Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@16:12:38 GMT

صادق خرازی: مردم به اصلاحاحت وفادارند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۳۴۱

صادق خرازی: مردم به اصلاحاحت وفادارند

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: مردم روز به روزآگاه‌تر شدند و فریب خیلی چیزها را نمی‌خورند. تا انتخابات مجلس هم فاصله‌ متنابهی است و مردم هم می‌دانند که چه کسانی می‌خواهند با پوپولیسم به قدرت بازگردند.

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، جریان های سیاسی کشور امروز در یک برزخ به سر می برند. به واسطه مواجهه با یکسری تناقض ها، گویی توان حرکت و برنامه ریزی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنقدر این مسئله محسوس استت که حتی سیاسیونی از اردوگاه اصولگرایی و اصلاح طلبی لب به اعتراف گشودند و گفتند مردم از جناح ها عبور کردند. نسخه معتقدان به این باور آن است که باید آرایش و عنوان مجموعه های سیاسی تغییر کند.

اسدالله بادامچیان در توئیترش نوشت:«اصولگرایی با تعریف فعلی فاقد انسجام بخشی و امیداوری برای مردم است اصلاحطلبی هم که به ناامیدی‌ها انجامیده است. پس طرحی نو باید».
صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: "مردم به اصلاحاحت وفادارند و رای مردم پای صندوق برای مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود ؛ ارزش‌گذاری پیش از آن مغایر با اصول دموکراسی و نشان از رجز خوانی دارد."

اصول‌گراها خیلی مطمئن هستند که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده را پیروز خواهند شد. بنظر شما جریان اصلاح‌طلبی قرار است طبق گفته‌ی آقای بهزاد نبوی با اصول‌گراهای میانه رو وارد یک ائتلاف شود یا اینکه با توجه به سخنان آقای حجاریان، دیگر در انتخابات به دنبال گدایی قدرت نیست؟

من صحبت آقای حجاریان و دیگر صحبت ها را نشنیدم که بخواهم اظهارنظر کنم. آقای حجاریان حرف‌های خودشان را می‌زنند و خودشان هم باید پاسخگو باشند.آنچه که مهم است ادبیات سیاسی کشورمان نشان داده که مردم روز به روزآگاه‌تر شدند و فریب خیلی چیزها را نمی‌خورند. تا انتخابات مجلس هم فاصله‌ متنابهی است و مردم هم می‌دانند که چه کسانی می‌خواهند با پوپولیسم به قدرت برگردند. بسیاری از مشکلاتی که امروز هست اگر عطف به گذشته شود، از میراث آن‌هاست.

یعنی جریان اصولگرایی می خواهد با پوپولیسیم بر گردد؟
من صحبتی از اصولگرایی نمی‌کنم و نمی خواهم آن‌ها را متهم کنم.من صحبت‌های خودم را می گویم، صحبت من این است که رای مردم پای صندوق‌ها مشخص می‌شود. از قبل اگر کسی بخواهد رای مردم را شمرده شده بداند و روی آن ارزیابی کند، این مغایر با اصول دموکراسی و یک مقدار خودخواهی و رجزخوانی است. بگذارید ببینیم موقع انتخابات ادبیات سیاسی آن‌ها چه خواهد بود و ادبیات سیاسی اصلاحطلب‌ها چه خواهد بود.

آیا مردم امروز از اصلاحات عبور کردند یا خیر؟
خیر. مردم به اصلاحات وفادارند. آن‌چیزی که در فضای مجازی می‌بینیم، آن است که مردم از دولت گلایه دارند، ما از دولت گلایه داریم، خیلی از کنشگرهای سیاسی هم از دولت گلایه دارند، اما شعور سیاسی مردم و کنشگران سیاسی‌ این گونه‌ نیست که از دولت عبور کنند.باید دید که آلترناتیو این دولت و مجلس کیست؟ یک موقع است که {امکان دارد} در میان اصلاح‌طلبان یک فضای فکری ایجاد بشود و یک جریان جدیدی به میدان بیاید. تمام اینها مقدمه است، ولی اینکه بگوییم مردم از اصلاح طلبان عبور کردند، خیر فضای مجازی را نمی‌توانیم میزان و شاخصه‌ی ارزیابی خودمان قرار دهیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صادق خرازی انتخابات پوپولیسم احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟