Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:16:31 GMT

ایران قهرمان مسابقات هفت سنگ جام صلح و دوستی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۳۷۳

ایران قهرمان مسابقات هفت سنگ جام صلح و دوستی شد

رشت - ایرنا - اولین دوره مسابقات بومی محلی هفت سنگ بانوان جام صلح و دوستی، عصر یکشنبه با قهرمانی تیم ملی بانوان بزرگسال ایران در رشت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از رقابت های یک روزه که در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت برگزار شد ، تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران، تیم ملی دختران نوجوان ایران و دو تیم نیز از جمهوری آذربایجان حضور داشتند که ابتدا تیم ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال ایران و جمهوری آذربایجان (الف) به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم ایران موفق شد با نتیجه 73 بر 16 میهمانش را شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دومین دیدار برگزار شده این رقابت ها نیز تیم ملی هفت سنگ دختران نوجوان ایران و تیم جمهوری آذربایجان (ب) رو در روی هم قرار گرفتند که در این بازی هم تیم ایران موفق شد با نتیجه 58 بر 25 برابر حریفش به برتری دست یابد.
در بازی سوم تیم های هفت سنگ بانوان جمهوری آذربایجان (الف) و جمهوری آذربایجان (ب) به مصاف هم رفتند که تیم آذربایجان (الف) با نتیجه 44 بر 33 حریفش را شکست داد و در آخرین بازی و برای کسب عنوان قهرمانی ، تیم های ملی هفت سنگ بانوان بزرگسال و دختران نوجوان ایران رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم بانوان بزرگسال ایران با نتیجه 65 بر 28 تیم نوجوانان را مغلوب کرد و به مقام قهرمانی دست یافت.
هفت سنگ یک بازی بومی و ایرانی است که با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و هموار از بزرگ به کوچک بازی شروع می‌شود که هر تیم به طور معمول حداقل چهار بازیکن دارد. در رشته هفت سنگ، یک گروه محافظ آن سنگ‌هاست و گروهی دیگر با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی گروه مقابل را دارند و اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ای حدود چهار تا هفت متری با پرتاب توپ، سعی در ریختن سنگ‌ها دارد و در طرف مقابل وقتی این اتفاق می‌افتد، محافظان توپ را می‌ گیرند و آن را مخفی می‌کنند و به دنبال برنده ‌ها می‌دوند و از طرف دیگر گروه مقابل نیز سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.
7285 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بومي محلي هفت سنگ گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله_آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می‌برند.

داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد، افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله_آغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد