Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:50:47 GMT

آلایندگی خودروهای سنگین زیر ذربین معاینه فنی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۹۵۲

آلایندگی خودروهای سنگین زیر ذربین معاینه فنی

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اکیپ واحد سیار تست کنار جاده ایی به همراه پلیس از ابتدای مهر ماه نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی ۲۱۳۰ دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام نموده، که از این تعداد ۸۵ درصد آن دارای معاینه فنی و ۱۵ درصد از آن فاقد معاینه فنی بوده است. قابل ذکر است پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها معاینه فنی ۴۳۴ دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع ۷۳۳ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با عنایت به اهمیت تاثیر آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آلودگی هوا و بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع عدم ناپایداری این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی موجب گردید که ستاد معاینه فنی نسبت به پایش مستمر و کنترل مضاعف این خودروها در شهر تهران چاره اندیشی کرده و با الگو برداری از سایر کشورهایی که در زمینه کنترل آلودگی هوا موفق بوده اند نسبت به تشکیل اکیپی فنی با تجهیزات مورد نیاز تست آلایندگی به همراه عوامل اجرایی پلیس اقدام نماید. در این طرح که یک ماه پیش از شروع مرحله دوم طرح کاهش از ابتدای مهرماه آغاز گردیده شهروندان وگزارش های مردمی به عنوان مهمترین بخش در شیوه کنترل خودروهای سنگین در حال تردد در شهر در نظرگرفته شده و به نحوی از مشارکت مردم در جهت کنترل و پایش خودروها استفاده گردیده است.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده خودروهای سنگین دودزا، وضعیت خودرو را با تماس با سامانه ۱۸۸۸ گزارش نمایند و این واحد به همراه پلیس بلافاصله نسبت به توقف خودرو و بررسی وضعیت آلایندگی اقدام خواهد نمود.

تاکنون بالغ بر ۹۰ گزارش از سوی شهروندان به این سامانه اعلام گردیده که حتی دو مورد از آن منجر به فک پلاک و اعزام به تعمیرگاه شده است.

 بنابر تمهیدات انجام شده توسط ستاد معاینه فنی در خصوص افزایش ظرفیت کاری مراکز، میزان مراجعات به مراکز در شرایط عادی بوده و شهروندان می توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. در حال حاضر ۱۳ مرکز معاینه فنی ثابت دارای ۴۰ خط و سه واحد سیار تک خطه معاینه فنی در حال فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان می باشد و در چند روز آتی دو مرکز معاینه فنی ثابت دو خطه و دو واحد سیار تک خطه به این تعداد مراکز رسماً اضافه خواهد شد.

کد خبر 4486985 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا خودروهای دودزا ستاد معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک این شهرستان، گفت: آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده و در بخش‌های تصادفات جرحی و خسارتی نیز به ترتیب کاهش ۶۳ و ۵۰ درصدی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد علت اصلی تصادفات خطای انسانی است، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته از نقاط حادثه خیز تمام مصوبات اجرا خواهد شد تا با همکاری رانندگان میزان تصادفات به حداقل برسد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی و اعمال قانون نسبت به مسافرکش‌ها با همکاری دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

عباسی ضمن انتقاد از وضعیت ترافیکی مهاباد افزود: عملیات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند در تقاطع‌های شهری در کنار اجرای طرح‌های ترافیکی و طرح‌های کمربندی توسط شهرداری بر کاهش بار ترافیکی تاثیر مثبت گذاشته است.

وی بیان کرد: شهروندان و کارشناسان حوزه ترافیک هم که پیشنهادی کاربردی و قابل اجرای در راستای کاهش بار ترافیکی شهر را دارند، آن را به دبیرخانه شورای ترافیک ارایه دهند.

وی با تاکید بر اعمال قانون مستمر نسبت به متخلفان و سد معبر مناطق مختلف شهر، گفت: ساماندهی فلکه ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و طی سال‌های گذشته نبود طرح‌های ترافیکی گلایه شهروندان را در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • ۳۸ درصد خودروهای قزوین آلایندگی دارند
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت خودرو ۲۶ فروردین ۱۴۰۳/ سورن پلاس ۲۳ میلیون تومان گران شد
  • تغییرات قیمت خودرو در روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / خودروی داخلی گران شد
  • قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین +جدول
  • رشد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار؛ کوئیک، شاهین و پژو پارس چقدر گران شد؟ | جدول قیمت ها
  • اعلام افزایش سنگین در عوارض خروج از کشور | هر نفر چند؟