Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:11:59 GMT

بیش از یک هزار و 800 کارت سوخت در فارس باطل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۶۴۲

بیش از یک هزار و 800 کارت سوخت در فارس باطل شد

امیر بنی کریمی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هدف اصلی سود جویان در استفاده از این کارت ها، عرضه خارج از شبکه و قاچاق نفت گاز (گازوییل) به کشور های همسایه بوده است.
وی گفت: افزایش فرآیند مراقبت، بازرسی و پایش که این شرکت روزانه از مجاری عرضه فرآورده های سوختی انجام می دهد، نقش بسزایی در کاهش و جلوگیری از قاچاق سوخت در این استان داشته است و با متخلفان در این زمینه برابر قانون برخورد قاطع صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** مشکلی در تامین سوخت زمستانه فارس وجود ندارد
بنی کریمی در بخش دیگری از مطالب خود، بیان داشت: توزیع نفت سفید در مناطق سرد سیر و سخت گذر این استان به موقع و قبل از شروع فصل سرما و بارش های زمستانی شروع و در این زمینه ذخیره سازی مناسب انجام شده است و هیچ گونه مشکلی در این مورد وجود ندارد، مصرف کنندگان می توانند با ارایه کالابرگ، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس افزود: ظرف هشت ماه امسال بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در این استان تامین و توزیع شده است که این مهم با همکاری و تلاش رانندگان نفتکش شرکت های حمل و نقل و مجاری عرضه محقق شده و روند سوخت رسانی به نحوه مطلوب و روان همچنان در حال انجام است.
بنی کریمی ادامه داد: در این هشت ماه، سهم فرآورده بنزین یک میلیارد و 405 میلیون لیتر بوده است و در این استان به طور میانگین، روزانه پنج میلیون و 700 هزار لیتر بنزین توزیع و مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال 96 بیانگر 10درصد افزایش است.
وی، میزان مصرف بنزین در شهرستان شیراز را حدود 2 میلیون و 500 هزار لیتر در روز اعلام و بیان کرد: افزایش سفرهای استانی و تقاضای بیش از حد مورد نیاز خودروها در ماه های گذشته به ویژه فصل تابستان از جمله عوامل افزایش مصرف این فرآورده است.
بنی کریمی با اشاره به اینکه استان فارس به لحاظ میزان مصرف فرآورده های نفتی در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: مجموع نفت گاز مصرف شده در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، حمل و نقل، صنعت و نیروگاه ها در هشت ماه امسال بیش از یک میلیارد و 250 میلیون لیتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حاکی از 6درصد رشد افزایش است.
به گفته وی، بیشترین میزان مصرف فرآورده نفت گاز (گازوییل) متعلق به بخش حمل و نقل با 65درصد است، بخش کشاورزی، 18درصد، بخش صنعت هفت درصد و 10درصد مابقی در سایر بخش ها از جمله نیروگاه ها و اصناف مصرف شده است .
وی ادامه داد: همچنین در هشت ماه امسال بیش از 47 میلیون لیتر سوخت هوایی به پرواز های داخلی و خارجی تحویل شده که این میزان تغییر چندانی نسبت به مدت مشابه سال 96 نداشته است .
بنی کریمی، میانگین مصرف روزانه نفت سفید و نفت کوره در مدت یاد شده در استان فارس را به ترتیب 167هزار لیتر و 85 هزار لیتر اعلام کرد و گفت: بهره مندی و استفاده خانوارها و صنایع از گاز طبیعی منجر به کاهش 16درصدی نفت سفید و 40 درصد نفت کوره نسبت به مدت مشابه سال 96 شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس با بیان این که روند سوخت رسانی در این استان بدون هیچ گونه مشکل و وقفه ای در حال انجام است، اظهار داشت: روزانه حدود 12میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در فارس تامین و توزیع می شود که این امر از طریق 272باب مجاری عرضه و 143باب جایگاه گاز طبیعی متراکم (CNG) انجام می شود.
وی گفت: برخورد قاطع با کسانی که در فرآیند قانونی عرضه و توزیع مواد سوختی اختلال ایجاد کنند همچنان ادامه دارد.
6113 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بخش حمل و نقل پخش فرآورده های نفتی حمل و نقل صنعت قانون منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ سلطانی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام گشت زنی در پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ سلطانی در پایان از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارجاع آن‌ها به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • توزیع بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی