Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@03:01:39 GMT

نظام ارجاع الکترونیک در 2 شهر کردستان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۶۶۲

نظام ارجاع الکترونیک در 2 شهر کردستان اجرا می شود

سنندج - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و فراهم کردن زیرساخت های لازم قرار است تا پایان امسال نظام ارجاع الکترونیک حوزه سلامت در 2 شهر این استان اجرا شود.

فرزام بیدارپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای نظام ارجاع الکترونیک حوزه سلامت کشور از 6 سال پیش به صورت پایلوت در استان های فارس و مازندران و از یکسال پیش در استان گلستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیش نیاز اجرای این نظام، فراهم شدن زیرساخت های الکترونیکی است، افزود: در این زمینه زیرساخت های اولیه در سروآباد و بیجار فراهم شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال در این 2 شهر اجرا خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: اجرای نظام ارجاع در این دو شهرستان به صورت پایلوت خواهد بود ولی تلاش می شود نواقص طرح را پیدا و کم کم آن را به تمام شهرستان ها لینک دهیم.
وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت های الکترونیکی و اجرای این طرح بصورت همزمان در تمام شهرستان ها امکان پذیر نیست، یادآور شد: نظام ارجاع یک برنامه منسجم، جامع و کامل است و اجرای کامل آن حتی در برخی کشورهای پیشرفته نیز حداقل 15 سال طول کشیده است.
بیدارپور اضافه کرد: زمینه سازی برای اجرای این طرح از چند سال پیش با اجرای طرح پزشک خانواده، مراقبت هایی که در شهر می شود و جذب روانشناس و کارشناس تغذیه در استان آغاز و اطلاعات لازم جمع آوری شده اما تمام اطلاعات باید با هم لینک شود.
وی با بیان اینکه نظام ارجاع به سیستم نرم افزاری بسیار قوی نیاز دارد، گفت: اجرای این طرح راهی است که تمام دنیا آن را انتخاب کرده اند و در حال حاضر از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: با اجرای نظام ارجاع، امکان شناسایی مشکلات موجود در فرایندهای خدمت‌ رسانی در حوزه سلامت، ثبت بیماری و شناسایی سیمای بیماری و سلامت در جامعه فراهم خواهد شد.
نظام ارجاع و پزشک خانواده برنامه ای است که اجرای آن در روستاها از سال 84 شروع شده اما هنوز در شهرهای کشور بطور کامل اجرا نشده است.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان نظام ارجاع سلامت خدمات درماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را که توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا اجرا شد، هزار و۶۶۶ پروژه اعلام کرد و ارزش آن را ۶۷۵ میلیارد تومان بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آبرسانی، ۲۱ پروژه به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب احداث مخزن، هشت پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی، ۱۰ پروژه برق رسانی در حوزه آبرسانی بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۱ پروژه مدیریت بحران شامل احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، هشت پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و ۵ پروژه فیبر نوری مخابرات نیز توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

سرهنگ اقبال پور از اجرای ۱۰ پروژه مخابراتی و سایت مخابرات و ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۹۵ خانه محروم و ۳۲۰ گلزار شهدا نیز اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مازندران با بیان اینکه ۴ پروژه مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: چهار پل روستایی نیز احداث شده است.

وی از غرس ۲۰۰ هزار اصل نهال در سواحل مناطق شهری و روستایی خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

سرهنگ اقباپور با اشاره به افتتاح ۹۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد ارزش ریالی این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت ۴۰ صندوق قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان در استان فعال شده است.

وی بر پایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی به تعداد ۲۲ مورد را ز دیگر برنامه‌ها بیان کرد و درباره خدمات اجتماعی و کمک مومنانه نیز گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ فقره کمک مومنانه شامل البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، بسته معیشتی، کارت هدیه و غیره به ارزش ۴۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

سرهنگ اقبالپور ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغال زدایی را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۷۰۰ گروه جهادی نیز برای ارائه خدمات محرومیت زدایی به استان اعزام شده است.

کد خبر 6100590

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • گروه‌های سرود در نمایشگاه کتاب به اجرا می‌پردازند
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»
  • طرح‌های تامین آب پایدار در شهر چاراویماق در حال اجرا است
  • نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»