Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: متأسفانه آمار تلفات جاده‌ای در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است که جای نگرانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛  علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل رانندگان و راهداری با اشاره به مشکلات رانندگان و کامیون داران در ماه‌های اخیر عنوان کرد: جهت حل این مشکلات با حضور صنوف مرتبط جلسات متعددی در استانداری گذاشتیم و اکثر مشکلات بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد حل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کارهای خوبی که انجام شد بیمه تکمیلی رانندگان بود که در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به افزایش کرایه یا همان تن بر کیلومتر گفت: انجام این کار به خاطر لحاظ کردن تمامی شاخصه‌هایی که رانندگان با آن سروکار دارند مثل مسافت، میزان سوخت مصرفی، وضعیت جوی و ... کاری بسیاری سخت و پیچیده بود که کارشناسان توانستند با تلاش بسیار کار را به نتیجه برسانند و با نرخی که اعلام‌شده انشا الله از ابتدای دی‌ماه این موضوع اجرایی می‌شود.

زندی فر ادامه داد: بعد از اعتراضات اخیر سامانه «شهرا» جهت ثبت شکایت رانندگان و دست‌اندرکاران حمل‌ونقل ایجاد شد که به پیگیری شکایات و تخلفات رانندگان رسیدگی می‌کند، همچنین با فعال شدن کمیسیون ماده ۱۲ در کشور با ۵۰۰ شرکتی که کمیسیون خارج از عرف می‌گرفتند برخورد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور استاندار مرکزی جهت حل مشکلات کامیون داران استان در حوزه لاستیک و لوازم‌یدکی ادامه داد: در این خصوص نزدیک به ۳۰ جلسه برگزارشده و استاندار به‌شدت پیگیر برطرف شدن مشکلات است. همچنین باید در نظر داشت که نوسانات اخیر ارزی در قیمت تمام‌شده لاستیک بی‌تأثیر نبوده است.

استان مرکزی نیازمند ۷۰۰۰ حلقه لاستیک است

زندی فر افزود: در حال حاضر هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته و ثبت سفارش لاستیک انجام‌شده است. در سطح استان نیاز به ۷۰۰۰ حلقه لاستیک داریم تا کمبودهای اخیر برطرف شود بااین‌وجود همچنان پیگیر واردات لاستیک و لوازم‌یدکی که جزو کالاهای اساسی است با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی هستیم که امیدواریم به‌زودی به دست کامیون داران برسد و این مشکل حل شود.

وی با اشاره به وجود مقدار زیادی لاستیک در انبار تملیکی کشور عنوان کرد: سازمان راهداری با ورود به قضیه اقدام به خرید لاستیک‌ها و توزیع آن بین استان‌ها کرد که به هر استان تعدادی اختصاص یافت و بین کامیون داران توزیع شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش سازمان راهداری در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: در این بخش کارهای خوبی صورت گرفته و خودروهای مناسبی شناسایی‌شده که امیدواریم بتوان با تسهیلات خوبی در اختیار رانندگان در هر دو حوزه کالا و مسافر قرار دهیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی:

لازم است سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه حمل‌ونقل ریلی صورت گیرد

حمیدرضا نوازنی مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به حدود ۶۴۰۰ کیلومتر راهی که در استان وجود دارد عنوان کرد: شبکه راه‌های استان مرکزی یکی از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش شبکه حمل‌ونقل در ثبات اقتصادی کشور گفت: این اتفاقات چند ماه اخیر باعث شد تا بیش‌ازپیش به اهمیت باربری بین‌شهری در حوزه جاده‌ای پی ببریم، البته باید دانست که این اعتراضات در حوزه صنفی بوده و سیاسی کردن این موضوعات اشتباه است.

نوازنی با انتقاد از عدم توجه کافی نسبت به حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: باید در این حوزه نیز مسئولین توجه بیشتری داشته باشند و سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام شود.

تلفات جاده‌ای استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی ادامه داد: متأسفانه آمار تلفات جاده‌ای در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است که جای نگرانی دارد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی سال‌های ۸۰ تا ۸۵ بیشترین آمار تلفات جاده‌ای یعنی حدود ۲۷هزار کشته در سال را در کشور داشتیم که توانستیم بافرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات این تعداد را سال‌به‌سال کمتر کرده و در بازه سال‌های ۹۰ تا ۹۳ به کمترین میزان خود برسانیم، اما متأسفانه دریکی دو سال گذشته با رشد این تلفات مواجه هستیم که جا دارد در این خصوص تصمیماتی جدی گرفته شود.

وی افزود: یکی از دلایل این اتفاق افزایش قیمت حمل‌ونقل ریلی و هوایی است که باعث می‌شود مردم به علت گرانی آن‌ها به‌اجبار از وسیله نقلیه شخصی خود جهت مسافرت استفاده کنند و همین موضوع باعث افزایش تلفات جاده‌ای می‌شود.

نوازنی تصریح کرد: مسئولین امر باید توجه کنند که اگر به حمل‌ونقل ریلی و هوایی یارانه تخصیص دهند شاهد کاهش تلفات نیروی انسانی و هزینه‌های درمان هستیم و این به سود همه است.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: میزان شدت برخورد در تصادفات جاده‌ای استان بالاست که از دلایل آن می‌توان به دوطرفه بودن بسیاری از جاده‌های استان و حضور بیش از میانگین خودروهای سنگین در جاده‌های استان اشاره کرد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان مرکزی:

وزارت صمت هنوز مشکل لاستیک کامیون داران را حل نکرده است

رضایی رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان مرکزی با اشاره به افزایش قیمت لوازم مصرفی کامیون داران گفت: متأسفانه در این چند ماه اخیر وضعیت به‌گونه‌ای شده که درآمد هم‌صنفی‌های ما به ریال و قیمت لوازم مصرفی مثل لاستیک و لوازم‌یدکی به دلار است که فشار زیادی به همکاران ما وارد می‌کند و نیازمند توجه مسئولین امر در این حوزه است.

رضایی با گلایه از وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص حل کردن مشکل لاستیک کامیون داران اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر پس از گذشت ۹ ماه از آغاز این مشکل هنوز این وزارتخانه نتوانسته این موضوع را حل کند و قیمت‌ها چند برابر شده است و مسئولین می‌گویند که باید لاستیک را وارد کنیم درحالی‌که لوازم غیرضروری به‌راحتی با ارز دولتی وارد کشور می‌شود و مشکلی هم نیست.

رئیس انجمن صنفی کامیون داران استان مرکزی در ادامه ضمن اشاره به توزیع کم و نامناسب لاستیک عنوان کرد: بعضی دوستان ما در چند ماه گذشته تنها دو حلقه لاستیک گرفته‌اند درحالی‌که نیازمند حداقل ۸ حلقه بوده‌اند. این در حالی است که بعضی از همکاران حتی همین دو حلقه را هم دریافت نکرده‌اند و واقعاً این مشکل نیاز به ورود مسئولین امر دارد.

رضایی با اشاره به بیمه کامیون داران خاطرنشان کرد: اگرچه به همت مسئولین مشکل بیمه تکمیلی برطرف شده اما حرف‌وحدیث‌هایی وجود دارد که متأسفانه هنوز خدمات درستی از این بیمه به رانندگان ارائه نمی‌شود که جا دارد فکری برای آن شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)

شرکت MOL به عنوان تولید کننده کامیون های خارج از جاده و تریلرها برای استفاده در شرایط سخت مانند عملیات در صحرا ها، معادن و ... شهرت خوبی در سراسر جهان پیدا کرده است.

به گزارش دیزلیران، این خودروها را می توان بر اساس پیکربندی ۴×۴، ۶×۴، ۶×۶، ۸×۸ یا ۱۰×۱۰ ساخت. تمام توسعه ها توسط بخش تحقیق و توسعه داخلی این شرکت انجام می پذیرد و تمام شرایط مصرف کننده را در طرح های خود در الویت قرار می دهند تا بیشترین رضایت کشتری را کسب کنند.

در این مطلب عکس های کامیون سه محوره MOL HF 8066 را خواهید دید این خودرو به رنگ قرمز می باشد که جذابیت آن را چندین برابر می کند. برای بسیاری از طرفداران کارهای سنگین، علامت روی کاپوت ممکن است لزوما کمکی نکند. این کامیون سه محوره جزو دسته خاص کامیون های میدان نفتی ست که معمولاً به دلیل داشتن لاستیک های خاص خود همیشه مطرح می شوند.

مشخصات فنی کامیون نفتی MOL HF

کامیون اولیفیلد دارای یک موتور کامینز  از مدل X25 با قدرت 625 اسب بخار و سری دانا پاورشیفت 8000 است. این کامیون دارای طول و عرض 14.350*3.900 میلی متر می باشد. این کامیون با طول تقریبا 15 متر در بلژیک توسط متخصص MOL ساخته شده است.

کامیون قرمز رنگ غول پیکر در سرعت های پایین بیشتر کار می کند و دارای حداکثر گشتاوری 2800 نیوتن متری است. این کامیون ها معمولا در مناطق کویری برای شرکت های نفتی به کار گرفته می شوند. سپر جلو این خودرو در ارتفاع مناسبی قرار دارد.

این کامیون عظیم با ظاهر شکاری گاو نر که در وسط کامیون نمایان است. ارتفاع این وسیله نقلیه به ۴.۱ متر می رسد. در زیر نمای واضحی از سیستم تعلیق ورقه ای قدرتمند و هیدرولیک فرمان دارید. قاب پایدار در برابر ضربه های احتمالی در مواقع عبور از موانع مختلف روی زمین که از کامیون محافظت می کند.

برای اطمنان از کامیون در برابر ذرات معلق در هوای بیان ها و گرد و خاک محیطی در بیابان ها تمام ورودی های قطعات را مسدود کردند تا عمر آن ها را در این شرایط جوی بیشتر کنند. حتی موانع بزرگتر نیز نباید برای این کامیون آسیبی ایجاد کنند.

مخزن سوخت کامیون نفتی MOL HF

شاید تعویض لامپ ها به این راحتی نباشد. بیایید نگاهی به بخشی از وسیله نقلیه در پشت کابین راننده بیندازیم. مخزن 1000 لیتری دیزلی در سمت چپ این کامیون قرار دارد که قطعا برای جابه جایی این کامیون این حجم کم است. جلوی آن یک مخزن کوچک 200 لیتری وجود دارد. محفظه های نگهداری و ظروف آب آشامیدنی از جمله ویژگی های مهم MOL HF 8066 می باشد.

۱۲۰۰ لیتر گازوئیل برای استفاده های خارج از جاده و در دل کویر این کامیون ها مناسب نیست.  

این کامیون سنگین سه محور می تواند دارای 80 تن وزن است. شما می توانید به تعداد زیادی پیچ و مهره برای اتصال این کامیون استفاده کنید. کامیون MOL HF 8066 (6x6) دارای وزن مجاز کل قطار 230 تن می باشد.

به منظور ایجاد حرکت راحت تر درشن های کویر راننده با استفاده از سیستم یکپارچه در کابین می تواند فشار هوا را به سرعت و بدون هیچ مشکلی در حین رانندگی تنظیم کند. فاصله بین دو محور ۹.۸ متر است، شاید این مقدار به تخمین بهتر ابعاد کمک کند. یک چرخ یدکی در هر طرف حمل می شود که می توان آن را با استفاده از جرثقیل پایین آورد.

این کامیون با عرض خودرو ۲.۹ متر و طول ۱۴.۳۵ متر برای جاده های اروپا مناسب نیست.

  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)