Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح و روایت بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان به ویژه در بخش نوپای صنعت، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۴۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جعفرگوهرگانی، معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 25 آذر ) در جمع تعدای از صنعتگران و فعالان خوشه های صنعتی استان، اظهار داشت: حدود نیمی از این تسهیلات ظرف پنج سال گذشته در قالب کمک های بلاعوض، سرمایه در گردش یا وام های با درصد پایین به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات برای افزون بر هفت هزار نفر در بخش صنعت این استان شغل ایجاد شده است.

 

گوهرگانی میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در دست اجرا را افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: این میزان حجم سرمایه گذاری در قالب حدود ۵۷۰ طرح صنعتی در دست اجرا است.

 

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه میزان اشتغالزایی این طرح ها حدود ۲۰ هزار نفر پیش بینی شده، ادامه داد: کارخانه های سیمان مارگون و یاسوج، آجر دهدشت، پتروشیمی های گچساران و دهدشت از مهم ترین واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان است.

 

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان مارگون روزانه افزون بر سه هزار و ۳۰۰ تن و سالانه یک میلیون تن سیمان تولید می کند، تصریح کرد: هم اینک حدود ۵۰ درصد محصولات تولیدی این کارخانه به کشور‌های عراق، کویت، کشور‌های حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا صادر می ‌شود.

 

گوهرگانی گفت: پتروشیمی گچساران هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال اجراست که پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

 

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  عنوان کرد: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌ های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی و عملیات خاک برداری پتروشیمی دهدشت به پایان رسیده، گفت: در سفر بهمن سال گذشته وزیر نفت به استان قرار شد که منابع مالی این طرح بزرگ با رقمی افزون بر ۴۰۰ میلیون دلار از محل ها و روش های مختلف از سوی دولت تامین شود.

 

این مسئول اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این طرح تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۷۱ هزار متر مربع  خاکریزی انجام شده است.

 

گوهرگانی با اشاره به دستاوردها و اقدامات انجام شده در حوزه صنایع کوچک واقع در شهرک های صنعتی، گفت: هم اینک بیش از ۱۲۰ طرح صنعتی، خدماتی و صنفی در سطح نواحی و شهرک ‌های صنعتی این استان در حال اجراست.

 

وی تصریح کرد: سهم اشتغال و میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح به ترتیب افزون بر ۲ هزار نفر و ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است.

 

گوهرگانی یادآور شد: ۵۵ درصد از سهم سرمایه گذاری و بیش از ۷۴ درصد سهم اشتغال حوزه صنعت در استان به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص دارد.

 

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد شهرک ‌های صنعتی فعال در استان را ۱۳ مورد دانست و گفت: تعداد کل واحدهای به بهره برداری رسیده در این نواحی و شهرک‌ها ۳۰۶ مورد اعلام شده است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران مجلس بیرجند نماز جمعه دولت شیراز هرمزگان خراسان جنوبي تجلیل از پژوهشگران آران و بیدگل کارخانه پتروشیمی سیمان تسهیلات اشتغالزایی صنعت اشتغال سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، ولی بهره مند، کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بررسی نقشه‌ها و الگوهای جوی از امروز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه جو استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر سامانه ناپایدار بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مدت و بیشتر از بعداز ظهر امروز در برخی مناطق رگبار باران و رعد و برق احتمال تگرگ و افزایش سرعت و وزش باد و گرد و غبار رقیق پیش بینی می‌شود.

بهره مند اظهارکرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان استان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از امروز تا روز چهارشنبه قدری کاهش نسبی دما وجود دارد و از روز پنجشنبه دما روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

بهره مند عنوان کرد: برای امروز تا پایان روز چهارشنبه هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی بیان کرد: شهر لیکک و ایستگاه امامزاده جعفر با بیشینه دمای۳۱.۴ درجه سانتیگراد و سی سخت با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • هشدار زرد هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد