Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@21:47:13 GMT

نقدینگی ۱۶۹۳هزار میلیارد تومان شد+ جدول

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۶۰۲۷

نقدینگی ۱۶۹۳هزار میلیارد تومان شد+ جدول

حجم نقدینگی در پایان مهرماه سال جاری به هزار و ۶۹۳ هزار میلیارد تومان رسید. آفتاب‌‌نیوز : تازه‌ترین آمار اقتصادی منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که نقدینگی در مهر ماه با رشد نسبت به ماه قبل همراه شده است.
نقدینگی مهر ماه امسال 1693 هزار میلیارد تومان شده است که نسبت به مهر ماه سال قبل 20.7 درصد رشد داشته است؛ نقدینگی در قیاس با اسفند 96 نیز 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد رشد داشته است.
2420.1 هزار میلیارد ریال از نقدینگی مهر ماه به سهم پول اختصاص دارد که نسبت به مهر سال قبل 47.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،شبه‌پول اما سهم بیشتری از نقدینگی را به خود اختصاص داده است؛‌ شبه‌پول در بررسی‌های آماری بانک مرکزی در تاریخ مورد گزارش به 14518.3 هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سال قبل 17.2 درصد رشد داشته است.
گفتنی است، حجم نقدینگی در پایان شهریورماه سال جاری به هزار و 672 هزار میلیارد تومان رسیده بود. نقدینگی شهریور ٩٧ نسبت به شهریور ٩٦ معادل 20.3 درصد رشد داشت.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نقدینگی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

امتداد - براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفند‌ماه سال 1402، بیش از 9 میلیون و 100 هزار فقره چک به ارزشی حدود 6925 هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، 9.2 درصد و از نظر مبلغ، 15.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است. 

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.
براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱٫۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸٫۳ درصد است. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد