Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج-ایرنا-فرماندار بویراحمد گفت: قبرستان های فامیلی تمامی اصول و ضوابط حاکم بر آرامستان ها را نادیده گرفته و اگر دست روی دست بگذاریم در آینده به چالشی یزرگ برای مسئولان یاسوج تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز شنبه در کارگروه آرامستان های یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبرستان های خانوادگی به چالشی برای یاسوج تبدیل شده آنچنان که هر روز شاهد تجمع مردمی و طایفه ای در خصوص قبرستان ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای تامین شهرستان بویراحمد با تأکید بر محصور و محدود کردن قبرستان ها و تجمیع در آرامگاه شرف آباد، ورود دستگاه‌ قضایی و دادستان را برای حل این مشکل ضروری عنوان کرد.
وی یادآورشد: ،گردشگری مهمترین ظرفیت یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان بویراحمد است در حالی که قبرستان‌های تل زالی، معصوم آباد، گوشه، محمود آباد و… چسبیده به شهر ، نگاه و نظر هر مسافر، گردشگر و یا خانواده ای را به خود جلب می‌کند که این زیبنده نیست.
رئیس کارگروه آرامستان های یاسوج گفت: در گذشته واگذاری زمین های قبرستان شرف آباد و فروش آنها کاری اشتباه بوده و شهرداری به جای قبر هم برای درآمدزایی رحم نکرد.
فرماندار بویراحمد افزود: باید با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط مکان جدید برای آرامستان یاسوج پیش‌بینی شده و در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.
شاهرخ کناری تصریح کرد بخشی از 70 هکتار زمین وقفی امامزاده مختار می‌تواند با نظر فقهی و ولی فقیه یا نماینده ایشان به این کار اختصاص داده شود و باید با توجه به عام المنفعه بودن امر، همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
قبرستان شرف آباد تنها آرامستان قانونی و مرکزی شهر یاسوج متعلق به سازمان آرامستان‌های شهرداری است و آرامستان‌های دولت آباد، علی آباد و نجف آباد گرچه به صورت طایفه‌ای و خانوادگی اداره می‌شوند مقررات سازمان آرامستان‌ها را رعایت می‌کنند و مابقی قبرستان‌های شهر یاسوج به صورت غیرقانونی به وجود آمده اند.
برخی آرامستان‌ها نیز در دل اراضی ملی ایجاد شده که هم سبب قرق یک منطقه طبیعی توسط برخی از افراد شده و هم زمینه سودجویی زمین خواران را ایجاد کرده است.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر و مکان های حاشیه ای آن به گفته شهردار یاسوج بیش از 230 هزار نفر جمعیت دارد.
9929/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مقبره خانوادگي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به‌عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در بر می‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرامستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از احداث، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست