Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:23:21 GMT

طرح تفصیلی مدیریت پسماند در شیراز اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۱۲۸

طرح تفصیلی مدیریت پسماند در شیراز اجرا می‌شود

به گزارش  خبرگزاری مهر، سیروس پاک فطرت گفت: طرح تفصیلی مدیریت پسماند در راستای تحقق ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند توسط دانشگاه شیراز به مدت سه سال تهیه شده است.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان پسماند بابیان اینکه در راستای اجرای این طرح، همشهریان باید همانند گذشته مشارکت جدی داشته باشند افزود: مردم می‌توانند تفکیک زباله و پسماند را از خانه فرهنگ سازی کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: این طرح به زودی در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه نیروهای شاغل در پسماند، با بیشترین خطر در حوزه‌ی بیماری تنفسی مواجه هستند، بر لزوم ایجاد مرکز جامع سلامت تاکید کرد .

قاسم مقیمی با اشاره به نبود پیوست بهداشتی در این طرح، افزود: باید به مسائل بهداشتی و پیوست زیست محیطی در این طرح توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: تفکیک زباله اگر در سنین کودکی و دبستان اغاز شود این امر در شهر فرهنگسازی می شود و در کاهش مشکلات زیست محیطی و بهداشتی موثر خواهد بود.

مقیمی ادامه داد: با بسته بندی زباله‌ها با روش‌های نوین در کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان درآمد ایجاد کرد.

وی افزود: کلیات طرح در این کمیسیون مصوب شد و مقررشد به روز رسانی هزینه ها و پیوست زیست محیطی طرح تا یک ماه اینده بررسی و نتیجه حاصله به کمیسیون ارائه شود.

 

کد خبر 4486926

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح پنجشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: فرهنگ تفکیک زباله در جامعه نهادینه و آموزش باید از قشر کودک و نوجوان جامعه آغاز شود.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا دغدغه اصلی است که می باید در روستاها دهیاران و در شهرها شهرداران پسماندها را مدیریت کنند، افزود: بر همین اساس در ایام نوروز جمع آوری پسماند در سطح شهرستان رشت با نظارت معاون عمرانی فرمانداری و مشارکت بخشداران، شهرداران و دهیار در دستور کار قرار گرفت و در این خصوص به دهیارانی که در انجام وظایف خود کم کاری داشتند، تذکر و اخطار لازم داده شده است.

عاشوری با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع پسماند، دهیاران و شهرداران این موضوع را می‌بایست در اولویت کاری خود قرار دهند، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پسماند ۲ محور رشت - آستانه اشرفیه و ورودی شهرستان رشت در محدوده امامزاده هاشم جمع آوری و پاکسازی شد.

وی جمع آوری و مدیریت زباله و تفکیک از مبدا را دو محور اصلی مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و جانمایی سطل‌های مخصوص توسط دهیاران و شهرداران در دستور کار قرار گیرد.

عاشوری ضمن توصیه به مسافران نوروزی که شهرستان رشت را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، گفت: رها سازی زباله در بین راه نه تنها به محیط زیست صدمه می‌زند بلکه به دور از آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

کد خبر 6064147

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا
  • تعالی مدیریت شهری در سایه همدلی و تعامل / تلاش شهرداری شیراز برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردمی»