Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار البرز با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات کاربردی، بر ترویج گفتمان پژوهشی به کمک مدیران در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبادالله کامکار در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش با اشاره به حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی پژوهشگران، فناوران، محققین و نخبگان برای توسعه صنعت و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار وصادرات در بازارهای هدف با کیفیت بالا حضور یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می آید و بدون پژوهش و تحقیق نمی توان به علم و فناوری دست یافت و محصول برتر تولید کرد.

کامکار گفت: باید در استان تولیدات فناورانه داشته باشیم تا بتوانیم در بازارهای هدف قد علم کنیم و برای رسیدن به این هدف نیاز به پژوهش و پژوهشگر داریم.

وی  گفت: در این راستا در البرز استارت آپ‌هایی وجود دارند که کارهای خوبی انجام داده اند به‌طوری‌که در بحث تولید داروی فاکتور 7 قطب دارویی کشور هستیم و این حاصل تلاش پژوهشگران است.

 کامکار تصریح کرد: همچنین  از دانشگاه‌ها هم انتظار داریم بازار کار را دریابند برای بهبود بخشیدن به محصولات و تولیدات تلاش کنیم. علاوه بر این پژوهشگران در بازار کار نیز نیاز به تولید کنندگان دارند .

معاون استاندار تصریح کرد: البرز قطب علم و فناوری کشور است و جایگاهی بسیار رفیع و ارزشمند در عرصه‌های تحقیقاتی و فناورانه دارد.

وی افزود: امروز برای اشتغال جوانان و برای رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت، نیاز به تحقیق و پژوهش داریم.

معاون استاندار در ادامه با تاکید بر اینکه باید پژوهش را تقویت کرده و احترام بگذاریم و فاصله بین دانشگاه، پژوهشگاه، صنعت و ادارات را برداریم.

کامکار با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه علمی کشور مستلزم تولید علم و دستیابی به فناوری است، افزود: حتی رفاه جامعه به پژوهش و فناوری مرتبط است.

وی با بیان اینکه برای رهایی از اقتصاد تک محصولی، نیاز به تحقیق و پژوهش داریم، اظهار داشت: جنگ امروز ما جنگ اقتصادی است و مقداری متفاوت‌تر از جنگ دیروزمان است.

معاون استاندار گفت: به طوریکه  امروز تولید کنندگان همانند سربازانی هستند که در جبهه‌های نبرد و جنگ تحمیلی افتخارآفرین بودند. 

وی با اشاره به صادرات دارویی به بیشتر کشورهای دنیا اظهار داشت:  به‌طوری‌که در یک مناقصه دارویی در کشور روسیه، یکی از تولیدکنندگان البرزی موفق به برد مناقصه شد.

کامکار ادامه داد: دشمنان در طول 40 سال انقلاب اسلامی دست از سر ما برنداشته‌اند زیرا کشور ما لقمه چرب و نرمی برای آنان است و در جایگاهی هستیم که خیلی‌ها چشم طمع به سرزمین‌مان دوخته‌اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی برای ما غیرت آفرید به‌طوری‌که آن زمان خیلی از موارد را می‌دیدیم که کاری نمی‌توانستیم بکنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استفاده از ظرفیت اشتغال حمایت از تولید روسیه نخبگان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات

صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پروازهای تفریحی مخاطره آمیز است.

وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.

وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روزهای گذشته و پر آبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است