Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:10:20 GMT

اولین رئیس‌‎جمهوری زن در گرجستان سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۰۴۸

اولین رئیس‌‎جمهوری زن در گرجستان سوگند یاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «سالومه زورابشویلی» اولین رئیس جمهور زن در گرجستان امروز یکشنبه در مراسمی در شهر «تلاویم واقع در شرق این کشور سوگند یاد کرد.

دوران ریاست جمهوری وی ۶ سال است.

زورابیشویلی که از حمایت حزب حاکم «رویای گرجستان» برخوردار است، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، ۵۹ درصد آراء را به دست آورد و بر گریگول واشادزه رقیبش که حدود ۴۰ درصد آرا را کسب کرده بود، پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زورابشویلی در سال میلادی ۲۰۰۳، سفیر فرانسه در تفلیس بود. اما بعدها پست خود را رها کرد و سمت وزارت خارجه گرجستان را به عهده گرفت.

دوره وزارت وی مقارن با درگیری گرجستان- روسیه در سال میلادی ۲۰۰۸ بود. با این حال وی علیرغم گرایش به غرب، مدعی تلاش برای بهبود رابطه تفلیس- مسکو است.

این آخرین باری است که رئیس جمهوری گرجستان با رای مردم انتخاب می‌شود و بعد از اجرای قانون اساسی جدید و تنزل جایگاه ریاست جمهوری، انتخاب زمامدار این پست بر عهده پارلمان خواهد بود.

کد خبر 4487041

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموختگان مدارس شاهد،عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند

زهرا پناهی‌روا در مراسم گرامیداشت شهدا خطاب به برادران، فرزندان و خواهران شهدا اظهار کرد: امروز به یاد شهدای شما دور هم جمع شده‌ایم تا قهرمانی‌ها و حماسه‌های آن‌ها را پاس بداریم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما مفتخر هستیم که در هفته بزرگداشت شهدا اعلام کنیم که فرزندان شهدا اکنون در مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند. کسانی که در مدارس شاهد درس خوانده‌اند اکنون عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند. از معاونان رییس‌جمهور تا نمایندگان مجلس.

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه ما در اداره کل شاهد و ایثارگران به‌دنبال تحول‌آفرینی هستیم تا در راستای اجرای سند تحول بنیادین قدم برداریم، گفت: به همین خاطر تدوین یک سند راهبردی برنامه‌ها و پیش‌نویس سند مدارس شاهد در دست تدوین است تا مدارس شاهد را به جایی برسانیم که الگوی مدارس کشورهای اسلامی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اولین قول پوتین بعد از پیروزی در انتخابات چه بود؟
  • پوتین: مرگ ناوالنی غم‌انگیز بود
  • پوتین دوباره رئیس جمهوری روسیه شد | جزئیات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور
  • شرط پوتین برای صلح با اوکراین
  • دانش آموختگان مدارس شاهد،عهده‌دار مسئولیت‌های کلیدی کشور هستند
  • ترامپ : اگر من در انتخابات پیروز نشوم حمام خون راه خواهد افتاد
  • دیدار سران گرجستان و جمهوری آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • دیدار سران گرجستان و آذربایجان با محوریت همکاری‌های استراتژیک
  • زاخارووا: غرب هر کاری برای اخلال در انتخابات روسیه می‌کند
  • مایک پنس: از ترامپ حمایت نمی کنم