Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@19:33:04 GMT

نکاتی مهم در مورد اولین دندان‌های کودک

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۳۲۳

نکاتی مهم در مورد اولین دندان‌های کودک


یک قاعدۀ کلی وجود ندارد، هر کودکی منحصر به فرد است. برخی زودتر دندان درمی‌آورند و برخی دیرتر. در عوض، نشانه‌های شروع رویش دندان‌ها مثل هم هستند و شما امکان تسکین درد فرزندتان را دارید. ضمناً باید بدانید که دندان‌ها در دوران بارداری ساخته می‌شوند. به همین علت تغذیۀ مادران آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسکین درد
اغلب، اولین دندان حدود ۶ ماهگی ظاهر می‌شود. با این حال قاعدۀ خاصی برای زمان رویش اولین دندان وجود ندارد. ممکن است یک کودک زودتر از موعد دندان در بیاورد و کودکی دیگر تا اولین تولدش دندان درنیاورده باشد.

در تمام موارد، ساخت دندان‌های نوزادان از دوران بارداری مادر آغاز می‌شود. در واقع، ۲۰ دندان شیری، هنگام تولد تقریباً به طور کامل زیر لثه به صورت آهکی وجود دارند. به همین علت است که تغذیۀ مناسب زنان باردار طی دوران حاملگی تأثیر بسیار زیادی بر روند دندان درآوردن فرزندان شان دارد. علاوه بر این شیر مادر که کلسیم دارد، نیز بسیار مهم است، مطمئناً هر چه کودک کمتر با شیر خشک تغذیه شود، کلسیم بیشتری جذب می‌کند.

مادرانی که تازه صاحب نوزاد شده اند، همچنان باید تغذیۀ مناسبی داشته باشند. نکته‌ای قابل توجه کسانی که نوزادشان را با شیر خشک و یا شیشه شیر تغذیه می‌کنند: مکش سینه‌ها نیازمند سعی بیشتری است، بنابراین رشد ماهیچه‌های صورت و چانه بیشتر تحریک می‌شود. دندان‌های نوزادی که با شیر مادر تغذیه شده از نوزادی که شیر خشک خورده، عموماً بهتر است و کمتر نیاز به ارتودنسی خواهد داشت.

اولین دندان ممکن است در هر سنی دربیاید، اما نشانه‌های اولیۀ رویش یکسان اند، این نشانه‌ها عبارتند از: تورم لثه، قرمز شدن آن و همچنین قرمزی گونه‌ها و باسن. اغلب نوزادتان غر می‌زند، بیشتر گریه می‌کند و گاهی اوقات اشتهایش را از دست می‌دهد.
حلقۀ دندانی را که از قبل داخل فریزر گذاشته اید و یخ زده، به او بدهید تا آن را گاز بزند.
لثۀ متورمش را با یک مرحم مخصوص ماساژ دهید.
در صورتی که نوزادتان تب دارد، به او پاراستامول بدهید، البته باید حواستان به میزان دارو و دُز مناسب کودک باشد.

از کی مسواک زدن باید شروع شود؟
از ۸ ماهگی به بعد، امکان شروع شستشوی دندان‌ها وجود دارد. ابتدا از یک کمپرس ثابت آب استفاده کنید، سپس بعد از ظاهر شدن دندان‌های آسیای شیری با یک مسواک کوچک و نرم دندان‌های دلبندتان را بشویید. برای استفاده از خمیر دندان باید صبر کنید تا فرزندتان تف کردن را یاد بگیرد   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دندان دندان درآوردن کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلاورمردان ایران اسلامی پاسخ دندان‌شکنی به دشمن دادند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اسرائیل این روزها عصبانی است و این رژیم کودک کش از شهریور ۹۹ تاکنون به دلیل بحران سیاسی داخلی در مدت ۴ سال ۴ بار کابینه خود را تغییر داد.

وی افزود: در تاریخ تشکیل این رژیم کودک کش چنین بحران سیاسی بی‌سابقه بود و تظاهرات هر شنبه در اعتراض به سیاست‌های داخلی انجام می‌شد اما طوفان‌الاقصی موجب پایان این اعتراضات داخلی شد و باید در ابعاد مختلف به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی گفت: با وجودی که غزه در حصار است و دوربین‌ها رصد و کنترل قوی در آنجا دارند و به قول خودشان کوچک‌ترین موضوع هم از دید آنها خارج نیست اما محل فرماندهان طوفان‌الاقصی و کجایی حضور آنها رژیم غاصب را سردرگم کرده بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری طوفان‌الاقصی رژیم را ضربه فنی کرد و طبق اعلام خود آنها ۲ هزار و ۷۰۰ نظامی و ۴۰۰ فرمانده و مقام ارشد را در جنگ‌ها از دست دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی گفت: رژیم غاصب زمانی با ۶ کشور عربی به طور مستقیم وارد جنگ شده و همگی را شکست داده که امروز افسانه شکست ناپذیری اسرائیل از بین رفته است.

وی بیان کرد: ما از دشمن‌های خود ۱۰ قدم جلوتر هستیم و هیمنه پوشالی آنها ریخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی افزود: بعد از طوفان‌الاقصی و چند روز بعد از آنها این رژیم درمانده شروع به کودک کشی بیشتر کرد و هدف خود را نابودی حماس، آزادسازی اسرا اعلام کرد.

وی عنوان کرد: در مدت ۱۹۰ روز این رژیم به هدف خود نرسید و در پی شکست‌های مفتضحانه خود به همه جا حمله می‌کند از جمله آن حمله به کنسولی ایران بود تا با این کار آمریکا و کشورهای جهان را به این جنگ وارد کند که اشتباه بزرگ خود را انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابایی گفت: بعد از طوفان‌الاقصی نظرسنجی‌ها نشان از حمایت ۵۷ درصدی از این واقعه داشت و امروز این مقبولیت در نظرسنجی‌ها نشان از رضایت ۷۶ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: دلاور مردان ما امروز پاسخ دندان شکنی به دشمن داد و با هر غلط اضافی اسرائیل را شخم زده و زودتر محو می‌کند تا عمر جنایتکارانه رژیم تمام شود.

کد خبر 6079956

دیگر خبرها

  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • دلاورمردان ایران اسلامی پاسخ دندان‌شکنی به دشمن دادند
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • پاسخ سخت و انتقام دندان‌شکن ایران به اسرائیل مایه مسرت مظلومان جهان شد