Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس هیئت مدیره موسسه ندای سلامت مرهم گفت: همه بیماران مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی به پزشک دسترسی ندارند و گاهی تا آخر عمر با شکاف لب یا شکاف کام زندگی می کنند در حالی که اگر پزشکان به مناطق محروم بروند، درمان می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عبدالجلیل کلانتر هرمزی استاد دانشگاه، فوق تخصص جراحی پلاستیک، موسس و رئیس هیئت مدیره موسسه ندای سلامت مرهم روز یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسئولیت پذیر اجتماعی و خیرین سلامت افزود: ما سال 87 کارمان را با 7 عضو موسسه مرهم، در بیمارستان 15 خرداد بخش ناهنجاری های همراه تولد، جمجمه، فک و صورت شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پزشکانی که آن زمان جوان بودند، به آنها اعتماد شد و در یک کار خیر اقدام به جراحی و درمان بیمارانی که از ناهنجاری ها رنج می بردند کردند. حالا آنها جزو نیک مردان جامعه پزشکی شده و تعدادمان از 7 نفر به 700 نفر رسیده است.
رئیس هیات مدیره موسسه مرهم اظهار داشت: به احترام مادران سرزمین ام از همه می خواهم عنوان بیماری مادرزادی را از ذهنشان پاک کنند. اگر نوزادی با بیماری متولد می شود تقصیر مادر نیست. شاید بتوانم بگویم 50 درصد مشکل از پدر است و 50 درصد از مادر. پس بیماری هم پدرزادی است و هم مادرزادی. بیایید از این پس به جای بیماری های مادرزادی ازعنوان ناهنجاری های بدو تولد استفاده کنیم.
کلانتر هرمزی با اشاره به اینکه خیلی از پزشکان موسسه مرهم را، پزشکانی خیر و جوان تشکیل داده اند و به صورت رایگان بیماران هدفشان را درمان و جراحی می کنند، افزود: باید به جوان ها اعتماد کنیم و در خیلی از قسمت ها مملکت را به دست آنها بسپاریم.
وی گفت: از آنجایی که خیلی از روستاییان و مردم مناطق حاشیه نشین و دور افتاده قادر نبودند برای درمان به پایتخت بیایند و اینجا جایی برای ماندن نداشتند، تصمیم گرفتیم ما به سراغ آنها برویم. از شمال و جنوب کشور گرفته تا شرق و غرب سفر می کردیم و بیماران جامعه هدف موسسه مرهم را معاینه و معالجه می کردیم.
کلانتر هرمزی ادامه داد: در اولین ویزیت به رامهرمز سفر کردیم و حدود هزار نفر در صف معاینه رایگان بیماری های جمجمه و فک و صورت، شکاف لب و کام و ناهنجاری های همراه تولد قرار گرفتند.
به گفته رئیس هیئت مدیره مرهم، از آن پس سفرها و عمل های بعدی آنها در شهرها و روستاهای مختلف شروع شد.
کلانتر هرمزی افزود: خیلی از بیماران ما باید در دوره 3 تا 6 ماهگی عمل و مداوا می شدند اما خیلی از آنها به دلایل مختلف حتی تا 48 سالگی با ناهنجاری بدو تولد و مشکلات دیگر زندگی می کردند. یکی از آنها مردی بود که تا سن 64 سالگی با بیماری شکاف لب زندگی می کرد و من او را در راهروی یکی از بیمارستان ها پیدا کردم.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: ما در سفری که به کرمانشاه داشتیم رکورد جراحی شکاف لب در دنیا را شکستیم و 156 عمل شکاف لب را در 4 روز انجام دادیم.
وی خاطرنشان کرد: سه هفته پیش ما یک رکورد دیگر نیز به جا گذاشتیم. در ایلام 157 نفر را در سه روز و نیم عمل کردیم که یکی از دکترهای تیم در یک روز 62 عمل شکاف لب انجام داد.

*هزار میلیارد کمک های خیرین
در ادامه این مراسم عباس پورهاشمی عضو مجمع خیرین سلامت کشور نیز با حضور در جایگاه گفت: بخش سلامت حوزه متنوع و بزرگی است و دولت به تنهایی نمی تواند در این بخش قدم بردارد. در واقع نه تنها در جامعه ما بلکه در خیلی از جوامع این کمک مردم است که به کمک دولت می آید تا مسائل و مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: به لطف خدا ما در کشوری زندگی می کنیم که مردم متدین هستند و تاکنون نشان داده اند در همه زمینه ها چه در زمینه سلامت، فرهنگ وهرجایی که دولت از مردم کمک خواسته است، حضور پیدا و به حل مشکل کمک کرده اند. امروزنسبت به گذشته حضور مردم در زمینه سلامت پررنگ و کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شده است، اما کافی نیست.
پورهاشمی افزود: سالیانه بیش از هزار میلیارد تومان خیرین در سراسر کشور به مجمع کمک می کنند و در حال حاضر بیش از 300 دفتر در این زمینه راه اندازی شده است. ما زمینه را در حوزه سلامت آماده کرده ایم و هرکسی که در این زمینه می خواهد کمک کند ما این بستر را فراهم کرده ایم.
وی ادامه داد: بیش از 100 هزار خیر ثبت شده داریم که به مجمع کمک می کنند و بیش از هفت هزار خیر متدین در سراسر کشور حضور دارند که داوطلبانه عضو مجمع شده اند. اما در استان تهران مشکلات بیشتر است.
پورهاشمی اظهار داشت: در حوزه بهداشت 270 پروژه قرار بوده که به صورت مشارکتی انجام شود. بخشی را ما متقبل شویم بخشی را وزارتخانه و بخشی را نیز دانشگاه ها. از این تعداد پروژه که بسیار مهم و مربوط به نقاط محروم تهران است، بخشی انجام شده اما بخش دیگر هنوز باقی مانده و نیاز به کمک همه است.
عضو مجمع خیرین سلامت گفت: به غیر از این پروژه ها در دانشگاه ها بیش از 40 هزار متر فضا در حال ساخت و ساز است که 10 هزار متر آن خوابگاه است. این کار اجرایی است اما اگر خیرینی در این زمینه کمک کنند می توانیم این مجموعه را زودتر در اختیار مردم قرار دهیم.

*890 خیریه در حوزه سلامت داریم
در ادامه محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نزدیک به 700 نفر در موسسه مرهم در نقاط محروم کشور خدمت می کنند . موضوع سلامت می تواند دغدغه مردم باشد و مشکلات مربوط به این حوزه به مشارکت مردمی نیز نیاز دارد. مشارکت می تواند مثل ارائه تخصص و خدمت به مردم نیازمند باشد یا افراد خیر که با تامین منابع مالی قدم در این راه بر می دارند.
وی افزود: ما نزدیک به 243 گروه های جهادی و داوطلب داریم که در مناطق محروم کشور حضور پیدا می کنند. افرادی که بدون نام و نشان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
ایازی ادامه داد: حدود 723 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت داریم که در حال خدمت به مردم نیازمند هستند. حدود 890 خیریه در حوزه سلامت داریم که با عشق و علاقه در حال ارائه خدمت هستند و دلسوزانه مشکلات بیماران را مطرح و به دنبال حل آن هستند.
اجتمام*ف ش*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان موسسه مرهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه‌های فصلی تمامی جاده‌های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل می‌باشد.

کد خبر 6096413

دیگر خبرها

  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • شرایط سخت رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ تعهد محضری و ضمانت می گیریم
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی