Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:14:20 GMT

۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در اردبیل تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۶۵۷

۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در اردبیل تولید می‌شود

tبه گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد عصر یکشنبه در جلسه بررسی طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی استان تصریح کرد: استان اردبیل با برخورداری از خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب در تولید انواع محصوات کشاورزی که از کیفیت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند، به عنوان یکی از استان‌های پیشگام کشور معرفی می‌شود.

 وی افزود: توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی بوده تا با تولیدات مناسب علاوه بر فروش دربازارهای داخلی، از امکان صادرات نیز برخوردار شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید بیش از ۲۶۵ هزار تن شیر در این استان خبر داد و یادآور شد: با رساندن میزان تولید به این سطح، علاوه بر تامین نیازمندی‌های داخل استان به لبنیات محصولات تولید شده به استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

نیکشاد ادامه داد: ارائه تسهیلات کم بهره به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌داری بوده که در کشت محصولات زودبازده مورد تاکید قرار گرفته تا علاقه‌مندی کشاورزان را برای توجه به کاشت چنین محصولاتی که از لحاظ مصرف منابع آبی نیز به صرفه هستند، افزایش دهیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی گسترش کشت پنبه در مغان بوده و رشد ۴۰ درصدی میزان کشت در این منطقه از برنامه‌های اعلام شده تعیین گردیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: رشد قابل توجه ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی نشانگر برخورداری این استان از قابلیت‌های مناسب کشاورزی  و معرفی این استان به عنوان قطب تولیدات کشاورزی در سطح کشور می‌باشد.

کد خبر 4486938

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اردبیل محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین جمشیدی امروز چهارشنبه در ستاد برداشت محصولات کشاورزی پلدختر، اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی شهرستان پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت قابل‌برداشت حدود ۲۹ هزار هکتار شامل گندم آبی و دیم، ۲۰ هزار هکتار جو دیم و هفت هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: چهار کمیسیون در پلدختر و یک کمیسیون در شهرستان معمولان کار خرید محصولات مازاد بر مصرف شهرستان را به عهده دارند.

جمشیدی، افزود: پیش‌بینی تولیدات کشاورزی شهرستان حدود ۷۰ هزار تن انواع محصولات زراعی است و حدود ۳۲ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی گفت: نرخ خرید گندم تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۵ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: مشکلات اساسی شهرستان‌های پلدختر و معمولان نبود جاده‌های دسترسی است که متأسفانه جهاد کشاورزی شهرستان هیچ‌گونه ماشین‌آلاتی ندارد و دراین‌رابطه نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های شهرستان از جمله راهداری که سال‌های گذشته به طور ویژه مساعدت داشتند، احساس می‌شود.

جمشیدی، یادآور شد: میزان نیاز سوخت کمباین‌های فعال حدود ۹۶۰ هزار لیتر است که توسط شرکت فرآورده‌های نفتی تأمین خواهد شد.

وی افزود: پنج اکیپ، کارن نظارت بر برداشت را انجام می‌دهند و اواخر اردیبهشت برداشت در مناطق جنوبی شهرستان آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: این مدیریت آمادگی کامل برای برداشت و خرید محصولات کشاورزی شهرستان که نتیجه زحمات حدود ۹ ماهه کشاورزان است را دارد و امید است به طور مطلوب صورت گیرد.

کد خبر 6087702

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی