Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:57:35 GMT

اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۸۲۴

اقدام برای تک پیشه شدن روستائیان اشتباه بوده است

به گزارش خبرنگارمهر، مجتبی مزروعی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مدیران جهادکشاوزی خراسان رضوی اظهار کرد: تک پیشه شدن روستائیان در دهه های اخیراشتباه بوده است زیرا درآمد کشاورزان  در سال به صورت چرخشی از تولیدات پیشه های مختلف  بیشتر می شود.

وی افزود : وقتی رتبه اول باغداری را داریم حتما باید رتبه اول زنبور داری را هم داشته باشیم این پیشه ها لازمه تولید  ودر جهت بهره وری بیشتراز توانمندیها و پتانسیل روستائیان است ضمن اینکه  در این صورت با این همه  آفت ها در باغات  روبرو نمی شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بعضی از شهرستانها در بحث توسعه کشت گلخانه ای از آمار عقب هستند و باید تلاش بیشتری داشته باشند و در همین راستا در کنار حمایت از ایجاد شهرک های تولیدی گلخانه ای، باید ایجاد و توسعه واحد های کوچک و مستقل در دستور باشد.

وی گفت: در شهرستان هایی  که جالیزکاری انجام می شود  باید از سازه های سبک گلخانه ای استفاده شود وهر چه تولید جالیزی داریم گلخانه ای شود و بزودی ساز و کار پروانه های گلخانه ای با مقیاس کوچک به مدیریت های شهرستانها ابلاغ خواهد شد.

مزروعی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل و توانمندی جمعیتی و نیز کمبود ومحدودیت های منابع آبی باید برای ایجاد گلخانه و زیر سقف بردن تولیدات وقت و انرژی بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: باید فرهنگ ایجاد گلخانه ها را به  روستاها برده و در آنجا با ایجاد گلخانه های کوچک و گسترده  مردم را به ورود به این عرصه تشویق کنیم.

کد خبر 4486953

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا

‏به گزارش همشهری‌آنلاین، «مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.»، این را حسین امیرعبداللهیان در واکنش به نشست روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه و در واکنش به پاسخ تنبیهی ایران به اقدام متجاوزانه رژیم اسرائیل، در نشستی درباره گسترش دامنه تحریم‌ها علیه ایران توافق کردند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره این نشست، چنین اقداماتی را پاداش به یک رژیم متجاوز و اقدام غیرقانونی علیه دولتی خواند که صرفاً در چارچوب قوانین بین‌المللی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل یک رژیم متجاوز عمل کرده است.

وی گفت که اگر چنین اقدامی را انجام دهند غیرقانونی و در تاریخ اتحادیه اروپا به عنوان اقدام شرم آور محسوب می‌شود.
وزیر امور خارجه همچنین به نسل کشی‌های رژیم اسرائیل در غزه اشاره کرد و افزود: در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسؤولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 846601 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند