Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:58:44 GMT

توجه به امرنماز تاکید دولت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۱۶۵

توجه به امرنماز تاکید دولت

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان با بیان اینکه نماز یک عامل اصلی اولیه و یک عامل ایجادی دارد که آن هم باور داشتن و باورمند شدن است، اظهار داشت: دولت به معنای عام در این رابطه باید کمک کند، اما یک عامل اولیه و باور در امر نماز باید در انسان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انسان باید این آزادی فکر را داشته باشد و به این باور برسد، گفت:، اما وظیفه دولت اسلامی و حکومت اسلامی این بوده که عوامل زمینه ساز و تسهیل گر را برای برقراری امر نماز فراهم کند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دولت باید تسهیل گری کند، عنوان کرد: کسی بخواهد این واجب الهی را انجام دهد، به دلیل باور اولیه‌ای که دارد کارش را انجام می‌دهد، اما ما به عنوان دولت باید تسهیل گر باشیم که این امر به بهترین و اثر گذارترین وجه انجام گیرد.

خادمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم، در این راستا مردم را باید فعال کنیم و جریان‌های مردمی فعال شوند چرا که ادارات بخشی از موضوع هستند، گفت: در امر نماز از جوانان و نوجوانان باید شروع کنیم، کار‌های فرهنگی را انجام دهیم، مساجد و نحوه برپایی نماز‌ها در آن‌ها رصد کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم که این جریان در جامعه شکل بگیرد، تصریح کرد: تاکید و محور قرار دادن ادارات در امر نماز خوب است، اما همه کار نیست، برخی از کارمندان به بهانه نماز بیش از یک ساعت ارباب رجوع را معطل می‌کنند و این در حالیست که زمان کافی برای این امر ۲۰ دقیقه بوده و باید دقت شود که وظیفه اصلی در ادارات خدمت به مردم است.

استاندار لرستان: افزود: تجهیز نمازخانه ها، تشویق افراد، ایجاد فرصت برای افراد و تسهیل گری جزء کار اصلی ما در ادارات است.

خادمی، بیان داشت: باید روش کار تقویت شود و در ارزیابی‌های ملی و استانی جایگاه خوبی را در امر نماز کسب کنیم، چرا که لرستان شایسته چنین جایگاهی هست، ما در لرستان کارمان آسان‌تر از دیگران است چرا که مردم این استان باورهایشان عمیق از جا‌های دیگر است، اعتقادات دینی مردم قوی‌تر است و استانی ولایتمدار و تمام شیعه بوده و کار ما راحت‌تر است، اما نباید کم بگذاریم و باید تلاش کنیم که جایگاه مناسبی در ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه نماز در بین استان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمک به مساجد، در راستای اقامه نماز و تسهیل گری در این حوزه است، گفت: همچنین کمک‌هایی که نهاد‌های فرهنگی می‌کنیم بخش عمده‌ای از آن در همین رابطه است.

استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از تاکیدات دولت توجه به حوزه نماز است، گفت: به طور حتم مدیرانی هم که در این دولت مشغول به فعالیت می‌شوند کمتر از دیگران به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و کمتر از دیگران به این موضوع نمی‌پردازند.

خادمی، بیان داشت: وزارت کشور و معاون ایشان به طور جدی حوزه نماز را پیگیری می‌کنند، البته همیشه می‌شود بیشتر و بهتر از این کار کرد و به هیچ وجه نباید به آنچه که وجود دارد راضی باشیم.

انتهای پیام/م

توجه به امرنماز تاکید دولت است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احکام شرعی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان که باحضور معاون سیاسی فرمانداری، معاون برنامه ریزی فرمانداری و دیگر اعضای ستاد برگزار شد ، حیدری منش شهرداری شهر فیروزکوه را مکلف به پیگیری و راه اندازی بازار میوه و تره بار برای عرضه مستقیم محصولات مورد نیاز به شهروندان کرد. 

 وی همچنین ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان را موظف کرد تا ظرف کوتاهترین زمان، میدان عرضه مستقیم دام را ایجاد کند. 

فرماندار فیروزکوه در این جلسه به افزایش گشت های نظارتی و نظارت مستمر بر بازار تاکید کرد و گفت: برخورد با متخلفین و گران فروشان باید در دستور کار ستاد تنظیم بازر باشد. 

نماینده عالی دولت در فیروزکوه همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به اقلام اساسی مردم گفت: به اقلام اساسی و ضروری به ویژه مرغ، گوشت، برنج، تخم مرغ و... در سطح بازار شهرستان توجه شود.

 گفتی است در این جلسه اعضای ستاد تنظیم بازار به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته شده در ایام نوروز و ماه رمضان پرداختند.  

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • ممنوعیت ورود سگ به بوستان‌های تهران
  • آبخیزداری و آبخوان‌داری باید مورد توجه جدی قرار بگیرد