Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@10:52:23 GMT

نخست وزیر مالزی: حق ندارند قدس را دوپاره کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۴۱۷

نخست وزیر مالزی: حق ندارند قدس را دوپاره کنند

نخست‌وزیر مالزی با انتقاد از اقدام استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت این شهر باید همانطور که اکنون هست، باقی بماند.

به گزارش صدای ایران از فارس، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی امروز (یکشنبه) با انتقاد از اقدام استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به جای تل‌آویو به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت که کشورها نباید، چنین کاری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مالزیایی در حاشیه مراسمی در بانکوک به خبرگزاری «رویترز» گفت: «اورشلیم (قدس) باید همانطور که اکنون هست، باقی بماند نه اینکه پایتخت اسرائیل شود.»
وی افزود: «اورشلیم (قدس) همواره فلسطینی بوده، چرا می‌خواهند آغازگر تقسیم اورشلیمی باشند که به آن‌ها تعلق ندارد. چرا می‌خواهند اعراب و یهودیان را جدا کنند؟ آن‌ها چنین حقی ندارند.»
مالزی از جمله کشورهایی است که از راهکار تشکیل دو دولت در حل بحران میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.
«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا دیروز (شنبه) اعلام کرد این کشور قدس غربی را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته، اما فعلا سفارت خود را به این شهر منتقل نمی‌کند. وی طی سخنانی تصریح کرد، استرالیا هم‌اکنون قدس غربی را که مقر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و بسیاری از سازمان‌های دولتی است، به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت می‌شناسد.
موریسون افزود، این کشور دنبال انتقال سفارت خود به قدس غربی نیز هست اما پس از مشخص کردن وضعیت نهایی و زمانی که این موضوع عملی باشد. نخست‌وزیر استرالیا در اکتبر گذشته برای انتقال سفارت کشورش به قدس غربی اعلام آمادگی کرده بود.
ششم دسامبر پارسال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم خود مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اعلام کرد.
این تصمیم ترامپ در راستای اجرایی شدن آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود، اعلام شد؛ طرحی که گفته می‌شود عربستان سعودی و برخی دیگر از شیخ‌نشین‌های حوزه خلیج فارس با آن همراه شده‌اند.
14 ماه می 2018 (24 اردیبهشت 1397)، طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس غربی منتقل شد. مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری دست به تظاهرات بسیار گسترده‌ای زدند و رژیم صهیونیستی این تظاهرات‌ها را سرکوب کرد. تنها در آن روز، بیش از 60 نفر در این تظاهرات‌ها به شهادت رسیدند و تعداد مجروحان به بیش از 2800 نفر رسید.
محل سفارتخانه آمریکا در قدس به نام «محله ترامپ» در منطقه آرنونا در قدس غربی نامگذاری شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نخست وزیر مالزی ماهاتیر محمد فلسطین قدس اورشلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها که از بی‌توجهی کابینه رژیم اشغالگر به سرنوشت فرزندان خود خشمگین هستند، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر این رژیم از سمتش شدند.

به گزارش ایسنا، «غی بن درور» ۵۴ ساله که در تظاهرات در مقابل خانه نتانیاهو در «قیساریه» شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: «من در تظاهرات علیه بدترین نخست‌وزیر تاریخ اسرائیل شرکت کرده‌ام.»

طبق گزارش شبکه المیادین، وی گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد اسرا به اسرائیل بازگردند؛ چراکه وی نمی‌خواهد جنگ پایان یابد، چون در چنین صورتی باید به زندان برود.

«یائل بن بورات» وکیل ۶۲ ساله صهیونیست نیز که در این تظاهرات حضور داشت، اظهار کرد: ما اینجا هستیم تا با خانواده‌های اسرا ابراز همدردی و همبستگی کنیم.

وی افزود: من نمی‌خواهم این عید (عید یهودی پسح) را در حالی جشن بگیرم که بسیاری از برادران و خواهران ما هنوز در غزه هستند.

این وکیل صهیونیست ادامه داد: همه ما معتقدیم که او (نتانیاهو) مسئول فاجعه وحشتناکی است که در هفتم اکتبر رخ داد و وی در مذاکره برای آزادی اسرا نیز شکست خورده است.

معترضان همچنین خواستار کناره گیری نتانیاهو از سمت خود شدند و گفتند که او در مدیریت جنگ و بازگرداندن اسرا شکست خورده است و نمی‌تواند در قدرت بماند.

همزمان با این فعالیت اعتراضی، تعدادی از خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه برای اطلاع از آخرین تحولات پرونده تبادل اسرا، با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

مادر یکی از این اسرا پس از دیدار با گالانت گفت آنچه که خانواده‌ها عملا در این دیدار شنیده‌اند این است که هیچ راه حلی وجود ندارد و نهاد امنیتی رژیم اشغالگر نمی‌داند چگونه اسرا را بازگرداند.

وی افزود: نسبت به رهبران فعلی احساس ناامیدی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم استعفای خود را ارائه دهند و جا را برای رهبری دیگر که بتواند راه حل ارائه دهد باز کنند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آن‌ها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم