Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@05:02:26 GMT

نارضایتی مردم از گرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۱۲۲

فرهاد دژپسند با اشاره به اقدامات وزارت امور اقتصاد و دارایی برای تحقق ثبات در اقتصاد کشور، گفت: خوشبختانه تلاش شده که با تمام عناصر موثر در سیاست‌گذاری از جمله دانشگاهیان، بخش خصوصی و قوای حاکمیتی تعامل فعال داشته باشیم که در این راستا، مجلس شورای اسلامی از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما به دنبال تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارایی تمام تلاش و سعی خود را برای تحقق ثبات در اقتصاد کشور صورت می‌دهد و امیدواریم این ثبات به بازار‌های جانبی مانند بازار ارز نیز برسد.

دژپسند افزود: خوشبختانه دیروز یکی از روز‌های خوب بازار ارز نیمایی بود و قطعا در صورت تداوم این روند، بازار ارز به ثبات قابل قبول و نرخ تعادلی دست خواهد یافت.

وی درباره علت عدم کاهش قیمت کالا‌های اساسی با وجود تخصیص ارز دولتی به این کالاها، گفت: دولت همواره به دنبال حمایت از اقشار آسیب پذیر و دارندگان درآمد ثابت است، همچنین به دنبال آن هستیم که نظام و سازوکاری طراحی و اجرایی شود که در قیمت کالا‌های اساسی جهش ناهمگون صورت نگیرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، افزود: دولت اصرار دارد که با ساماندهی بازار، مانع از گران فروشی شود، البته در کل دو مقوله گران‌فروشی و گرانی کالا وجود دارد، حال گرانی کالا شاید به خاطر گرانی نرخ ارز صورت گیرد؛ اما عمده نارضایتی مردم به خاطر گران‌فروشی محصولات و کالا‌ها است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی برای افزایش نیافتن قیمت کالا‌های اساسی در سال ۹۸ با وجود تخصیص ارز دولتی در لایحه بودجه سال آینده وجود دارد، گفت: تضمین اصلی، نظارت و کنترل قوی دولت بر فرآیند تخصیص ارز و بازار کالا و خدمات اساسی است.

دژپسند درباره تأثیر بانک مرکزی در کاهش نرخ ارز، گفت: کاهش نرخ ارز متأثر از مجموعه‌ای از عوامل است، اما خوشبختانه بانک مرکزی با اهتمام جدی سعی کرده عوامل مخرب و موثر در تقاضای ارز را مدیریت کند، از این رو تمام بخش‌ها به دنبال تداوم ثبات در بازار ارز هستند و قطعا زمانی که در بازاری مانند ارز ثبات محقق شود، به سمت نرخ تعادلی پیش خواهیم رفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از بانک‌های خارجی مانند بانک‌های متعلق به کشور چین به دنبال همکاری اقتصادی با کشورمان هستند و امروز عرضه ارز در کشور بسیار روان شده و امیدوارم آینده و چشم انداز خوبی در این عرصه صورت گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصاد بخش خصوصی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس کمیسیون اقتصادی بودجه اقتصاد کشور ارز دولت درآمد گرانی نرخ ارز لایحه بودجه بانک مرکزی چین اقتصاد بخش خصوصی بودجه گرانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید

یک نماینده مجلس با اشاره به خام فروشی مواد اولیه در سایر بخش‌های اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد را به عنوان زمینه‌ای مهم برای افزایش مشارکت مردم در امر تولید بیان کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این موضوع اظهار کرد: مشارکت مردم در جهش تولید مستلزم رفع برخی موانع و یا تحقق برخی مشوق‌ها است. اگر اخذ مالیات از تولیدکننده به صورت درست و در عین حال واقع بینانه‌ای صورت بگیرد، قطعا این امر می‌تواند شوق حرکت مردم برای مشارکت در تولید را تقویت کند، در غیر این صورت چنین موضوعی می‌تواند به یک مانع بزرگ تبدیل شود.


این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از مشارکت مردم در تولید گفت: دولت با جدی گرفتن نقش حمایتی و نظارتی خود و همچنین دوری از تصدی‌گری بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند این هدف را محقق کند.


وی با اشاره به تمرکز لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به منظور جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، عنوان کرد: خام فروشی مواد اولیه صرفا به نفت خلاصه نمی‌شود و متاسفانه این پدیده در سایر بخش‌های صنعتی کشور هم وجود دارد.


منتظری خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم دو رویکرد مهم کاهش مالیات تولید و همچنین اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان درج شده که بر اساس آن‌ها می‌توان حجم خام فروشی مواد اولیه در سایر حوزه‌های اقتصادی کشور را متوقف کرد.


این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه و متوقف شدن خام فروشی مواد اولیه و حمایت از تولیدکنندگان، ما شاهد افزایش مشارکت مردم در امر تولید و در نتیجه تحقق شعار سال خواهیم بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مشارکت مردم ، تولید ، مالیات مستقیم ، خام فروشی ، مشوق مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9L

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید