادنامه صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان، محکومیت‌های صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب در مورد آقای مشایی عینا تایید شد.
وی افزود: رای صادره قطعی و لازم الاجرا شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رحیم مشایی مشایی دادگاه مشایی اسفندیار مشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال جنجالی: دنی آلوز از زندان آزاد می‌شود

امروز، سه شنبه ۱۹ مارس، از ساعت ۹ صبح، دادگاه بارسلونا میزبان جلسه‌ای برای تصمیم گیری در مورد آزادی دنی آلوز، محکوم به ۴ سال و نیم زندان به اتهام تجاوز خواهد بود. این جلسه پس‌از آن تشکیل می‌شود که هم دادستانی و هم وکیل مدافع این بازیکن برزیلی، به این حکم اعتراض کرده‌اند.

در همین راستا، کارلوس کوئیلز، روزنامه نگار اسپانیایی در برنامه تلویزیونی «Tot es Mou» تایید کرد که این فوتبالیست برزیلی می‌تواند این هفته به طور موقت زندان را ترک کند: "حکم ۴ سال و نیم حبس باعث شد که دنی آلوز درخواست تجدیدنظر کند. دادستانی خواهان مجازات بیشتر و در مقابل وکلای مدافع خواهان تبرئه او هستند. "

اینس گواردیولا به عنوان وکیل مدافع آلوز پیگیر این پرونده است. کوئیلز در ادامه این برنامه توضیح داد: "درخواست تجدید نظر وکلای آلوز به این شرح است: "بله، ما در حال ارائه درخواست تجدید نظر هستیم، اما در این بین موکل من باید به طور موقت آزاد شود تا زمانی که درخواست تجدید نظر حل شود. "

کوئیلز در بخشی دیگر از اظهاراتش درمورد آلوز گفت: "در این جلسه خواهیم دید که آیا دادگاه بارسلونا متوجه شده که آقای آلوز، تا زمانی که دادگاه عالی در مورد تجدیدنظر رای را صادر کند، باید در زندان بماند یا خیر و احتمال این اتفاق ۵۰-۵۰ است. " بنابراین، به گفته کارلوس کوئیلز، دیدن دنی آلوز در خارج از زندان در این هفته غیرممکن نخواهد بود: "این غیرممکن نخواهد بود، چون این حکم به ما می‌گوید که بخش قابل توجهی از آنچه قربانی در مرحله تحقیقات گفته را دادگاه باور ندارد. "


منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • احتمال جنجالی: دنی آلوز از زندان آزاد می‌شود
  • دبیر» حکم محکومیت «جدیدی» را گرفت
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر تایید شد
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر قطعی شد
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت علیرضا دبیر /اتهام: توهین به رییس فدراسیون کشتی
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت دبیر
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت علیرضا دبیر
  • علیرضا دبیر حکم محکومیت قطعی عباس جدیدی را گرفت
  • علیرضا دبیر حکم محکومیت قطعی عباس جدیدی را گرفت + جزئیات شکایت
  • حکم محکومیت ۳۵ مقصر حادثه پلاسکو پس از هفت سال در دادگاه تجدید نظر تایید شد