Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- در آستانه فرارسيدن روز شهيد در بحرين، رژيم حاکم بر بحرين با تشديد سياست پليسي بر شدت خفقان در اين کشور افزوده است و در چنين فضايي شاهد تشديد سرکوب و خشونت عليه شهروندان بحريني هستيم.
روز شهيد در بحرين، هر سال در هفدهم دسامبر يعني سالروز شهادت «هاني خميس» و «هاني الوسطي» از نخستين شهيدان قيام مردم بحرين برگزار مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نيروهاي امنيتي بحرين ضمن سرکوب تظاهرات مردمي در مناطق مختلف اين کشور در چند روز گذشته به بازداشت گسترده مخالفان مبادرت کردند.
سالگرد گراميداشت روز شهدا در بحرين
محافل رسانه‌اي با پخش تصاويري از حملات نيروهاي امنيتي بحرين به معترضان تاکيد کردند که سالگرد گراميداشت روز شهدا در بحرين با چنين حملاتي آغاز شده است.
رژيم بحرين مردم اين کشور را از همه حقوق خود نظير آزادي بيان، تجمع مسالمت آميز و تشکيل احزاب و گروه‌هاي سياسي منع کرده و نتيجه سياست‌هاي آل خليفه حاکم شدن فضاي خفقان در بحرين ونارضايتي شديد مردم بحرين از نظام سياسي حاکم بر کشورشان است.
روزنامه‌نگار و مسئول پرونده بحرين در «کميته حمايت از روزنامه‌نگاران»، انقلاب 14 فوريه 2011 اين کشور را نتيجه انفجار خشم مردم بحرين از بحران قانون اساسي و خودکامگي «شيخ حمد بن عيسي آل خليفه» حاکم اين کشور دانست.
«حسن يوسف» روزنامه‌نگار بحريني به سبب انتقاد از رژيم آل خليفه سلب تابعيت و به لبنان تبعيد شده است.
به گفته اين روزنامه‌نگار بحريني شيخ حَمَد، در 14 فوريه 2001 منشوري را با عنوان «منشور آشتي ملي» صادر و با ادعاي اصلاحات به نوعي باب مصالحه را باز کرد، اما خيلي زود آن منشور را زيرپا گذاشت و در 14 فوريه سال 2002 هم قانون اساسي جديدي رونمايي شد که ضمن تشديد تبعيض مذهبي و حتي خانوادگي از سوي خاندان حاکم، همه اختيارات دولت، مجلس و دستگاه قضايي را دراختيار پادشاه قرار داد و اين موضوع، باعث خشم مردم در 14 فوريه 2011 و انفجار اوضاع شد.
تظاهرات ضد حکومتي مردم بحريندر چنين شرايطي رژيم حاکم بر بحرين با تشديد سرکوب مردم در صدد خاموش کردن صداي اعتراضات مردمي در اين کشور است.
طبق اعلام مراکز حقوق بشري بحرين، هزاران زنداني سياسي در زندان‌هاي رژيم آل خليفه به‌سر مي‌برند.
ازدحام بيش از ظرفيت زندان‌هاي بحرين از زندانيان سياسي نشانه شدت بحران از زمان شروع موج جديد قيام مردم بحرين در 14 فوريه سال 2011 است.
تشديد سرکوبگري آل خليفه تنها به محبوس ساختن فعالان سياسي بحريني محدود نمي‌شود و اين رژيم با سلب تابعيت بسياري از فعالان سياسي عملا" در مسير تغيير ترکيب جمعيتي بحرين گام بر داشته است.
روز شهدا در بحرينرژيم حاکم بر بحرين از هر ابزار، سياست و ترفندي استفاده مي کند تا ضمن مهار قيام مردمي، مخالفان را از صحنه سياسي و اجتماعي اين کشور حذف کند.
اعتراضات مردم بحرين
اين درحالي است که بحرين شاهد تحرکات مردمي جهت گسترش اعتراضات در اين کشور و استقبال مردمي از فراخوان ها در اين زمينه است.
محافل سياسي، تشديد اعتراضات مردم بحرين در هفته‌هاي اخير را به ‌مثابه فوران قيام مردمي اين کشور ارزيايي کردند و گسترش قيام مردم بحرين را نشانه شکست خوردگي تفکرات امنيتي و سياست‌هاي پليسي رژيم آل خليفه ارزيابي کردند.
آمار بالاي تظاهرات ضد حکومتي مردم بحرين در سال گذشته (2017) و تشديد آن در سال جاري (2018) و گراميداشت روزهاي مناسبتي نظير «روز شهيد» در روند مبارزاتشان بيانگر پويايي و عزم جدي مردم بحرين در پيگيري قيامشان ضد رژيم استبدادي آل خليفه است.
135/120
نويسنده: بيژن نجفي
کليدواژه بحرين آل خليفه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون