Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، عصر امروز مورخ بیست و پنجم آذرماه، با حضور سید محمد مهدی طباطبائی نژاد، دبیر این دوره از جشنوراه و حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوان، فخرالدین انوار، رخشان بنی اعتماد، جهانگیر کوثری، حبیب ایل بیگی، حسین ترابی، علیرضارضا داد، منوچهر شاهسواری، مهوش شیخ اسلامی، جعفر صانعی مقدم، ارد عطارپور، مرتضی رزاق کریمی، منوچهر مشیری و دیگر مهمانان خارجی به کار خود خاتمه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» در پنج بخش مسابقه ملی، جایزه شهید آوینی، مسابقه مستندهای معدن و صنایع معدنی ایران، مسابقه بین‌الملل و جایزه تماشاگران در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

سید محمد مهدی طباطبائی نژاد دبیر دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» در ابتدای این مراسم اظهار کرد: جشنواره سینما حقیقت هیچ وقت سخنرانی نداشت و من هم امشب فقط برای خیر مقدم به صحنه آمدم. همچنین من به مهمانان که از کشورهای مختلف در این جشن سینمایی حضور دارند نیز خوش آمد می‌گویم و امیدوارم بتوانیم به کمک همه اهالی سینما این چراغ را روشن نگاه داریم .

در همان ابتدای برنامه پس از صحبت‌های طباطبایی‌نژاد، سری اول برگزیدگان در بخش هنر ترجمه به ترتیب زیر معرفی شدند.

تندیس هنر و تجربه و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به بابک بهداد برای کارگردان «بهارستان» اهدا شد و همچنین تندیس هنر و تجربه و مبلغ ۸۰ میلیون به آرمین ایثاریان برای کارگردان «اسرار دریاچه» اهدا شد و درادامه لوح افتخار و جایزه نقدی شبکه مستند به مبلغ ۷۰ میلیون ریال به «یاسر طالبی» کارگردان «دلبند» تقدیم شد.

در ادامه مراسم جایزه سوم فیلم‌های مستند معدن و صنایع معدنی ایران، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به طور مشترک به «روی سبز بیابان» به کارگردانی فتح‌الله امیری و «سنگ و نان» ساخته محمد عبداللهی اهدا شد و جایزه دوم فیلم‌های مستند معدن و صنایع معدنی ایران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال به «محمد اسکندرزاده» کارگردان «شور شیرین» رسید. و جایزه اول فیلم‌های مستند معدن و صنایع معدنی ایران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به «عزت‌الله پروازه» کارگردان «گالین» تعلق گرفت.

حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در ادامه مراسم ضمن  تقدیر از مهدی کرباسیان گفت: جا دارد در این مراسم به بهترین شکل ممکن از آقای کرباسیان تشکر کنیم، زیرا او از آن دست از مدیرانی است که در یک مجموعه صنعتی تونست پای هنر و فرهنگ را باز کند. و در این بخش نیز سرمایه‌گذاری خوبی را انجام داد.

وی با بیان اینکه ما با امثال کرباسیان و برخی از مدیران بازنسشته به خوبی رفتار نکردیم، اظهار کرد: با برخی از مدیران شایسته یا آن‌ها که امروز بازنشسته شده‌اند از جمله آقای کرباسیان به مهربانی برخورد نشده است و باید از پتانسیل‌های این افراد توانمند استفاده شود.

سرپرست سازمان سینمایی افزود: از همه داوران، شرکت‌کنندگان و مخاطبان این جشنواره تشکر می‌کنم که باعث شدند تا سینمای مستند اینگونه برگزار شود و در همچین شبی تمامی هنرمندان عرصه مستند سینمایی در کنار یکدیگر جمع شوند.

همچنین در این مراسم از چهره‌هایی چون؛ حسین ترابی و منوچهر مشیری از کارگردانان پیشکسوت عرصه مستند تجلیل و تقدیر خواهد شد.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سینما مستند سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، مستند-انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند جایزه بهترین انیمیشن کوتاه به همراه جایزه نقدی را دریافت کرد. 

با توجه به اینکه جشنواره کلیولند از رویدادهای واجد شرایط اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با دریافت این جایزه واجد شرایط حضور در رقابت اسکار فیلم کوتاه در سال آینده میلادی خواهد بود.
چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از ۱۵ تا ۲۵ فروردین (۳ تا ۱۳ آوریل در آمریکا) برگزار شد.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور داشته است.

عوامل مستند- انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»